Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-11-02, 16:03
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Apollos one way!

Nu har Apollo börjat lägga ut sina onewayticket, men inte var de billiga inte. Hur var det förra året, sänkte de priserna under vintern eller höll de envist fast vid sina höga priser? Förra året bokade vi Sterling så jag kommer inte ihåg hur Apollo gjorde.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-11-02, 17:35
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Apollos one way!

Hittar inga SuperSaver biljetter Så hette de riktigt billiga vi hittade ca ett år sedan...

Ivi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-11-02, 18:47
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Apollos one way!

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Hittar inga SuperSaver biljetter
Tittar du på rätt ställe då Ivi? När jag kollade fanns det supersaver till varje resmål och varje avresedatum. MEN det var inga billiga supersaver, bara jättedyra!

Jag gissar att det kommer billigare biljetter. Har de inte släppt biljetterna i omgångar varje år sedan de började med one way?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-11-02, 19:16
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Apollos one way!

Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr. Det er billigt for mig ...

Ville gerne have det endnu billigere, men det var også, hvad jeg betalte sidste år.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-11-02, 19:53
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Apollos one way!

Citat:
Ursprungligen postat av Mette Visa inlägg
Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr.
1500 danska(?) kr t.o.r. är ju helt okej, men från Sth verkar det ännu inte finnas några enkelresor under 1448 Skr och det finns priser ända upp till drygt 6000!!!

För den som kan åka till Chania i övermorgon finns det däremot fortfarande biljetter för 198 Skr.
DET är billigt


Och du ska till Skopelos förståss?
När?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-11-02, 20:05
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Apollos one way!

Hittade one way till slut...men inte var det något att bli glad av, nej

Ivi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-11-02, 20:26
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Apollos one way!

Har just beställt One way ticket till Heraklion och hemresa för 3 pers. från och till Arlanda. 5688 kr sammanlagt, lika som Sterling. Tycker nog att det är ett helt ok pris. Kollar just nu febrilt efter hotell. Har hittat ett som jag fastnat för i Bali, är det någon som varit där? Verkar vara en liten och mysig by precis som vi vill ha det!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-11-02, 20:49
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Apollos one way!

Jag var där bara som hastigast för 20 år sedan Det kan ju ha hänt mycket på den tiden,men då tänkte jag att om jag skall till Kreta någon mer gång så får det bli Bali
Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-11-02, 20:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Apollos one way!

Citat:
Ursprungligen postat av Millie
Kollar just nu febrilt efter hotell. Har hittat ett som jag fastnat för i Bali, är det någon som varit där? Verkar vara en liten och mysig by precis som vi vill ha det!
Det är inte så länge sedan det skrevs om Bali. Använd sökfunktionen i den blå randen här ovanför, så hittar du några trådar. Jag var där någon timme som ett av stoppen på en båttur, det verkade jättefint och jag skulle gärna åka tillbaka!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-11-02, 21:12
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Apollos one way!

"Har just beställt One way ticket till Heraklion och hemresa för 3 pers. från och till Arlanda. 5688 kr sammanlagt"


Ja, det där lät ju som ett bra pris. När åker ni för det priset?

Vi vill iväg hela familjen någon gång under sommaren (helst juni) och vi landar på ca 7000-8000 för en enkel resa för oss fyra från Göteborg till Santorini (2 vuxna, 2 förskolebarn). Det är till och med billigare att ta en två- eller treveckorsresa tur och retur till Santorini (ca 12000). Har börjat kolla lite på SAS och Sterling igen. Drömmen är att åka direkt från Göteborg till Santorini. Förra sommaren åkte vi med Apollo från Malmö till Santorini och från Athen till Köpenhamn med Sterling. Då landade priset på ca 6000 totalt. Det var andra priser, det!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-11-02, 21:13
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Apollos one way!

Citat:
Ursprungligen postat av Mette Visa inlägg
Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr. Det er billigt for mig ...
Det är billigt för mig med. Tittade på biljett från Santorini till Landvetter. en väg, 2888:-/person, det tycker inte jag är billigt.

// Helén
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-11-02, 22:25
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Apollos one way!

Vi åker den 20/5 och hem den 3/6.Hoppas nu på bättre väder än vi hade i oktober i år, då var det rena katastrofen. Regn, blåst och åska i nästan 2 veckor. Hade väl sammanlagt 3 fina dagar. Agia Marina var just då ingen höjdare. Men vi åker säkert tillbaka någon gång, men inte i oktober! Det var inte kul . Men men nu väntar en ny förhoppningsvis solig resa.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-11-03, 08:48
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Apollos one way!

Elisabet, det er til Skopelos og danske kr., desværre ikke før til juni. Men så kan jeg glæde mig i den lange kolde vinter.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-11-03, 10:52
Mamsens avatar
Mamsen Mamsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 30
Standard Sv: Apollos one way!

Den 24 november förra året så bokade jag one-way till Kreta för mina söner för 149:- styck med avresa den 12 augusti.EJ på Apollo Young!!!Tidigare på morgonen så fanns det biljetter för 99:- styck. Var på språng ut så jag hann ej boka då.

När jag pratade med killen på Apollo så hade han haft en kvinna en vecka tidigare som hade bokat för 49:- Han höll på att trilla av stolen när han pratade med den kvinnan! Till mej själv så bokade jag för 198:- fast då bokade jag i slutet av juli i år.
Den ena sonen var tvungen att åka hem innan skolan började så hans hemresa gick på 1.349:- med Ving.

Jag och den andra sonen betalade 698:- styck för hemresan med Ving.Dom biljetterna bokade jag nerifrån Kreta.Då bokar jag en tur och retur från Stockholm men nyttjar endast hemresan. Men då MÅSTE man ringa till Ving och tala om det för då tar dom kontakt med flygbolaget och talar om det för dom.

Det är endast hos Ving (vad jag vet) som man kan göra så här. Jag har ringt dom andra resebyråerna och där går det inte.
Enligt Ving så har man rätt att göra så här sen den nya charterlagen kom men det har aldrig dom andra resebyråerna hört.

Förr om åren så har jag och den yngsta sonen alltid varit på Kreta i fyra veckor och då har vi betalat ca 7.000 för resa och boende.

Jag hoppas att jag har tur i år igen med biljetter!

Senast redigerad av Mamsen den 2006-11-03 klockan 11:01.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-11-03, 14:14
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Apollos one way!

Jag har kollat på Oneway biljetter till Samos. Arlanda-Samos finns, men inga billiga, men Samos-Arlanda går inte att söka. Är det nån som vet om jag har rätt eller förstår jag inte fel
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-11-03, 15:25
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Apollos one way!

Troligtvis har Apollo inte lagt ut allt ännu. Det var likadant förra året. Jag får inga träffar på alla avgångar till och från Kalamata heller ännu.
Agda
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-11-03, 16:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Apollos one way!

Citat:
Ursprungligen postat av Inger Visa inlägg
. Är det nån som vet om jag har rätt eller förstår jag inte fel
De gör så för att binda upp kunden. Först bokar man en billig utresa och sen får man vänta tills hemresorna släpps - och de är dyrare. Hem måste man ju, så... De räknar med att det inte passar alla att resa hem med nån annan arrangör - kanske från nån annan ö.

Förra året gick det flera veckor mellan utrese- och hemresebiljetterna, om jag minns rätt. Så det är bara att ge sig till tåls.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-11-03, 19:19
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Apollos one way!

Jag fick priset 1698:- one way till Kalamata.
Ganska dyrt tycker jag.
Anneli
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-11-04, 09:22
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Apollos one way!

Den billigaste jag hittat till Kalamata är 998:- i juni.
Agda
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-11-04, 10:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Apollos one way!

Det tycker jag är ett bra pris.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT