Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-17, 12:16
Jesper Johansson Jesper Johansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Ulricehamn
Inlägg: 124
Standard Spara till resan

... är det många på forumet som lägger en fast slant i "reseburken" varje månad?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-17, 18:10
glenn_fs avatar
glenn_f glenn_f är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Grundvik Piteå
Inlägg: 104
Standard Sv: Spara till resan

Ja kanske inte varje månad, det är istället för att pensionspara. Man vet ju inte om man lever då.
Glenn
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-17, 18:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Spara till resan

Jag har faktiskt ett konto, där det förs över automatiskt en slant varje månad. Sen tänker man varje gång man har matlåda med sig till jobbet att man ska lägga mellanskillnaden mot utelunchen i resekassan. Sker dock inte alltid, men man försöker.


/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-17, 18:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Spara till resan

Jag tar ut min lilla sparade privatpensionspott nu mellan 55-60 år..De pengarna krympte betänkligt varje år så jag kände att JAG ville ha dem, inte skänka dem till försäkringsbolaget..Alla de pengar + lite till går till resor .....Just nu ligger tre flygbiljetter i lådan..som ska användas i oktober, december/jan och i april..Dock "bara" en till Grekland

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-17, 20:38
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Spara till resan

Jag sätter in en slant i min buffert när jag så kan. Inte varje månad kanske.. men när jag kan. Ibland blir det lite mera.. ibland lite mindre. En del av den bufferten går till Greklandsresa. Har stor lust att sticka iväg på en vecka i oktober. Men, men... får nog snällt vänta till nästa år skulle jag tro. Längta och vänta..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-18, 14:49
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Spara till resan

Jag sparar ett fast belopp varje månad, det dras automatiskt. Då vet man att det finns lite pengar på kontot när resan skall betalas, det känns bra.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-18, 15:19
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Spara till resan

När jag var ung och fattig, men reslysten, så sparade jag alla växelpengar jag fick i en burk. De räckte till en "extra" resa vartannat år. Eftersom jag fortfarande är en "kontantmänniska", har jag av bara farten fortsatt med vanan. Alla femmor och guldpengar åker ned i burken och omvandlas till ett resebidrag. På två år blir det faktiskt en ansenlig summa. Slutsats; ibland kan det vara en fördel att vara konservativ och oflexibel och sky plastkort som pesten
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-08-18, 15:32
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Spara till resan

Hej
Vi sparar 600/mån till resor. Alla tior vi får sparar vi i en 1,5 l flaska. Det blir runt 9000 kr tar ca ett år.

Jag sätter utan allt över 17000 när jag får min lön. Det är klart ibland måste man tulla på lite pengarna.

Lolis
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT