Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-02-28, 19:12
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Flygstolar från Göteborg

Hej
Jag letar flygstolar från Göteborg till Chania över påsk. Det enda jag kan hitta är från Köpenhamn och Stockholm. Jag vet att jag flugit både till Kreta och Rhodos i påskveckan förut. Är det någon som vet något som jag kanske missat?

Tack Åse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-02-28, 19:16
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej
Jag letar flygstolar från Göteborg till Chania över påsk. Det enda jag kan hitta är från Köpenhamn och Stockholm. Jag vet att jag flugit både till Kreta och Rhodos i påskveckan förut. Är det någon som vet något som jag kanske missat?

Tack Åse
Har också senaste åren flugit från Landvetter men i år fick det bli Arlanda istället. Första flygen från Göteborg går i slutet på april med de flesta bolagen. Det går flyg med Ryan air och Norwegian från Rygge också tror jag...

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-02-28, 20:51
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Norge
Inlägg: 214
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Norwegian har flyttet til Torp. På andre siden av Oslofjorden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-02-28, 21:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av Vim Visa inlägg
Norwegian har flyttet til Torp. På andre siden av Oslofjorden.
Från Oslo flyger de väl fortfarande iaf...?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-02-28, 22:33
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Norwegian flyr vel til Athen og Kreta fra Gardermoen som heller ikke ligger i Oslo, men et stykke nord for Oslo. Ryan flyr fra Rygge som er ved byen Moss syd for Oslo på østsiden av Oslofjorden..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-02-28, 23:23
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Norwegian flyr vel til Athen og Kreta fra Gardermoen som heller ikke ligger i Oslo, men et stykke nord for Oslo. Ryan flyr fra Rygge som er ved byen Moss syd for Oslo på østsiden av Oslofjorden..
Jag vet att Gardermoen inte ligger I Oslo...precis som Arlanda inte ligger I Stockholm och Landvetter ligger heller inte I Göteborg... Men man uppger ju oftast namnet på staden man åker till när man bokar och inte flygplatsnamnet
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-02-29, 08:31
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Ja, det er helt riktig og i dag opererer flyselskapene med tre flyplasser i Oslo; Gardermoen, Rygge og Torp, men det er viktig å være klar over at det er snakk om stooore avstander til/fra og i mellom disse flyplassene og ingen av dem ligger i Oslo! Dette er nok viktig å være klar over hvis man for eksempel tenker å fly til Torp og deretter videre fra Rygge siden man kan få inntrykk av at de alle ligger i Oslo og nær hverandre - det er poenget mitt! Avstanden fra Torp til Gardermoen er vel omtrent 160 kilometer.

Selv bor vi omtrent like langt fra alle disse flyplassene, sentralt i en forstad til Oslo. Min sønn kommer til Kreta i juni og ser på å fly fra Rygge med Ryanair siden det koster ca 400 kroner(!), men på grunn av store avstander, tidlig fly og dyr kommunikasjon så vil det være billigere for ham å fly fra Gardermoen selv om billetten derfra koster mere enn tre ganger så mye! Slikt kan jo være greit å være klar over og å ta med i sin vurdering av valg av flyplass og flyselskap?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-03-23, 11:28
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej
Jag letar flygstolar från Göteborg till Chania över påsk. Det enda jag kan hitta är från Köpenhamn och Stockholm. Jag vet att jag flugit både till Kreta och Rhodos i påskveckan förut. Är det någon som vet något som jag kanske missat?

Tack Åse
Hej
Jag hittade resa från Göteborg till Chania för 3558 kr per person den 10 April tom den 19 April! Men då måste du mellanlanda i Aten och resan tar 9-13 timmar!

Annars finns det tyvärr bara från Arlanda med Apollo och det finns just nu biljetter för 1590 för en vecka, men första utresedatum är 13 April! Det innebär att du får bara 2 dagar av Grekiska påsken!
Resan går 20.10 från Arlanda och från Chania 05.05 Det finns biljetter med SAS den 13 April och tillbaka den 21 för ca 1000 kr men detta innebär en övernattning antingen på hotell eller på flygplatsen!

Ingela
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-03-23, 19:56
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Himla bra priser till Kreta/Chania fr Kphn nu i April !

Ospec med Fritidsresor under 1600:- . Det är billigt !

Bokat lgh/uppgraderat inkl transfer 14/4 för 1950:-/pers .

/Tom
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-03-24, 16:20
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Det lät ju super, Tom! Hoppas Åse läser ditt inlägg och inte missar en resa...Och om hon inte vill missa någon dag av påsken, kan hon ju ta en 2 veckors flygstol den 7 April för 2398 eller med ospec. 2998!

Tågbiljetter Göteborg-Kastrup finns för runt 840 kr t.o.r, MEN hon måste ta tåget kvällen före hon åker och övernatta i Köpenhamn.
Bättre är SWEBUS med nattbuss som bara kostar 498 t.o.r!

Senast redigerad av Ingela A den 2012-03-24 klockan 16:39.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-03-24, 16:39
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

Hej
Tack för alla förslag. Problemet är väl att jag bara har ledigt över den svenska påsken och därmed missar den grekiska i år. det innebär att jag bar kunde flyga ut 6-8/4 och hem 13-15/4.
Det blev dock en resa till slut. Vi bilar till Arlanda torsdag natt för att flyga till Chania tidigt fredag morgon med Apollo.

Åse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-03-24, 16:40
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygstolar från Göteborg

KUUUL!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT