Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2009-04-15, 17:49
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Sv: Försöker hitta min biologiska pappa...

Hej Anna-Carin

När jag läser detta så rörs jag till tårar......Jag hoppas och håller tummen för att du verkligen kommer att hitta din far....Jag har själv fått uppleva detta och det var väldigt nervöst men helt fantastiskt....När de ringde upp på rummet från receptionen på hotellet och jag tog hissen ner för att möta honom i foaljen det var en helt fantastiskt känsla. Personalen stod och jublade och klappade händer och kom fram och grattulerade oss. Hade bott på detta hotell flera ggr. tidigare så de "kände mig" lite men visste inte något om min bakgrund. De kunde ändå inte ta miste på vad som skedde där mitt framför ögonen på dem. Jag och min far var väldigt lika varandra utseende mässigt sedan kanske han också hade nämnt något om det när han frågade efter mig....det vet jag inte säkert.....Detta var på 80-talet. Jag är glad över att jag sökte efter honom så jag hann träffa honom en gång i livet....Idag är han död sedan många år tillbaka....han kom inte från Grekland utan från ett annat land.....Än en gång LYCKA TILL.....
Svara med citat
  #42  
Gammal 2009-04-15, 19:58
AnnaCarins avatar
AnnaCarin AnnaCarin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Halmstad
Inlägg: 23
Standard Sv: Försöker hitta min biologiska pappa...

Tack!
Härligt att du hittade din pappa, det måste kännas bra när alla frågetecken är borta.

/ Anna-Carin
Svara med citat
  #43  
Gammal 2009-04-15, 22:06
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Sv: Försöker hitta min biologiska pappa...

Hej igen

Ja, det blev många frågor och svar under de tre dagar som vi fick tillsammans.....
Svara med citat
  #44  
Gammal 2009-04-26, 17:57
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Försöker hitta min biologiska pappa...

Kan du inte be lokaltidningen göra ett reportage och sätta in en bild på din mamma från denna tiden? Är tidningen inte intresserade kan du ju alltid annonsera?

Skulle det funka så får du samtidigt svar på om din pappa vill träffa dig eller inte. Vill han träffa dig så hör han av sig. Annars inte.

Nackdelen med detta är att du inte får svar på om han har sett artikeln men inte vill höra av sig, eller om han helt enkelt inte sett artikeln överhuvudtaget.

Kan du inte åka ner med inställningen att du ska på en skön semester. Ta med en nära vän ner och varva din semester med lite detektivarbete. Jag är övertygad om att du kommer att få din livs mest spännande semester.
Lycka till.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2009-05-08, 17:19
AnnaCarins avatar
AnnaCarin AnnaCarin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Halmstad
Inlägg: 23
Standard Uppdatering

Hej allihopa!

Jag lovade ju att skriva lite och berätta om hur det gick...

Vi har haft en jätterolig men intensiv vecka på Kreta. Det kommer definitivt bli en resa jag aldrig glömmer!

Första dagarna ägnade jag åt att dela ut "annonslappar" och försökte ta reda på om Analipsi kunde vara rätt ställe. Tyvärr insåg vi ganska fort att det inte var det.
Enligt ett tips från diskoteket mina föräldrar möttes på skulle han ha ägt en bar för 2-3 år sedan, men ingen visste idag var han befann sig.
Pratade med personal på taxi, och de sa att det bodde en Nikos i rätt ålder i samma hus som den baren. Jag blev naturligtvis jättenervös och tänkte att
- Nu har jag hittat honom!
Gick och knackade på huset, men det var ett hotell och där fanns ingen Nikos. Den Nikos som hade baren hade tydligen hyrt den av hotellägarna, och de visste inte var han var idag.
Fick tips om att gå till en annan bar i närheten som ägdes av Nikos släktingar. Tyvärr verkade det inte på dem som att det var rätt Nikos.. dels var han 48 år och det verkade inte som att de tyckte infon stämde.

Kändes så snöpligt att ramla på mål-linjen!!

Tyvärr hittade jag ju inte min pappa denna gången, jag hoppas att jag iaf har lagt ut lite krokar här o där med mina lappar. Dessutom har jag fått fantastisk hjälp här från forumet inte minst från Sven som fortsätter söka även efter jag åkt!

Ha det gott!!
/ Anna-Carin
Svara med citat
  #46  
Gammal 2009-05-15, 16:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Uppdatering

Synd att det inte gick vägen, den här gången. Om du får veta något mer måste du berätta. Lycka till i fortsättningen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT