Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-25, 16:59
LenaB LenaB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Habo
Inlägg: 48
Standard Flyg till Aten ?

Vill så gärna åka till Andros men hittar inga direktflyg från Göteborg till Aten !

Någon som vet var jag kan hitta det ?

Har ingen lust att flyga fram och tillbaka en hel dag !
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-25, 22:14
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Standard Sv: Flyg till Aten ?

Hej Lena,

Att flyga direkt Göteborg - Aten har inte varit möjligt vare sej charter eller reguljärt på många år. Märkligt?

/Ola
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-26, 09:59
AnnelieTs avatar
AnnelieT AnnelieT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 142
Standard Sv: Flyg till Aten ?

Hej Lena!
Jag tycker alltid att det är svårt med direktflyg från Göteborg. Det brukar alltid bli en mellanlandning någonstans på vägen.

Har du kikat på SAS hemsida. De har inte direktflyg, men det går att flyga Gtb - Aten, med en mellanlandning i KPH på morgonen. Ni kommer då att vara i Aten vid 13:00 lokal tid.

/Annelie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-26, 12:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flyg till Aten ?

Tyvärr ÄR det jättedyrt med SAS överhuvudtaget nu för tiden och särskilt till Aten från GBG Jag "spökkollade" 2 pers GBG -Aten i månadsskiftet juni/juli 14 dagar. Över 9000 t o r

Jag hade tur som hittade hyfsat billiga biljetter i april från Kastrup till Aten t o r 1730 kr. Men 2- 13 april är ju inte högtryck precis....Men så tillkommer förstås tågbiljett t o r från Kalmar ca 700 kr. Denna gång tillkommer inte övernattning vilket det alltid gör annars, men nu ska jag hälsa på vänner i Lund på väg ut.

Är det bara jag som tycker att SAS blivit väldigt dyra jämfört med bara för några år sen? Då flög jag alltid för under 2500 t o r till Aten oavsett vilken tid på året det var. Nu är det nästan alltid det dubbla....
För oss som bor på ostkusten har faktiskt charter till Grekland, (Rhodos från Kalmar och Chania från Växjö) blivit ett ganska prisvärt alternativ om boendet passar. Flygstolar är lite svårare att hitta , men de finns om man har is i magen) Att boka charter tidigt är ofta bra prismässigt.

Så LenaB , Du får nog räkna med mellanlandningar om Du ska billigt från Gbg. Vi åkte till Aten jättebilligt för 2 år sen från GBG, men då blev det mellanlandningar både ner och hem! Vilka bolag minns jag inte säkert. Tror det var Lufthansa hem i alla fall med mellanlandning i Frankfurt.
Lycka till med letandet!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-26, 20:58
AnnelieTs avatar
AnnelieT AnnelieT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 142
Standard Sv: Flyg till Aten ?

Det är mycket riktigt att priserna kan vara dyra på SAS, likväl som de ibland också kan vara det med Lufthansa och KLM etc. Men ibland går det att hitta det som är överkomligt, även i deras lågpriskalendrar. Det hänger ju lite på vart, när man ska åka och hur lång restid man kan tänka sig.

Vissa perioder är dyrare än andra. När jag åker med min dotter flyger vi alltid i från Landvetter, och det har alltid blivit med en mellanlandning någonstans på vägen förutom till London.

Det är som du säger Lissi, man får ha lite is i magen när man ska boka. Ibland kan man tjäna lite på att åka med ett bolag ut och ett annat hem och även kika på alternativa flygplatser.

Vi hade lite tur att även i år också hitta hyfsat billiga biljetter med direktflyg. Vi flyger ut i slutet av maj från Arlanda med Aegean till Aten och ger drygt 600 kronor var för enkelbiljetter dit och hem från Kreta för dryga 1100 kronor per person.

Lycka till Lena!

/Annelie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT