Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-02-01, 22:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard RACKARNS SAMARIA!!!!!

1997 var vi tillsammans med våra bästa vänner på Kreta. En mycket trevlig resa. Vännerna gjorde bl a vandringen genom Samaria, men vi avstod pga av att Birgit hade med sig i ryggsäcken tre akutoperationer för diskbråck. Samaria kändes inte som optimal terapi för en så risig rygg.

Birgit har fortfarande smärtorna kvar och hanterar dem med smärtstillande plus fortsatt arbete även efter pensionsålder, för "att det är så roligt att jobba"!

När jag häromdagen läste uppdateringen från dig Ulf W blev jag mycket berörd och hämtade Birgit till datorn så att även hon fick läsa dina kloka ord.

Nu några dagar senare, säger Birgit till mig, du den där vandringen genom Samaria som aldrig blev av då för längesedan, den värker fortfarande i själen. Om vi åker tillbaka till Kreta så får vi se till att göra den där turen!

Jag tänkte att nu har kära hustruns problem spritt sig längre norrut. Hur ska vi båda, bägge 65+, nu kunna klara en promenad som vi fegade ut från för 18 år sedan? Googlade lite på Samaria. Verkade vara en tuff vandring 16-18 km i brant terräng. Hittade en tråd om en snubbe som gav en mycket intressant beskrivning av en resa genom Samaria på en åsnerygg. Mycket trevlig läsning! När jag läst hela den trevliga reseberättelsen ser jag att den är undertecknad av Ulf Wiman.

Käre tid! Det är ju Uffe som jag alldeles nyss läste om! Och han har fortfarande gnistan kvar!!!! Jag tänkte bara att nu Masse är det dags att du tar en riktig funderare igen. Kanske dags att göra verklighet av drömmarna och lyssna på kära Birgit och ta den där vandringen i Samaria. Vad då 65+? Vad då taskig rygg? Vad då ont i fötterna? Något skamsna och mycket peppade av dig Ulf, så inser vi att det är hög tid för oss att komma till skott med den där vandringen. Tack för din inspiration Ulf!

Masse och Birgit, som oftast njuter Grekland från en solsäng i gassig sol, men som har anledning att förnya sig.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-02-01, 22:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: RACKARNS SAMARIA!!!!!

.

Min Samariavandring 2003 blev inställd pga oväder och åska. Det har alltid grämt mig.
Man kanske ska hänga på????

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-02-01, 22:34
SvinFins avatar
SvinFin SvinFin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 55
Standard Sv: RACKARNS SAMARIA!!!!!

Hm...en vandring på 18 km i bergen? Låter väldigt intressant.
Finns det berättelser om den någonstans?

Mvh Slöfock som inte ens orkar söka själv.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-02-02, 09:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: RACKARNS SAMARIA!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Vad då 65+? Vad då taskig rygg? Vad då ont i fötterna?
Visserligen är vi inte 65+, men vi gick ravinen både upp och ner samma dag, så visst orkar ni gå en sträcka.

Den är faktiskt inte så jobbig att gå, i alla fall inte en sträcka. Naturupplevelsen är fantastisk.

Här skrev jag lite om vår upp-och-ner-vandring.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-02-02, 10:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: RACKARNS SAMARIA!!!!!

Nu känner jag mig också lite slöfock.....om man har nästet i Rethymno och vill gå Samariaravinen är det grupparrangemang som gäller då för att fixa vandringen utan övernattning nånstans eller hur ska man göra smidigast? Den inställda turen skulle gått från Platanias då 2003 så nu är det ju andra förutsättningar...

Imbros var ju ingen direkt utmaning, men då hade jag inte ett krånglande knä. Detta är efter ett drygt halvårs träning mycket bra, men jag är ju rädd om det....

Heja UFFE!!!! Nu får du igång oss latisar!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT