Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-23, 21:33
Maeta Maeta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 51
Standard Samos-Fourni

Om tre veckor startar resan. För första gången med inrikesflyg mellan Athen och Samos. Skönt slippa båtresan ut. Hemresan bokad tre veckor senare från Kos till Athen.

Först på önskelistan står Fourni, det var några år sedan sist och som semesterstart är det idealiskt. Rätt in i lugnet!

Nu blir jag dock tveksam när jag söker på förbindelser. Går det ingen hydrophoil från Pythagorio som förr? enligt gtp.gr verkar Fourni bara ha förbindelse med Pireus via Samos och Ikaria. Vi kan ta oss TILL Fourni med färjan från Vathi men hur tar vi oss sedan vidare söderut mot Patmos och eller Lipsi om inte flygbåten finns...Vill verkligen inte fara norrut igen och ödsla resdagar när vi nu återbokat oss via Kos. Måste vi hoppa över Fourni?

Med Nissos Kalymnos kan man komma från Pythagorio till Agathonissi, Patmos, Lipsi är hon i drift?

Någon som vet????

Maeta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-24, 08:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Samos-Fourni

Nisse Kalymnos går sin vanliga trad, så pass mycket vet jag.

När vi var på Lipsi/Patmos, för ett par år sen, så fanns det ingen möjlighet att ta sig till Fourni annat än via Vathi på Samos, alt via Samos/Ikaria. Tror inte det skett någon förändring där.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT