Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-10, 17:28
Tomas N Tomas N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 453
Standard Så ser det ut i Rafina

Bodde två nätter i Rafina i slutet av juni och kan berätta att både Hotell Corali & Hotell Avra är bra, Avra stort och modernt medans Corali enkelt mindre familjehotell. Avra 80 euro dubbelrum inkl. mycket bra frukost. Corali 60 euro dubbelrum exkl frukost (fanns inte frukost men det finns bagerier och caféer rakt utanför). Enbart frukost på Avra kostar 10 euro/pers. Båda hotellen rent och fräscht, bra WiFi på Avra men på Corali funkar det så där. Bäst i markplan vid receptionen och strax utanför!
Båda hotellen ligger på mycket bra gångavstånd till/från båtar (ca 500 m), flygbussen (ca 200 m) och till stranden ( ca 800 m) som är helt ok att slå bort några timmar på. Stranden är för övrigt, om jag inte missminner mig, "blåflaggad" dvs rent och fräsch vatten mm. Ett helt underbart torg med ett mycket rikt grekiskt folkliv med såväl ung som gammal. Caféer och restauranger hur många som helst både nere i hamnen och runt torget. Bussen till och från flyget tar ca 30 min och kostar 3 euro. Avståndet in till Atens Centrum är ca 25-30 km. Res. mig för rumspriserna eftersom det var sista minuten priser. Om ni bokar på Avra be om ett rum med havsutsikt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-23, 11:40
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Boende i Rafina!

Bra info!
Bodde själv på Corali i september 2013, då betalade jag 50 euro för ett dubbelrum. Trivsamt och som sagt nära till färjorna för vidare färd ut till öarna.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-01, 14:22
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Boende i Rafina!

Har just bokat på Avra för rum i början av juli och priset var 80E. Gott att hör att det var nära till hamnen. Båten går 06.30 tror jag så det blir perfekt.
Ingrid
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-05-13, 08:59
Tomas N Tomas N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 453
Standard Sv: Så ser det ut i Rafina

Vill förtydliga att det självklart finns annat boende i och runt Rafina men Coralli och Avra har jag erfarenhet av samt att dom ligger "nära allt",precis allt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-05-13, 09:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Så ser det ut i Rafina

Bra info!
Vi har nyttjat Coralli flera gånger och det kommer att bli det i fortsättningen också! Även om Peris som ligger mellan flygplatsen och Rafina, också är jättebra så är mellanskillnaden för dyr...
Jag betalade 40 € exl frukost för enkelrum i april på Corali dit ju bussen går direkt till och från flygplatsen och 70€ inkl frukost på Peris med transfer till flygplatsen. Peris hämtar även på flyget när man kommer om man ska ha första natten på hotel. De hämtar inte i Rafina men man kan lika gärna ta bussen och säga att man vill stanna i Nektarios vid Babitzabageriet. Peris ligger sen en liten bit ifrån snett bakom bageriet.
Andra hotell har jag inte bott på.
Rafina är en mycket trevlig start på resan och vid torget ligger en riktigt mysig grekisk taverna med olika färger på sina trästolar, minns ej namnet just nu. Det är en himla skillnad jämfört med Pireus att ha första natten där..

I november blir det en natt i Rafina igen.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-05-14, 20:50
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Så ser det ut i Rafina

Tack för info!
Jag och min mamma har bokat Avra, i början av september. Vi spenderar natten där innan det bär i väg till Andros på morgonen dagen efter. Det lutar mer och mer åt att vi tar bussen från flygplatsen istället för taxi. Det skiljer ju en hel del i pris.

Jenny
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-05-14, 21:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Så ser det ut i Rafina

Ni kan kliva av alldeles vid hotellet. Säg bara till att ni ska av vid Avra. 3 euro per biljett på bussen.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT