Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-03, 19:48
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Forsta gangen pa Rhodos, men det kanns redan som att denna o kommer att tillhora listan over atervandar-oar Har redan bokat tva extra natter har i gamla stan. Vi trivs sa otroligt bra hos Dimitris med familj!
Vadret ar perfekt, soligt men inte for hett, vinden ar frisk emellanat, men inte stor det oss. Har redan handlat 3 CD-skivor fran onskelistan: Kotsiras, Protopsalti + live-skivan med Mitropanos, Basis...som pawik tipsade om. Far se om jag har rad med fler .
Om tre dagar bar det ivag till Karpathos med inrikesflyg!

/De tre musketoserna Ivi, Marita och Aurora
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-03, 21:57
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Oj, nån som redan är iväg...

Det låter underbart! Rodos så tidigt på säsongen är säkert jättefint
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-03, 22:30
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Forsta gangen pa Rhodos, men det kanns redan som att denna o kommer att tillhora listan over atervandar-oar Har redan bokat tva extra natter har i gamla stan. Vi trivs sa otroligt bra hos Dimitris med familj!
Vadret ar perfekt, soligt men inte for hett, vinden ar frisk emellanat, men inte stor det oss. Har redan handlat 3 CD-skivor fran onskelistan: Kotsiras, Protopsalti + live-skivan med Mitropanos, Basis...som pawik tipsade om. Far se om jag har rad med fler .
Om tre dagar bar det ivag till Karpathos med inrikesflyg!
Hej Ivi! Har ni badat något i havet än? Hur kallt/varmt är det i så fall?

Ruby
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-03, 23:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Hej Ivi!
Menar du Dimitrios pa Mango Bar, mahaenda?? Det finns ju flera som har samma namn.......Ha det sa bra och vi ses!
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-04, 07:59
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Hei - og hjertelig velkommen i Rhodos-fanklubben! Nå er det kun tre og en halv uke/vecka til vi drar dit, og vi gleder oss!!!

Ha en riktig fin ferie/semester på Rhodos og Karpathos.

Thalassa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-04, 18:54
iakk iakk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 44
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Hej!

Apropå vattentemperatur hörde jag av en väninna som kom hem från Rhodos i måndags morse att det inte var jättekallt men inte heller jättevarmt i havet... En av reskamraterna hävdade bestämt att det var 20 grader i vattnet medan någon annan tyckte att det inte kunde vara mer än 18, jag gissar att det kanske var någonstans mittemellan... Hursomhelst tycker jag att det låter badbart och då är jag ändå en stor badkruka, åtminstone om man frågar mina barn...

/Kajsa.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-04, 20:09
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
stor det oss.
Har redan handlat 3 CD-skivor fran onskelistan: Kotsiras, Protopsalti + live-skivan med Mitropanos, Basis...som pawik tipsade om. Far se om jag har rad med fler .
/De tre musketoserna Ivi, Marita och Aurora
Lyssnar åter igenom Mitropanos & Mpasis & Adamantidis - Yparhei kai to Zeimbekiko. Mycket bra cd med härlig sång och härlig stämning. Tror inte du blir besviken.

Trevlig fortsättning.

/pawik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-05, 08:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Forsta gangen pa Rhodos, men det kanns redan som att denna o kommer att tillhora listan over atervandar-oar Har redan bokat tva extra natter har i gamla stan.
Härligt att höra!! Jag 'visste' att du skulle gilla gamla stan! Är det inte läckert att gå vilse i gränderna!!


Citat:
Om tre dagar bar det ivag till Karpathos med inrikesflyg!
Å får ni nu bara höra musik så kommer det också att bli en verklig höjdare!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-05-05, 20:15
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej Ivi!
Menar du Dimitrios pa Mango Bar, mahaenda?? Det finns ju flera som har samma namn.......Ha det sa bra och vi ses!
Mikke
(KfK)
Visst ar det pa Mango helt underbart boende mitt i granderna. Det harliga torget med brunnen och jattetradet har vi utanfor fonstret. Barnen leker, hundar och katter springer kors och tvars pa detta torg... det pagar en Fellini-film framfor vara ogon hela tiden !
I morgon eftermiddag kommer vi till Karpathos och Zephyros Village!

/Ivi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-05-05, 20:18
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av pawik
Lyssnar åter igenom Mitropanos & Mpasis & Adamantidis - Yparhei kai to Zeimbekiko. Mycket bra cd med härlig sång och härlig stämning. Tror inte du blir besviken.

Trevlig fortsättning.

/pawik
Har faktiskt lyssnat pa nagra latar ur CD:n redan idag. Tanaringen i sallskapet lanade sin barbara Cd-spelare till mig en stund idag .
Du har nog ratt, kommer INTE att bli besviken!

/Ivi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-05-05, 20:23
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av iakk
Hej!

Apropå vattentemperatur hörde jag av en väninna som kom hem från Rhodos i måndags morse att det inte var jättekallt men inte heller jättevarmt i havet... En av reskamraterna hävdade bestämt att det var 20 grader i vattnet medan någon annan tyckte att det inte kunde vara mer än 18, jag gissar att det kanske var någonstans mittemellan... Hursomhelst tycker jag att det låter badbart och då är jag ändå en stor badkruka, åtminstone om man frågar mina barn...

/Kajsa.
Har faktiskt inte en aaaning om vattentemperaturen, har tagit endast ett par hastiga dopp i havet an sa lange. Vi har haft fullt upp med andra trevliga aktiviteter har pa Rhodos...mer badliv blir det nog den narmaste veckan, da vi ar pa Karpathos. Mer om detta i delrapport nummer 2 sa smaningom .

/Ivi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-05-05, 20:29
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Härligt att höra!! Jag 'visste' att du skulle gilla gamla stan! Är det inte läckert att gå vilse i gränderna!!


Å får ni nu bara höra musik så kommer det också att bli en verklig höjdare!
Att ga vilse i granderna har nog varit bland det basta vi har varit med om har. Vi kommer nog att valja att bo i gamla stan i fortsattningen ocksa, for hit MASTE vi bara igen ett annat ar.

Sjalvklart kommer vi att lyssna pa live-musik pa Karpathos, dar vi landar pa eftermiddag i morgon...tanaringen i sallskapet har redan sagt att hon vill nog stanna har en manad minst !

/Ivi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-05-05, 20:33
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Härligt att allting är toppen för er Hoppas ni kommer och trivas lika bra på Karpathos . Man blir nästan lite sugen på och vara där också

Hälsa till Mikke och alla på Pelagos (om dom nu kommer igång snart)

Ha det jättebra och njut av eran semester

Riitta
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-05-05, 20:41
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
I morgon eftermiddag kommer vi till Karpathos och Zephyros Village!
Tänk jag som sitter här mitt i de norrbottniska skogarna visste redan vid pass halv två idag att ni ska bo där!
Är det inte fantastiskt med denna *kalinikation*


Citat:
Att ga vilse i granderna har nog varit bland det basta vi har varit med om har.
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Eller vänta nu - exakt så har jag ju sagt en massa gånger
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-05-05, 20:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Man blir nästan lite sugen på och vara där också
JO... nästan
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-05-09, 22:27
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Härligt, härligt! Snart är det vår tur o gå vilse bland gränderna för jag är expert på det området. Skulle jag vara bortrest och inte gått vilse åtminstone en gång hade jag nog undrat om allt är som det ska med mig
Har 20 dagar kvar och börjar bli lite nervös nu. Ja, som Ni förstår så går planet vid 16 tiden och vi är på rhodos runt 21 någon gång. Jag antar att vi är på hotellet vid 23 och gissa vilka som är redo för attack då om inte de där hemska kackerlackorna? Hade jag kommit dit på dagen kunde jag gardera mig genom att täcka alla hål och och leta igenom hela rummet men på natten är jag försvarslös. Tycker synd om barnen för om det kommer in en sådan lär jag svimma och hur ska det gå för dem då? Har ringt Apollo och bett dem kolla om jag kunde få åka med planet som går på morgonen men nix. Förstår de inte vilka ilandsproblem jag har?? Hur som helst så känns det härligt o veta att vår lååånga väntan snart är över och att vi åter igen ska till paradiset.
Sahar
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-05-10, 04:26
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av sahar
Jag antar att vi är på hotellet vid 23 och gissa vilka som är redo för attack då om inte de där hemska kackerlackorna? Hade jag kommit dit på dagen kunde jag gardera mig genom att täcka alla hål och och leta igenom hela rummet men på natten är jag försvarslös. Sahar
Hej!
Det finns ruskigare (men samtidigt ätbara) djur än kackerlackor!
Titta här: http://www.calle.se/rethymno/delikatess.htm
Kackerlackor är vi befriade från i vår lägenhet här i Rethymno, men jag har sett några stycken krypandes farligt nära sängen när vi bott på hotell i Aten. Ett kraftfullt och välriktat stamp med foten löser problemet. Om man nu inte är extrem djurvän förstås!

Calle!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-05-10, 09:18
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!
Det finns ruskigare (men samtidigt ätbara) djur än kackerlackor!
Titta här: http://www.calle.se/rethymno/delikatess.htm
Kackerlackor är vi befriade från i vår lägenhet här i Rethymno, men jag har sett några stycken krypandes farligt nära sängen när vi bott på hotell i Aten. Ett kraftfullt och välriktat stamp med foten löser problemet. Om man nu inte är extrem djurvän förstås!

Calle!


UUUUUUÄÄÄÄHHHH Det måste vara förlagan till Alien, eller rent av, det kanske ÄR Alien.

epiros
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-05-10, 21:34
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Haha! försök inte! Jag vågar ändå inte gå in o titta på "alien" bilderna. Det räcker med mina bröder som alltid luras o säger att det är något bra på tv:n och när man slår på yv:e, ja, då är det just mina favvo insekter som kryper...ohhh jag ryser, jag ställer in resan, fick lite dejavo här, Sa jag inte samma sak förra året?

Inte kan man stå emot frestelsen o gå vilse i gränderna inte.
sahar
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-05-11, 01:52
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
UUUUUUÄÄÄÄHHHH Det måste vara förlagan till Alien, eller rent av, det kanske ÄR Alien.

epiros
Javisst är den gullig!!
Och alldeles på riktigt!

Calle!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT