Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-17, 07:18
Emeli Emeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Agios Stefanos och Little Prince

Hejsan,
jag har försökt hitta information om den lilla byn Agios Stefanos på Korfu från våra olika forum här i Finland men hittat jättelite – kanske där är mer här; som en "gammal svensk" så litar jag på er J
Vi, jag och min man, ska åka dit i slutet av augusti. Det är första gången vi åker utan våra tre barn och det var därför vi valde ett sånt här litet ställe. Vi bor på hotell Little Prince.
Det var nån som tidigare skrev om stället och det lät så mysigt – finns det några andra som redan hunnit vara där? Det lär väl vara första året dom gör resor dit från Norden.

Jag har själv varit en gång tidigare på Korfu, i Aharavi och blev så förtjust i ön – då åkte vi runt med bussar och vanliga cyklar och nu tänkte också hyra en bil. Erfarenheter om det? Hur är vägarna och "vågar" man köra där? Och om ni har några fina ställen att rekomendara – dit man kan göra korta utflyckter. Vi tycker om att lata, sola och simma och på kvällarna äta gott - men visst vill vi se hur det är i närområdet också – och kanske lite längre bort också, men bil. Vi har aldrig hyrt bil i förväg via resebyrån – och nu litar vi också på det att det ordar sig där nere.
Jag är väldigt glad och tacksam och någon har erfarenheter, tip och fakta om Agios Sfefanos och hotellet Little Prince.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-24, 11:40
Emeli Emeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Agios Stefanos och Little Prince

Hejsan alla, jag hann aldrig få några svar men jag kan komma tillbaka och berätta nåt om stället, om nån annan råkar vara intresserad. Vi åker i morgon, jippii!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-24, 15:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Agios Stefanos och Little Prince

Gör gärna det! Eftersom du inte fick några svar bör det vara en by som inte så många vet nåt om, då är det alltid bra med info.

Hoppas ni får en fin resa!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-09-13, 06:31
Emeli Emeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Agios Stefanos och Little Prince

Hejsan och hälsningar från Korfu on Agios Stefanos. Vi hade en bra resa, byn var pytteliten men trevlig, tillräkligt med restauranger, affärer (vi brukar ju inte shoppa nåt speciellt) osv. och vi tyckte stranden var en av dom bästa vi varit på; fin, men hård sand (så det inte flög omkring) och inte för mycket folk. Hotellet var *** + och bra; fint och nytt och allt funkade, vi hade rummet mot polen. Vi hade en etta, lagon för två pers.
Vi planerade ju att hyra bil, men sen var vi så lata och inte gjorde det, vi tog bussen två gånger, en dag till Sidari och en till Korfu staden och sen promenerade vi ganska mycket, på stranden och till grannbyn Arillas och vi tyckte det var lagom "utflyckter" - vi bara njöt av den lugna och varma atmosfären, solen, havet osv.
Lite om priserna; vi åt frukost några gånger på restauranger; i AS kostade det 3,5 - 4 euros, men i Korfu 7 - 9 euros! Vi åt ju mitt in centrum så det var väl dom dyraste ställena, men i allafall. Middag kostade för oss mellan 17 och 23 euros, vi brukade ta två förrätter (salad, tsatsiki, saganaka, dolmames ...), två huvudrätter och två öl eller vin. Och vi tyckte portionerna var stora så hungriga hann vi aldrig bli
Det gick bussar till Korfu via Sidari fyra gånger om dagen; första 6.45 (vi tod den till Korfu och var dom ända turisterna ...), sen 10.45, en på eftermiddagen och den sista på kvällen. Och fyra tillbaka sen från Korfu också. Lite konstiga tider tyckte vi och dom flesta tog ju 10.45 bussen så den var ju proppfull (vi tod den till Sidari).
Jag kan berätta mer, om nån vill veta, fråga bara. Jag är tyvärr lite dålig på att komma ihåg namn på restauranger och sånt och orkar inte konsentrera mig på såna saker på semester.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-10-23, 02:37
cariolina cariolina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 17
Standard Sv: Agios Stefanos och Little Prince

San Stefanos är en underbar by. Jag hade gärna kunnat berätta allt detta för dig innan du åkte och även var de bästa platserna ligger, men tyvärr var jag upptagen i sommar med att jobba där nere och hann inte med internet. Det är roligt att höra att ni trivdes!

Själv kom jag hem igår igen efter 5½ månad och ville bara gråta, om jag ska vara helt ärlig, då planet landade på Arlanda. En sak som är säker är att jag ska åka ner nästa år igen och jobba, det är som en andra familj där nere.
Har någon frågor så kan jag mer än gärna svara på dem, vet lite om omgivningen efter 2 somrar där nere.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT