Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-06-27, 23:25
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: LEFKOS

Citat:
Ursprungligen postat av IMME
Hej!
Citat:
Jag tyckte att det gick ganska bra att bo en bit utanför Pigadia. Vi bodde på Blue Bay och det var inga backar in till stan. Första gången vi var i Pigadia bodde vi på ett hotell högt uppe, 3 branta backar varje gång vi skulle gå till hotellet. Men Blue Bay var i varje fall ett bra hotell och trevlig ägare. Skulle mycket väl kunna tänka mej att bo där igen, men nästa gång skall vi bo inne i stan.
Så da betyr det egentlig at om du får velge så fåretrekker du å bo i byen...?
Hvor bodde du første gangen, var det Panorama?

Ia
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-06-28, 17:23
IMME IMME är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Ystad
Inlägg: 4
Standard Sv: LEFKOS

Hej!
Jag och min man bodde på Olympic hotell. Jag vill prova och se hur det är att bo inne i centrum. Bodde en gång i Ayia Napa mit inne vid klostertorget, men det gör jag inte om fler gånger(tror jag). Visserligen lite skillnad på turism, men ändå.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-06-28, 17:56
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: LEFKOS

Oki... Olympic er et av de hotellene jeg kunne tenke meg å vente på svar på, da er det altså ganske bratt opp dit. Trodde det først, men så var det en som fortalte meg at neida, det var bare en liten bakke.. Hun bodde på Iolkos og olympic skulle vist ligge ved siden av/tvers over vein.

Aja Napa har jeg også vært i, men det er ikke det samme som det var for 22 år siden... .

Takk for svar!

Ia
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-07-11, 12:24
mamosani mamosani är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 35
Standard Snart Karpathos

Ja nu bär det snart av till ön Karpathos 3 aug ska till byn Lefkos hotell gorgina&sofia.
Nån som har varit där nyligen so kan berätta liteom Lefkos
Finns det supermarket så man kan handla lite att ha på rummet
TYP: BRÖD ÖL RETSINA NÅTT LÄTT ATT LAGA TILL LUNCH????????
Alla tips välkommna
Nån bra restaurang som ni kan tipsa om.

Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-07-14, 08:40
mamosani mamosani är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 35
Standard BERÄTTA

Glad sommar alla Kalimeras.
Jaha nu är det bara 3 v kvar till jag och frugan åker till Karpathos Lefkos Hotell Gorgina&Sofia.
Är det nån som nyss varit där skulle vi vara jätteglada om ni kunde berätta lite om Lefkos vad finns det att gjöra finns det supermarket så vi kan handla hem till Lägenheten typ:Bröd smör öl RETSINA lite lätt käk att laga till lunch osv........
Berätta om Hotellet om ni bott just på detta .

Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-07-14, 10:28
gumman gumman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: BERÄTTA

Hejsan, Här är en till som undrar. Jag åker ner till (G&S) om 4veckor.Det enda jag vet säkert är att det finns ingen minuten. Men vad finns det i affärerna. Funderar på att ta med lite pulversoppor till lunch, bröd måste ju bara finnas. Ett måste för mig är baccardigroggen på kvällen , sittande på balkongen (med havsutsikt). Finns det att köpa därnere eller måste man förbeställa på resan ner.Det är första resan till Karpathos för mig så frågorna är många.Ska ni stanna 1el.2 veck. Hälsn.gumman
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-07-14, 11:06
mamosani mamosani är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 35
Standard Sv: BERÄTTA

Vi stannar 1v hoppas att vi får många svar här nu.
Ha en trevlig resa
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-07-14, 11:16
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: BERÄTTA

Skulle gjerne ha berettat, om jeg bare hadde vært litt mer kjent i Lefkos! Jeg er veldig godt kjent på Karpathos, men på Lefkos har jeg bare vært to ganger. Så hvis du vil vite andre ting om Karp, kan det hende jeg har litt info. Men ihvertfall så vet jeg at det er flere minimarkeder i Lefkos, så å få kjøpt seg litt mat og drikke og sånn, skulle ikke være noe problem. Jeg har spist lunsj et par ganger der, husker ikke hva stedene het, men det var først helt ytterst i den ene enden av sandstranda, helt borte ytterst på brygga, og så helt borterst i den andre enden av stranda. Begge steder var de svært hyggelige og hadde god mat.Og stranda er jo paradisisk.
Hilsen Margrethe
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-07-16, 22:27
dagun dagun är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Standard Sv: BERÄTTA

Citat:
Ursprungligen postat av gumman
Det enda jag vet säkert är att det finns ingen minuten. Men vad finns det i affärerna. Finns det att köpa därnere eller måste man förbeställa på resan ner
Inga pengar finns som sagt tidigare i Lefkos, ta med mer än ni behöver!
de flesta Minimarkets/restauranger jag var på tog inte kort alltså behövs kontanter om man inte förälskar sig i ett speciellt ställe som tar kort.

Det finns flera Minimarkets i Lefkos med begränsat utbud av frukostmat, frukt, glass solskydd, myggmedel, souvenirer, vin och sprit. I Pigadia finns Supermarkets - se motsvarar en mellanstorbutik i Sverige. Gillar man ett speciellt spritmärke, en speciell pulversoppa etc ta med det - det är inte helt säkert att motsv. finns i Lefkos. Men om man inte måste ha speciella märken/smaker finns det mesta man behöver.

/Dan
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-07-16, 23:25
gumman gumman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: LEFKOS

Tack Dan , för informationen, eftersom jag reser ensam, så blev den här Greklandsresan betydligt dyrare (enkelrumstillägg m.m) än vanligt.Så jag tänker spara några kronor och äta frukost och lunch på hotellet. Middag blir det som vanligt ute på kvällen. Läste någonstans om en maträtt som kallades "ufo" ,vet någon vad det är,skulle vara något alldeles speciellt.Har någon tips på fina vandringsleder (inte så långa ) runt omkring Lefkos så vore det kul om ni berätta lite.Mvh gumman
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-07-17, 19:18
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: LEFKOS

Blue Sea har gyros i pitabröd för 2 euro. Perfekt till lunch, tyckte vi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT