Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-06-14, 20:27
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Resa till södra Kreta och Chania

Kom hem 26 maj från 2 fina veckor på Kreta.
Den 12 maj hann jag med bussen från flygplatsen till Chanias busstation med god marginal så det blev bussen redan 12.45 till Paleochora, fantastisk bussresa över bergen och riktigt varmt 28 grader när jag anlände Paleochora efter ett par timmar. Hade bokat in mej på Haris studio i 4 nätter är så nöjd med boendet där jag hörde havet klucka när jag låg i min säng och njöt av den fantastiska utsikten ut mot havet från rummet på 2:a våningen. Paleochora tyckte jag om så mycket, åt god mat och vandrade ut till Anidri stranden en dag, till Paleochora vill jag återvända!

Åkte båt vidare till Loutro som var en speciell liten by. Gjorde en fin liten vandring till Fenix och Likkos. Bodde på Zyma i 3 nätter hade otur och fick rum med sidobalkong och matos från restaurangen men njöt desto mer av Tavernor och café med fantastiskt läge vid vattnet.

Båt vidare till Chora Sfakion och resans billigaste boende 28 e/natt på Hotel Samaria med fin utsikt över havet. Där blev jag första dagen stucken av ett bi i armen och fick efter 2 dygn uppsöka bydoktor Christina med svullen och infekterad arm blev väl försedd med olika mediciner och behövde bara betala för stelkrampsvaccinationen, elaka bi i Grekland!

Vidare efter 3 nätter med buss till Chania och boende på Casa del amore trivdes så fantastiskt bra där fin liten balkong med utsikt över gränden och Tavernan Kalderimi som snabbt blev en favorit med sin supergoda mat. Hälsade till George från Janne och Camilla och han blev mycket glad och hälsade tillbaka. Blev så fantastiskt väl omhändertagen av den trevliga vänliga man och fick med mej en flaska av hans jättegoda olivolja hem.
Chania var en mycket fin stad gick stadsvandring efter e-gudens förnämliga beskrivning ett mycket bra sätt att med karta i ena handen och Jannes beskrivning i andra vandra runt i egen takt.
Är mycket nöjd med min resa och hade bra väder med sol och riktig värmebölja de första dagarna sedan för mej lagom varmt med Runt 22-23 grader och regnskurar en halvdag. Tack för alla bra tips jag fått här på Kalimera!

Nu planeras nästa resa som blir enligt tradition de 2 sista veckorna i september. Till Kykladerna och "alltid" avslutas på favoritön Amorgos.
Hälsningar Lena Pe
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-06-14, 22:34
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Resa till södra Kreta och Chania

Åh vilken mysig resa du haft!
//KR
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-06-15, 10:27
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Resa till södra Kreta och Chania

Detta är en båt- och bussluff i vår smak!
Men nu har också Anopoli, ovanför Chora Sfakia, också blivit en pärlasom återigen måste besökas!

Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-06-15, 15:33
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 894
Standard Sv: Resa till södra Kreta och Chania

Härligt att resan blev så bra. Men Kreta är ju ljuvligt!

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-06-16, 11:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Resa till södra Kreta och Chania

Citat:
Ursprungligen postat av perlen Visa inlägg
Vidare efter 3 nätter med buss till Chania och boende på Casa del amore trivdes så fantastiskt bra där fin liten balkong med utsikt över gränden och Tavernan Kalderimi som snabbt blev en favorit med sin supergoda mat. Hälsade till George från Janne och Camilla och han blev mycket glad och hälsade tillbaka. Blev så fantastiskt väl omhändertagen av den trevliga vänliga man och fick med mej en flaska av hans jättegoda olivolja hem.
Chania var en mycket fin stad gick stadsvandring efter e-gudens förnämliga beskrivning ett mycket bra sätt att med karta i ena handen och Jannes beskrivning i andra vandra runt i egen takt.
Nu blev jag riktigt glad! Så kul att du gillade La Casa, Georgios och Kalderimi. Jag skulle kunna åka till Chania bara för att bo hos supertrevliga Georgios och äta på Kalderimi. Mer behövs liksom inte.

Tack snälla för dina fina ord om E-guiden!

Tänk att du trots denna fina resa har det bästa kvar: Amorgos!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT