Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-05, 21:17
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Barn på Kreta

Vilka hotell är mest barnvänliga längs Chaniakusten? Var är stranden mest barnvänlig? Barnen är 8 och 5 år
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-06, 16:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Barn på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Vilka hotell är mest barnvänliga längs Chaniakusten? Var är stranden mest barnvänlig? Barnen är 8 och 5 år
Jag skulle tippa att Agii Apostoli är den mest barnvänliga delen av Chaniakusten.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-06, 16:50
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Barn på Kreta

Håller med om att stränderna i Agii Apostoli / Chrissi Akti är mycket barnvänliga. Den ena stranden avlöser den andra och det finns både mindre och större stränder.
Jag vet att många barnfamiljer trivs bra på Stellina Village, som också har avdelningar som heter Stellina Royal och Ellina. Mycket familjevänligt!
Men det finns många andra bra hotell i området också.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-07, 18:08
Lindh Lindh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2015
Ort: Umeå
Inlägg: 46
Standard Sv: Barn på Kreta

Dags för mig att göra mitt första inlägg...håller absolut med om att agii apostolli och stellina village är kanonbra.Bodde där juni2013 och det var hur bra som helst,men vill också rekommendera agia marina,bodde där i somras på ilianthos village...som ligger bredvid gorgona beach,kanon fin sandstrand och långgrunt...absolut den bästa stranden efter agia apostoli
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-07, 21:18
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Barn på Kreta

Med barn i den åldern rekommenderar jag definitivt Apostoloi framför Agia Marina med tanke på undervattensströmmarna.
Gunilla - som åker till Kreta om 10 dagar och inte packar några badkläder
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-08, 11:48
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Barn på Kreta

Blir glad när jag inläggen eftersom jag igår bokade Agii Apostoli och hotell Stellina Royal. Inget ställe jag personligen skulle välja. Men eftersom jag reser tillsammans med dotter och dotterdotter - sistnämnda har aldrig varit i Grekland - hoppas jag det är ett bra val.
- Mormor det måste finnas palmer och pool på hotellet och så shopping ... Önskningar en Greklands-tokig mormor lätt kan uppfylla.

Senast redigerad av sjöborren den 2015-01-08 klockan 12:00.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-09, 10:24
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Barn på Kreta

Jag tycker att Agia Marina är bra och skulle rekommendera Alexandra beach (ving)som ligger direkt vid den fina stranden. Annars är Atrion (apollo )bra och då korsar ni bara vägen till den fina stranden vid Gorgona beach. Själva har vi varit på Kreta Agia Marina varje år sen våran dotter var tre och hon fyller 17 i år. I juni åker vi igen och bor på Atrion 😊
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-14, 20:50
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Barn på Kreta

Vi har varit på Kreta med våra två barn sedan de var riktigt små. (Nu är de 8 och 10 år gamla). Jag skulle rekommendera Chryssi Akti/Agii Apostoli då stränderna där är mycket barnvänliga. Finns många bra hotell, tror att Stellina är ett bra val - vi har visserligen aldrig bott där, men väl ätit middag på hotellets restaurang. Vi har bott på Golden Beach vid ett par tillfällen och det har varit mycket bra, rent och fräscht. Rekommenderas! Det finns inte så jättemånga restauranger i området, men det är enkelt att ta sig de 3,5 km till Chania där utbudet av restauranger är enormt. Eftersom vi även bott i Agia Marina kan jag jämföra dessa orter, och då är Agii Apostoli mer barnvänligt i mitt tycke.
Trevlig resa vad ni än väljer!
/Outi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-14, 22:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Barn på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lindh Visa inlägg
Dags för mig att göra mitt första inlägg...
Bravo! Vi behöver lite nytt blod bland oss luggslitna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT