Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-05-11, 02:14
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av sahar
Haha! försök inte! Jag vågar ändå inte gå in o titta på "alien" bilderna.
sahar
Hej!
Djuret (som faktiskt finns här på jorden) är garanterat helt harmlöst, det ser mest skojsigt ut! Så våga titta på bilden, ni lär garanterat inte stöta på "Herr Alien in real life" på Rhodos!
Men jag håller med om att kackerlackor inte är ett favoritdjur direkt, trots att jag vet om att dom är ofarliga.

Calle (som inte diggar slemmiga sniglar som det finns massvis av på vår terass under de mörka timmarna!)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-05-12, 11:49
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Nu har jag tittat på varelsen, den var i alla fall inte lika hemsk som kackerlackorna. Man vågade liksom titta på den men när det gäller kackisar så kan jag inte ens titta på en bild av dem, jag blir kallsvettig och svimfärdig. Om jag fick välja mellan att titta på en kackis eller ha den här varelsen som husdjur hade jag nog blivit stölt ägare av en alien hellre
17 dagar kvar, Rhodos here we come...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-05-12, 22:42
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Blää! Vilken äcklig bild.
Jag har oxå problem med sniglar(utan snäckhus) på bakgården, Calle. Råkade trampa på en i går och bara tanken på den gör mig illamående. Mycket saft och gegga......

Det där med att trampa på kackelackor har jag hört att man inte ska göra för de bär troligtvis på ägg och det blir lättare att de kläcks. Typ, har man en så blir det 20 utav den.....BLÄÄÄÄ .Vet inte hur sant det är egentligen.

De värsta är väl annars tusenfotingarna(sarandapodarosa). De som är lite platta och har en stjärt som tusenfotingarna har. Nyps rejält. De kan bli ganska stora. De är ännu värre än kackelackor tycker jag.
Nej nu måste jag tänka på annat för nu kryper det på hela kroppen.....

Agapi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-05-13, 09:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Agapi
Blää! Vilken äcklig bild.
Jag har oxå problem med sniglar(utan snäckhus) på bakgården, Calle. Råkade trampa på en i går och bara tanken på den gör mig illamående. Mycket saft och gegga......

Det där med att trampa på kackelackor har jag hört att man inte ska göra för de bär troligtvis på ägg och det blir lättare att de kläcks. Typ, har man en så blir det 20 utav den.....BLÄÄÄÄ .Vet inte hur sant det är egentligen.

De värsta är väl annars tusenfotingarna(sarandapodarosa). De som är lite platta och har en stjärt som tusenfotingarna har. Nyps rejält. De kan bli ganska stora. De är ännu värre än kackelackor tycker jag.
Nej nu måste jag tänka på annat för nu kryper det på hela kroppen.....

Agapi
Jag har hört att den skadade kackerlackan utsöndrar ett doftämne som drar till sig andra kackerlackor. Om det är sant vet jag däremot inte.

Eva
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-05-13, 09:18
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos

De värsta är väl annars tusenfotingarna(sarandapodarosa). De som är lite platta och har en stjärt som tusenfotingarna har. Nyps rejält. De kan bli ganska stora. De är ännu värre än kackelackor tycker jag.
Nej nu måste jag tänka på annat för nu kryper det på hela kroppen.....

Visst börjar det krypa och klia överallt bara för tanken, har själv blivit bite och djä....a vad ont det gjorde. Sen gillar jag inte dessa bruna maskliknande med fötter som när man dödar dem luktar UÄK!

Nä tacka vet jag fina fjärlilar som är vackara att se på!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT