Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-22, 16:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Påskresa till Andros-Tinos 2011

Så är det gjort.....det där knapptrycket ni vet

Vi bestämde oss i bilen på väg hem från Halmstad idag att vi skulle boka vår påskresa till Grekland, som vi ofta pratat om... Så 13 april 2011 flyger vi till Aten och tar båten till Andros där vi ska utforska ön 6 dagar. Sen åker vi till Tinos där vi bor över påsken som ju sammanfaller med den grekiska nästa år om jag fattat rätt. Vi åker hem den 27 april.
Vi har mailat Nikoleta på Tinos om rum. Jag ville inte ens vänta tills jag kommer ner till henne om 10 dagar, hon brukar ha fullbokat tidigt till påsken.

Visst var det någon här på forumet som hade ett bra tips på boende i Andros stad?? Vet inte om Batsi blir för lugnt den tiden på året..

Så livet känns rätt bra just nu med 3 resor till Grekland bestämda

Lissi- 10 dagar från Tinos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-22, 17:33
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Åh så härligt - bra tryckt. Lika bra att börja smida medans järnet är
varmt

Passar samtidigt på att önska Er en riktigt skön Tinosresa


//Maggan
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-22, 17:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Låter härligt Lissi!

Jag och Birgit drömmer också om att så småningom uppleva en påsk i Grekland. Får se om det kan bli verklighet 2011 eller om vi sparar det till en lite längre Greklandstur 2012 när också Birgit har övergått till Begåvningsreserven och gör mig sällskap i Passionärslivet.

Hur som helst hoppas jag att ni får en fin tur till Tinos nu och att du framför en hälsning från oss till Nikoleta.

Ha det gott.
Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-22, 18:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Jag fick just brev från Nikoletas dotter Clery...Nikoleta väntar mig den 1 september vid båten. Denna gången är det bara jag som åker..Min årliga resa som jag gör själv. Claes väntar med Grekland till 29 sept då vi åker till Patmos.

Jo visst längtar man till passionärslivet! Jag ser ju hur Claes njuter varenda dag över att rå sin tid helt själv. Lite avundsjuk är jag ju då jag oftast går upp kl 05.30 för att börja tidigt på jobbet.
Men min pensionärstid kommer...och hinner den inte göra det innan jag lämnar in så har jag /vi i alla fall rest så ofta vi kan!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-22, 18:42
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Å så härligt att redan nu ha en påskresa att se fram emot!
Så underbart för er att få möta våren där nere...

Carina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-22, 20:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så är det gjort.....det där knapptrycket ni vet

Vi bestämde oss i bilen på väg hem från Halmstad idag att vi skulle boka vår påskresa till Grekland, som vi ofta pratat om... Så 13 april 2011 flyger vi till Aten och tar båten till Andros där vi ska utforska ön 6 dagar. Sen åker vi till Tinos där vi bor över påsken som ju sammanfaller med den grekiska nästa år om jag fattat rätt. Vi åker hem den 27 april.

Visst var det någon här på forumet som hade ett bra tips på boende i Andros stad?? Vet inte om Batsi blir för lugnt den tiden på året..

Lissi- 10 dagar från Tinos
H e r l i g med påskereise booket, Lissi
- det har vi og, 20.apr -7. mai

Når det gjelder det boendetipset i/ved Chora på Andros, så skal du få fersk tilbakemelding når vi treffes på Tinos
- vi har fått tipset og skal bo der om 1 1/2 uke. og jeg er sikker på at det er et veldig bra sted å bo
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-22, 20:53
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo visst längtar man till passionärslivet!
Men min pensionärstid kommer...och hinner den inte göra det innan jag lämnar in så har jag /vi i alla fall rest så ofta vi kan!

Lissi
Sååå rätt Lissi!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-23, 08:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Ja visst är det!!! Livet är NU!
Vet Du, igår när vi satt vid hotellfrukosten i Halmstad och läste DN så såg vi ca 15-20 dödsannonser med folk yngre än vi....Vi brukar verkligen inte läsa såna annonser i DN, men vid en LÅÅNG hotellfrukost så.....Vi tittade på varandra och sa, men herregud...varför ska vi vänta med påskresan till Grekland?? En av oss får kanske åka själv då IBLAND blir man nästan rädd att livet kanske blir för för kort om man väntar och då är det inte svårt att trycka på bokningsknappen!

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-08-25, 00:20
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Akta dig Lissi så Kari inte ger dig en väderrapport för Påsken på Tinos nästa år också...

Sedan blir det ju så att ni kommer att lämna Andros efter max TRE dagar bara Nikoleta har ett rum åt er...

SÅ spännande är inte Andros.... Utifrån det perspektiv jag tror du och Claes har.

Vi får se.... Vi får återkomma i ämnet nästa år....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-08-25, 07:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Sedan blir det ju så att ni kommer att lämna Andros efter max TRE dagar bara Nikoleta har ett rum åt er...
SÅ spännande är inte Andros.... Utifrån det perspektiv jag tror du och Claes har.
Vi har bestämt att lämna Andros efter 5 dagar Vi får ändå 7 dagar på Tinos....Jag bokar rum/gårdshus hos Nikoleta nästa vecka, men hon vet att vi firar påsk hos henne.
Jag antar att vi kommer att sakna alla små byar, så naturen är det vi får koncentrera oss på på Andros, med vandringar. Så tänker vi bo i Chora.

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-02-27, 02:02
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Sedan blir det ju så att ni kommer att lämna Andros efter max TRE dagar bara Nikoleta har ett rum åt er...

Vi får se.... Vi får återkomma i ämnet nästa år....
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har bestämt att lämna Andros efter 5 dagar
Nu är det det nästa år! Och hur blev det? Inte ens en dag på Andros!

Inte ringa och skälla på mig nu!!! Fast jag kunde bara inte låta bli att dra fram detta i ljuset igen...

Jag är uppriktigt glad att ni, och några fler, tycker så mycket om Tinos. Och att du är minst lika mycket ambassadör för Tinos idag som jag försökt vara sedan många år.

Kär ö har flitiga besökare... (Ok. Det är en travesti på: Kärt barn...)

Peter
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-02-27, 10:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Påskresa till Andros-Tinos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Nu är det det nästa år! Och hur blev det? Inte ens en dag på Andros!

Inte ringa och skälla på mig nu!!! Fast jag kunde bara inte låta bli att dra fram detta i ljuset igen...

Peter
Ha ha! Du är rolig Du! Visst är det så, det blir inga dagar på Andros....och hade jag tänkt till innan så borde jag insett det, för ska man till Andros allra första gången och efter Jannes fantastiska berättelser därifrån så är det kanske inte det smartaste att komma 13 april, när inte ens allt är öppet...Det kanske är småregnigt eller mulet och bara sådär 15 -18 grader.....Nä man ska nog komma allra första gång på en juniresa eller septemberresa. Men att vi ska besöka Andros är helt klart!

Nu blir det en vecka bara med Claes allra först på Tinos och med flera byar att se som vi missat innan, samt några stränder vi inte varit på. Sen andra veckan över själva påsken så kommer tre alldeles nya besökare till Tinos, barnbarnet Elise 17 mån med sin pappa och mamma. De ska bo i lilla huset på Nikoletas gård , och förhoppningsvis blir de också återvändare!

Lissi -just nu barnvakt åt blivande Tinosälskaren
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT