Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-11-01, 18:26
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Brittisk brakfylla

Jag bytte kanal och hamnade mitt i ett program från Discovery/travel som handlade om Kavos på södra Korfu. Orten verkar ha byggts upp för brittiska partyfreaks mellan 20 - 30, det mesta gick ut på snusk och förnedring typ att berätta i högtalarsystemet vid poolen om vem som spydde mest eller hade sex med vem. Småtjejer visade sin senaste tatuering i ljumsken. Ett annat gäng tjejer visade "girlpower" och brottade ner en man och näckade honom framför kameran och viftade med ja..
Två packade gubbar i min ålder hoppade baklängesbungy nakna mitt i stan. Råfylla från åtta på morgonen osv osv osv. Förmodligen börjar jag bli gammal men det här var det sorgligaste jag sett från Grekland, skumdiscona på Kos inräknade.

//PO
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-11-01, 19:39
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Kanskje jeg også begynner å bli gammel, men ærlig talt: Så trist!

Og verre blir dette, dette er fra wikipedia.org (om Kavos):
In July 2003, five female Club 18-30 reps were sacked for taking part in a competition on the beach involving sucking off the male contestants.
There are also many doctors' surgeries in Kavos, although several were involved in a scandal when it was exposed that they were attempting to give patients drugs which were inappropriate for their symptoms in order to extort money out of them.

Og fra highbeam.com:
THE police chief of the Greek resort at the centre of a Club 18-30 sex show scandal is to resign after just two weeks in the job, saying young British holidaymakers are 'out of control'.
Lieutenant Nicholas Rallis has admitted defeat in his battle to control loutish behaviour in the once quaint fishing village.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-11-01, 20:00
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Citat:
Ursprungligen postat av PO Visa inlägg
Råfylla från åtta på morgonen osv osv osv. Förmodligen börjar jag bli gammal men det här var det sorgligaste jag sett från Grekland, skumdiscona på Kos inräknade.

//PO
Det är så otroligt sorgligt att se/höra......Kan absolut inte förstå varför man ska ge sej iväg och skända & förnedra både sej själv och det land som man gästar..... Kunde de inte ha så mycket vett så att de stannade på "hemmaplan" i stället
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-11-01, 20:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Brittisk brakfylla

All skuld kan inte läggas på utländska intressen ytterst är det grekerna och de grekiska myndigheterna som tillåter och inte bekämpar detta spektakel tillräckligt effektivt.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-11-01, 20:09
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Jo det är sant men nog är det du som individ som gör "dagen" till vad den blir till! Och nog bär du ansvar för dina handlingar....
Fast jag håller verkligen med dej!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-11-01, 20:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Naturligtvis ansvaret vilar ytterst på den enskilda människan som har att ta ansvar för sina egna handlingar.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-11-06, 15:12
cariolina cariolina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 17
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Efter att ha spenderat 2 hela somrar i rad på norra Korfu nu, närmare bestämt runt 11 månader sammanlagt kan jag nog säga utan att ljuga att engelsmännen tagit över detta ställe helt och hållet. Ingen jag känner, i alla fall i min ålder har någonsin varit ner dit och det är ett stående skämt om att åka dit, men ingen kommer nog göra det.

En man berättade för mig i somras om dessa 18-30 årsklubbar som engelska resebolag ställer upp med. Syftet är att folk ska ha så roligt som möjligt, vilket låter helt sanslöst efter vad jag hörde om Kavos. De super, slåss och har sex offentligt. Tydligen ligger det spyor överallt och allt är bara extremt "tacky". Han berättade även att jag som svensk kanske skulle kunna åka ner utan att behöva vara rädd, men ingen grek, alban eller någon annan nationalitet än brittisk skulle kunna åka ner utan att vara rädd för att hamna i trubbel eftersom det är vad de är där för att hålla på med. Huliganerna finns tydligen överallt, och ja, ni kan ju tänka er resten..

Jag kan nog hålla med om att de grekiska myndigheterna verkligen borde göra något åt det här, men framförallt är det de engelska resebolagen som skulle stoppas med dessa dumheter.
Och, det beror inte på att ni är gamla eller något. Jag själv är fortfarande under 20 men skulle aldrig få för mig att ställa upp på något sånt här.

Själv håller jag till på andra ställen när det gäller att festa på Korfu, och visst, engelsmän är inte speciellt trevliga att träffa på när de är ute på semester någonstans. Men nog är allt bra mycket bättre i Sidari åtminstone..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-11-06, 18:55
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Det du beskriver känner jag igen från tiden när en svenska resebyrå hade
Club 33, åldersgränsen var alltså från 18 till 33. Mallorca och Rhodos och Jag tror det var några andra ställen invaderades av svenskar och norrmän.

Jag har själv aldrig bott där men har varit i baren då jag hade kompisar som bodde på hotellet. Exakt samma svineri med fylla och sex överallt i detta hotell, så jag var glad att jag inte bodde där.
Vi svenskar är nog inte så mycket bättre än engelsmen i detta fallet, vi kan vi med. Nu är Club 33 nerlagt sedan länge, men på dessa hotell sov visst aldrig någon förrutom på dagarna.

Monica
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-11-07, 11:31
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Brittisk brakfylla

Lite funderingar från min sida:
" Är det inte så; tar var människa, ung eller gammal, ansvar och har lite sunt förnuft, då skulle det möjligtvis inte finnas efterfrågan på dyl. Fanns det ingen efterfrågan, skulle det heller inte finnas människor som satsade pengar och tid, i att tillhandahålla "orter", discon, klubbar, stränder mm."
Eller tänker jag fel?!

Jenny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT