Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-21, 09:40
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Favoritrestaurang såld!

Carole och Dino har sålt Ambrosia Sokakis! De ska flytta tillbaka till Kanada och öppna en restaurang i Quebec. Jättetråkigt, tycker jag. Det var en av våra favoritrestauranger, och det har varit mycket trevligt att umgås med Carole under åren. Nu får vi bara hålla kontakten via FB, vilket inte är riktigt samma sak som att sitta och fnittra över en ouzo...

Hoppas att den nye ägaren behåller kocken, annars måste vi ta reda på vart han tar vägen.

Karin
snart bara fyra månader kvar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-21, 10:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Det var ju synd Det var väldigt god mat där

Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-21, 23:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Karin!
Synd på Ambrosia Sokakis.

På tal om favoritställen (du har ju flera sådana på K).......

Vi har ju som du vet kärt återbesök på Karpathos inbokat till i september.

Nu är det så att vi har för vana att nästan alltid uppsöka ställen utan musik när vi käkar. Men nu har jag under flera år hört så mycket om Pelagos så jag har bestämt att det ska bli ett besök där när vi kommer ner. Kanske inte för middag, men i alla fall för en sängfösare. Men nu är det så att jag vet inte var Pelagos ligger (det är väl nästan som att svära i kyrkan att säga så bland Karpathos-fans?). Har fått för mig att det ligger längs vägen när jag går hem till Hotel Kalimera från stan. Är jag rätt på det?

Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-21, 23:45
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

....man knallar bortåt Aperihållet till, d.v.s förbi minigolfen,MotoCarpathos och hotell MiraMare och 7/11 i svängen, sen ligger Pelagos ungefär 100 meter längre ner till vänster...
(jag haver föreslagit en belyst,gul ballong ovanför kåken, men Chronis har inte nappat på det...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-22, 11:59
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Karin!
Synd på Ambrosia Sokakis.

På tal om favoritställen (du har ju flera sådana på K).......

Vi har ju som du vet kärt återbesök på Karpathos inbokat till i september.

Nu är det så att vi har för vana att nästan alltid uppsöka ställen utan musik när vi käkar. Men nu har jag under flera år hört så mycket om Pelagos så jag har bestämt att det ska bli ett besök där när vi kommer ner. Kanske inte för middag, men i alla fall för en sängfösare. Men nu är det så att jag vet inte var Pelagos ligger (det är väl nästan som att svära i kyrkan att säga så bland Karpathos-fans?). Har fått för mig att det ligger längs vägen när jag går hem till Hotel Kalimera från stan. Är jag rätt på det?

Mats

Ät gärna middag där också. Pelagos har jättegod mat (hade i alla fall för några år sen då vi var på Karpathos). Kan inte tänka oss att det har ändrat sig. härligt att äta en god grekisk måltid och lyssna på bra grekisk musik.

Siw o Lena (som kanske återvänder någon gång)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-22, 17:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
....man knallar bortåt Aperihållet till, d.v.s förbi minigolfen,MotoCarpathos och hotell MiraMare och 7/11 i svängen, sen ligger Pelagos ungefär 100 meter längre ner till vänster...
(jag haver föreslagit en belyst,gul ballong ovanför kåken, men Chronis har inte nappat på det...
Tack Mikke, då vet jag var det ligger. Strax efter vårt hotell Kalimera när man kommer från stan, men väldigt nära så det blir säkert så att vi slinker in nån gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Sevasti & Eleni Visa inlägg
Ät gärna middag där också. Pelagos har jättegod mat (hade i alla fall för några år sen då vi var på Karpathos). Kan inte tänka oss att det har ändrat sig. härligt att äta en god grekisk måltid och lyssna på bra grekisk musik.

Siw o Lena (som kanske återvänder någon gång)
Vi börjar med en sängfösare, sen får vi se. Som jag sa så trivs vi normalt bäst med att käka utan för mycket musik och stim o stoj, men eftersom ni säger att de har gott käk så lovar jag att ta det under övervägande.

Mats
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-22, 18:12
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
jag haver föreslagit en belyst, gul ballong ovanför kåken, men Chronis har inte nappat på det...
Vad konstigt, hörru...

Karin
som räknar dagarna... 120!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-22, 18:26
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Masse, du kommer och bo ganska så nära Pelagos Det är inget "röjarställe" så det gåt fint och äta middag där till en bra grekisk musik Lika bra går det och komma senare också och bara ta sig något och dricka Vid det laget kan ju hända att några danssugna har börjat dansa också

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-02-22, 23:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Masse, du kommer och bo ganska så nära Pelagos Det är inget "röjarställe" så det gåt fint och äta middag där till en bra grekisk musik Lika bra går det och komma senare också och bara ta sig något och dricka Vid det laget kan ju hända att några danssugna har börjat dansa också

Riitta
Låter fint Riitta!

Många kanske missförstår mig. Jag har absolut inget emot musik. Men var sak har sin tid. Och lite soft "halvsorgsen" grekisk tavernasång gillar jag skarpt. Men "helpräktigt" Syrtaki-bosuki-kör blir bara för mycket när man käkar.
Men sedan .....

Mats
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-02-22, 23:53
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

....det spelas sånt där, Masse...lite sorgset på två pers, eller ibland rent av en.Sen så kan det ibland gasas på med gästspelare, för scenen på Pelagos är s.a.s öppen. Ibland ere en dansk dam med dragspel, eller nån som lirar gitarr,etc,mm....framåt midnatt brukar andra greker dyka upp och då kan det t.ex lyftas bord med tänderna till musik...
Sen är Pelagos layout L-formad med scenen i hörnet, så om man sitter i den långa delen så är man längst bort, och vill man va nära så sitter man vid vinkeln....Ett härligt ställe med go personal och trevlig blandning av människor...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-02-23, 12:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Det låter bra. På så sätt blir det ju väldigt omväxlande. Jag har förstått att Pelagos har många fans, inte minst här på Kalimera. Det ska bli spännande och trevligt att kolla in stället.

Mats
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-02-27, 19:59
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Dino må vara "geniet bakom", men de gånger jag har varit på Ambrosia Sokakis, är det Andreas som har stått vid spisen och de facto lagat maten, ity Dino har varit upptagen av annat...

(För övrigt har vi en stor del av släkten i just Quebec, så det är inte alldeles otroligt att vi någon gång gör en avstickare till Joliette för att kolla in deras restaurang där. )

Karin
nu närmar det sig!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-02-28, 00:42
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Favoritrestaurang såld!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det låter bra. På så sätt blir det ju väldigt omväxlande. Jag har förstått att Pelagos har många fans, inte minst här på Kalimera. Det ska bli spännande och trevligt att kolla in stället.

Mats
...pinglade en kortis till Chroni Panaretos ikväll ,en av de tvenne bräderna som driver Pelagos, och glädjande nog blir det samma kock i år som förra året,han heter Frank har jag för mej...... att fortsätta kocka med Manoli som kockmedhjälpare.... ;-D
Glömde fråga nerom öppnar, men det blir väl i mitten av april eller så.....
Mikke
ps.Mimis å Connie Panaretos chow-chow(öns enda) kom tillrätta efter nåra dar på rymmen,enligt Chroni....

Senast redigerad av Mikke den 2011-02-28 klockan 00:48.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT