Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-02-13, 17:09
AnnaFG AnnaFG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Ort: Vidsel
Inlägg: 14
Standard Beslutsvånda ........val av hotell...

Hej, jag och maken har en 14 dagars resa till Chania området planerad till slutet av juni/början juli. Nu till beslutsvåndan, vi har tidigare åkt med Apollo men i sommar är det Fritidsresor som är enda alternativet om vi vill åka direkt från närmsta (30mil) flygplats som åker till Kreta. Så dom hotell vi har bott på förut går ju inte att bo på nu utan vi är styrd av Fritidsresors magra utbud om man åker från Umeå. Vi vill bo hyfsat nära Chania och väljer mellan två hotell, Kedrissos och Christinas. Har läst både ris och ros om båda ställena men litar inte riktigt på TripAdvisor..... Någon åsikt från en vänlig Kalimerare med egen erfarenhet skulle jag värdera högre Vi är inte ute efter hålligång utan föredrar trivsam stämning och god mat. Övriga tips så som restauranger tas också tacksamt emot!
Tack på förhand...
Anna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-02-13, 21:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Jag åkte med väninna till Chania i maj förra året och bodde på Kedrissos. Absolut helt toppen!!!! Supermysigt, rent, snyggt och så go personal. Buss utanför om man inte orkar gå till Nea Chora eller om man vill till Chania stad och bussbiljetter köper man i receptionen. Jag har aldrig bott på ett mer välstädat hotell.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-02-13, 22:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Jag tycker Christina har ett toppenläge i Nea Chora... Jag gillar att bo i Nea Chora


// Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-02-14, 07:27
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag tycker Christina har ett toppenläge i Nea Chora... Jag gillar att bo i Nea Chora


// Malin

Jag har bara hört bra om Christina.
Och Nea Chora är inte att förakta! Nära till bad och närnära till Chania.
Och förresten AnnaFG; Välkommen! Ytterligare en Umebo i Kalimeragänget!
Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-02-14, 08:52
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Har bott på Christina 2009 (då hette det Christina 1 och 2). Perfekt läge och man går in till Chania stad på 10-15 min. Ett litet tips bara är att inte välja lägenheterna som vetter mot gatan med restauranger, tror att det är de mindre ettorna som är belägna där. Högljudda greker som festade var eviga natt under två veckors tid (några enstaka nätter hade varit ok). Kanske detta bara var en "engångsföreteelse" eller har lugnat ner sig men det var lite störande att inte kunna sova med öppen balkongdörr...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-02-14, 09:02
AnnaFG AnnaFG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Ort: Vidsel
Inlägg: 14
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Tack snälla för alla råd, det verkar som båda hotellen motsvarar vad vi är ute efter. Fortfarande svårt att välja men det känns bra att veta att oavsett vilket det blir så blir det bra! Tack för välkomnandet Birgitta, vi är inte riktigt Umeåbor, snarare Norrbottningar men ett avstånd på 30 mil till flyget är ju inte långt för oss norrlänningar
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-02-14, 09:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Christina verkar givetvis också bra, men alla balkonger är så nära varandra och markterasserna har ju full insyn från gående. Själv skulle jag aldrig vilja bo där just på grund av att det såg så "tätt "ut...Men läget är perfekt. Vi bodde på Posidonio, grannhotellet men de finns bara på booking .com nu, de sa upp avtalen med charterbolagen inför denna säsong.

Nea Chora är jättefint! Avståndet att gå dit från Kedrissos över stranddynerna avskräckte oss inte, men på kvällar gick vi stora vägen. Älskar man att gå så är Kedrissos fint med KANONFRUKOST! ..och som sagt bussen finns utanför...och taxi Kedrissos har också en 25 -meters bassäng och ett SÅ fint poolområde. Medelåldern var behagligt hög dessutom med många engelska återvändare.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-02-18, 18:22
AnnaFG AnnaFG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Ort: Vidsel
Inlägg: 14
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Våndan är över, Kedrissos bokad, räds inte promenader och vi får en större lägenhet till billigare pris dessutom. Kommer med säkerhet promenera förbi Christinas och kolla in det hotellet för kommande resor, verkar dessutom finnas fina restauranger i det området. För fler besök på Kreta lär det bli....
// Anna
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-02-18, 18:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Beslutsvånda ........val av hotell...

Jättebra val! Hade det inte varit för att höstens kretaresa går till Rethymno så hade vi bokat Kedrissos! Där finns faktiskt en strand nedanför hotellet, men att ta den fina promenaden till Nea Choras strand är fint.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT