Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2021-10-03, 13:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Pigadia direkt

Varmt tack Karin för alla rapporterna från en av de öar som ligger väldigt nära våra hjärtan. Har förstått att den här turen på många sätt varit annorlunda jämfört med dina tidigare Karpathosbesök.

Tråkigt att du har haft en del hälsoproblem. Hoppas att det blir bättre! Lite förvånad över vädret ni haft. Vi har rest mycket i september och nästan alltid haft kanonväder. Har kanske haft tur.

Så kul att levern som serveras på To Ellenikon fortfarande är god! Det är en av de godaste middagarna vi ätit på Karpathos. Men det är ganska länge sedan nu. Skulle gärna återuppleva det!

Skönt att du nu är välbehållen hemma och kan återhämta dig efter den strapatsrika avslutningsveckan. Ha det gott!

Masse
Svara med citat
  #42  
Gammal 2021-10-04, 09:47
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Pigadia direkt

Vi kom hjem etter en uke på Karpathos i går. Oppholdet på Regina var som vanlig hyggelig og vi fikk til slutt rom 46 når Popi kjente oss igjen. Det var vårt inntrykk at det var bra belegg på hotellet. Flyet nedover fra Landvetter var fullt.
Vi syns også det var ganske bra med turister, men kanskje fra andre land enn de skandinaviske og endel yngre.
Det blåste mye hele uka, og det var kaldere enn vi kan huske fra tidligere år.
Vi satt utendørs hos Stacey på fredag og da måtte vi gå innendørs på Pantheon for en Irish Coffe etterpå.
Vi badet nedenfor Calypso Bay som vi pleier, og der var det da fin sandbunn som før? Men jeg syns det var kaldere i vannet enn det bruker å være og ikke så voldsomme bølger, selv om det blåste.
40 lengder i bassenget på Regina? Da er man i god form må jeg si.
Vi krysser fingrene for at vi kan reise neste år, da litt tidligere enn i år og mer enn en uke.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2021-10-04, 15:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Det märkte vi inget av. Jag var till tandläkaren två gånger, och han frågade inte ens om vi var vaccinerade. Dessutom var jag till en jourläkare (håller till bakom ett av apoteken vid kompasstorget. Håll utkik efter ett rött kors, till skillnad från apotekens gröna. Öppet dygnet runt, bara att gå in.) som tittade mig i örat och skrev ut antibiotika. Inte heller han frågade efter vaccination.
Okej. Tack!
Svara med citat
  #44  
Gammal 2021-10-04, 15:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Vi krysser fingrene for at vi kan reise neste år, da litt tidligere enn i år og mer enn en uke.
Vi får alla hålla tummarna.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2021-10-04, 15:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Karin, trots allt väldigt nöjd
Ditt första inlägg i tråden börjar med: ”Äntligen hemma igen”. Ditt senaste börjar med ” Nu har vi varit hemma en vecka och bara hatar hösten”.

Lite skillnad på inledningar.

Tråkigt att höra om din höft och att sista veckan blev lite eljest, och kall.

Camilla blev av med sitt bankomatkort i en ATM på Alonissos. Det var sent på kvällen, banken var stängd och vi skulle åka morgon därpå. Då kom det förbi en som kände en som kände en på banken. Han kom dit och öppnade, tog en kopia på passet och plockade ut kortet. Tack!

Tack för dina rapporter Karin!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2021-10-04, 16:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
vi fikk til slutt rom 46 når Popi kjente oss igjen.
Upptäckte när vi packade upp här hemma att vi lyckats glömma handdukshängarna över sovrumsdörren. Fanns de kvar när ni tog över rummet? Mycket praktiska anordningar. Nu får vi leta efter nya, eftersom jag givetvis har glömt bort var jag köpte dem.

Karin
glömsk

Senast redigerad av karinafp den 2021-10-04 klockan 16:28.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2021-10-04, 23:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Camilla blev av med sitt bankomatkort i en ATM på Alonissos. Det var sent på kvällen, banken var stängd och vi skulle åka morgon därpå. Då kom det förbi en som kände en som kände en på banken. Han kom dit och öppnade, tog en kopia på passet och plockade ut kortet. Tack!
Oj! Det har alltid varit min värsta nightmare. Drf har jag alltid med mig minst 3 kort...

/NW
Svara med citat
  #48  
Gammal 2021-10-05, 08:53
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Upptäckte när vi packade upp här hemma att vi lyckats glömma handdukshängarna över sovrumsdörren. Fanns de kvar när ni tog över rummet? Mycket praktiska anordningar. Nu får vi leta efter nya, eftersom jag givetvis har glömt bort var jag köpte dem.

Karin
glömsk
Ja, de hang fortsatt på døren Vi syns også de var fine. Hvis du kommer på hvor du kjøpte dem, kan vi tenke oss å prøve å få ta i dem. Vi er i Sverige med jevne mellomrom.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2021-10-05, 12:13
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Ja, de hang fortsatt på døren Vi syns også de var fine. Hvis du kommer på hvor du kjøpte dem, kan vi tenke oss å prøve å få ta i dem. Vi er i Sverige med jevne mellomrom.
Tack för att ni lämnade dem kvar. Nu har Mikke hämtat dem och ska ta med dem till Sverige.

Jag tror vi köpte dem på Bauhaus, men de verkar inte finnas kvar längre. Om du googlar dörrkrokar hittar du en massa olika förslag. Kanske några rent av levererar till Norge.

Karin
Svara med citat
  #50  
Gammal 2021-10-06, 08:27
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Pigadia direkt

Så fint at man har kjente så man kan få tatt vare på ting man glemmer igjen.
Vi skal google, vi har antagelig de samme firmaene i Sverige og Norge.
Disse var så fine med at de ikke var en hel rad, og de virker litt tynnere enn de vi har fra før.
Jeg ser forresten at været nå er blitt mye bedre på Karpathos etter at vi dro
Svara med citat
  #51  
Gammal 2021-10-06, 10:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Pigadia direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Oj! Det har alltid varit min värsta nightmare. Drf har jag alltid med mig minst 3 kort...
Ja, det var förfärligt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT