Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-10-11, 18:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo men 4 veckor på Tinos!! Det har jag aldrig haft! 3 veckor är det längsta.

Jag funderar på att stanna kvar när Claes åker hem från våra veckor på Kreta nästa höst och sen ta mig med båt till Tinos och boka hembiljett därifrån när jag känner att det är dags.....Ska forska vidare! Det måste ju gå! Eller så stannar jag kvar ytterligare några veckor på Kreta och åker hem med Ryan air ....Det finns många möjligheter!

Än en gång GRATTIS!!!

Lissi
TACK, jag har alltid drömt om att tillbringa längre tid i Grekland, så nu bestämde jag att jag lägger en tidig vårsemester och sen jobbar hela sommaren,(som jag brukar göra) och sen senare till hösten kanske jag åker iväg igen....
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-10-11, 23:35
Pelas avatar
Pela Pela är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Västerås
Inlägg: 231
Standard Sv: Avsked

Respekt till dig..
Långa Greklandsresor tänkte jag planera till när jag blir pensionär..
( bara 12-14 år dit,beroende på politiska beslut )
Har hela Kreta kvar att upptäcka,Tinos kommer helt säkert att få besök innan dess,helt beroende på alla kärleksrapporter som jag läst här..
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-10-12, 00:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

[QUOTE=Pela;316650]Respekt till dig..
Långa Greklandsresor tänkte jag planera till när jag blir pensionär..
( bara 12-14 år dit,beroende på politiska beslut )
Har hela Kreta kvar att upptäcka,Tinos kommer helt säkert att få besök innan dess,helt beroende på alla kärleksrapporter som jag läst här.. [/QUOTE

Varför vänta tills man blir pensionär....LEV NU.. Imorgon kan det vara försent!!
JA, TINOS tycker jag absolut du ska besöka!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-10-12, 07:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
LEV NU.. Imorgon kan det vara försent!!
Så sant, så sant! Bara att skriva upp och sätta upp på kylskåpet!

/NW
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-10-12, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Pela Visa inlägg
Respekt till dig..
Långa Greklandsresor tänkte jag planera till när jag blir pensionär..
( bara 12-14 år dit,beroende på politiska beslut )
Du kan nog känna dig lugn. Möjligheten att gå tidigt i pension kommer säkert att finnas kvar för den som trånar efter det. Om man har råd är ju sen en annan sak. Långa Greklandsresor medan man arbetar begränsar ju möjligheterna att vara ledig och njuta av vår fina sommar tillsammans med nära och kära. Personligen skulle jag gärna ha både och men det är här jag lever och att drömma sig bort får inte ta över mitt liv.

Eva
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-10-12, 09:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Så där JA..nu var det bokat flyg till Athen 3 Maj med Norwegian, direktflyg för 745 kr enkel resa, får se om jag åker hem igen......även bokat hotell på TINOS dock INTE på KORALLI AP. för där var det tyvärr fullbokat i MAJ, blev ett budgethotell denna gång, för jag ska stanna i 4 veckor denna gång...så nu känner jag mig något lugnare....HÄRLIGT att ha en ny TINOS-resa att se fram emot...
Grattis till ett bra pris på resan. Även om hemresan kan bli dyrare blir det ju ändå säkert ett bra pris. Fantastiskt att Koralli är fullbokat redan för maj. Måste vara ett toppenställe. Fast i en så pass stor stad måste det väl finnas många alternativ. Jag var väldigt sugen på Tinos ett tag men sen har ön ramlat ner lite på min lista. Jag bokar gärna inte mina sommarresor så lång tid innan utan föredrar hur det var förr när det gick att lätt hitta bra priser med några veckors framförhållning. Ska bli spännande att se dina foton från resan. Du får spara de bästa till fototävlingen där du lyckades så bra förra året.

Eva
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-10-12, 09:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avsked

Sunny12 - när du fick veta att Koralli var fullt, var det av ägaren direkt eller på t ex booking?

När jag senast skulle boka i Thailand, med lång framförhållning, stod flera ställen som fullbokade på bokningssajterna. Men det visade sig bara betyda att de ännu inte släppts som bokningsbara på sajterna. När jag mailade ett par av dem direkt så fick jag de prisuppgifter jag bett om för den tid jag önskat - trots att alltså bokningssajterna sagt att där var fullbokat.

Får jag fråga vad du fick betala på Koralli nu senast och vilket hotell du bokat för nästa resa? (Du behöver inte svara)
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-10-12, 09:36
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Avsked

Hej!
Grattis!
Läser nu om Tinos, vart är bäst att bo? Bor man i Tinos stad? I så fall i staden eller utanför?
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-10-12, 09:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Jag tror också att det är som Du säger Inkfish!

Lissi
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-10-12, 09:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avsked

Ja, jag tror helt enkelt att det är för tidigt.

Sunny12 hade ju också pratat med ägaren om maj. Om det var fullbokat borde han ha sagt det, kan man tycka.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-10-12, 09:59
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avsked

Eva, jag är tjatig, men jag är ganska övertygad om att Tilos skulle passa dig väldigt bra

Jag brukar vara försiktig med rekommendationer men just Tilos är nog den ö jag tycker är riskfriast att rekommendera (till folk som vill ha en riktigt avkopplande semester och ser det stora i det lilla).
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-10-12, 10:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Grattis!
Läser nu om Tinos, vart är bäst att bo? Bor man i Tinos stad? I så fall i staden eller utanför?
Mvh
ElisabethK
Man bor med fördel i Chora ....det är så nära till stranden ändå och kvällslivet är SÅ mysigt!!

Lissi
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-10-12, 10:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Eva, jag är tjatig, men jag är ganska övertygad om att Tilos skulle passa dig väldigt bra

Jag brukar vara försiktig med rekommendationer men just Tilos är nog den ö jag tycker är riskfriast att rekommendera (till folk som vill ha en riktigt avkopplande semester och ser det stora i det lilla).
Inte är du tjatig. Jag tror du har alldeles rätt. Tilos finns med i tankarna och det går ju direktflyg från norrland till Rhodos. Var tyvärr väldigt dyrt förra sommaren de perioder jag kunde resa och var intresserad av.

Jag tänkte också som du kring Koralli att det inte är upplagt på Booking än. Har ju också den erfarenheten när jag planerade för vinterns resa och det gjordes ju verkligen i god tid. På något vis är vintern resor lättare att planera i god tid särskilt den här när mina närmaste ska med. Januari är en så förutsägbar månad på mitt jobb och ingen av kollegorna är intresserad av semester senare delen av jan så då är det enkelt.

Vid vissa Greklandsresor har jag förbokat boendet men då direkt av ägarna vilket känns mycket bättre än via bokningssajter men det bli kanske annorlunda i framtiden och andra gånger har jag valt på plats och det har blivit minst lika bra.

Eva
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-10-12, 11:34
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Grattis till ett bra pris på resan. Även om hemresan kan bli dyrare blir det ju ändå säkert ett bra pris. Fantastiskt att Koralli är fullbokat redan för maj. Måste vara ett toppenställe. Fast i en så pass stor stad måste det väl finnas många alternativ. Jag var väldigt sugen på Tinos ett tag men sen har ön ramlat ner lite på min lista. Jag bokar gärna inte mina sommarresor så lång tid innan utan föredrar hur det var förr när det gick att lätt hitta bra priser med några veckors framförhållning. Ska bli spännande att se dina foton från resan. Du får spara de bästa till fototävlingen där du lyckades så bra förra året.

Eva
Tack Eva, jag mår bra av att ha något att se framemot och det enda jag igentligen har betalt är flygresan, hotellet betalar jag på plats sen och jag har ända fram till 26 april på mig att ångra mig utan kostnad.
Ja, jag ska försöka publicera lite bilder här, men just NU har jag lite problem med min androida mobil att tömma bilderna i datorn, hade inga problem med min tidigare mobil men det var dock ingen "smartphone".

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Sunny12 - när du fick veta att Koralli var fullt, var det av ägaren direkt eller på t ex booking?

När jag senast skulle boka i Thailand, med lång framförhållning, stod flera ställen som fullbokade på bokningssajterna. Men det visade sig bara betyda att de ännu inte släppts som bokningsbara på sajterna. När jag mailade ett par av dem direkt så fick jag de prisuppgifter jag bett om för den tid jag önskat - trots att alltså bokningssajterna sagt att där var fullbokat.

Får jag fråga vad du fick betala på Koralli nu senast och vilket hotell du bokat för nästa resa? (Du behöver inte svara)
JA, Inkfish jag vart lite ivrig..nu när jag bokade och det var på booking.com och där fick jag fram att det var fullbokat på Koralli, men det är säkert som du säger att det är för tidigt än, men jag kan säga att jag fått ett väldigt bra pris för nästan en månad, kan nog säga att det är näst intill oslagbart, inte lika lyxigt som på Koralli men ändå väldigt trivsamt. Men jag ska ändå kontakta ägaren på Koralli och fråga om pris och jämföra, samtidigt känner jag att det kan vara trevligt att bo på ett nytt ställe, för att få en ny upplevelse och det här boendet ligger mer nära CHORA.

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Grattis!
Läser nu om Tinos, vart är bäst att bo? Bor man i Tinos stad? I så fall i staden eller utanför?
Mvh
ElisabethK
Det beror ju på vad man vill ha, strandnära eller nära till tavernor och folklivet, jag uppskattar närheten till havet och ta härliga bad men på Koralli hade jag både och de tog cirka 10 min att promenera in till Chora och gillar man att röra på sig så är det ju inga problem.

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-12 klockan 11:42.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-10-12, 11:39
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så sant, så sant! Bara att skriva upp och sätta upp på kylskåpet!

/NW
...
Svara med citat
  #36  
Gammal 2013-10-12, 11:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

. Långa Greklandsresor medan man arbetar begränsar ju möjligheterna att vara ledig och njuta av vår fina sommar tillsammans med nära och kära. Personligen skulle jag gärna ha både och men det är här jag lever och att drömma sig bort får inte ta över mitt liv.

Eva[/QUOTE]

Det är ju sant det du säger, MEN oftast är ju vår svenska sommar INTE så varm och fin som den vi haft nu, tex 2012 regnade hela sommaren bort iaf här i Västmanland och då var jag väldigt glad att jag hade en lång GREKLANDSRESA till hösten att se framemot och därför gör det inte mig så mycket om jag jobbar en hel sommar, det finns ändå tid för att umgås med nära och kära.
Vad vore livet om man man inte hade en härlig greklandsresa att se fram emot och drömma sig bort till när livet stundtals känns väldigt tungt...(speciellt under vinterhalvåret)
Svara med citat
  #37  
Gammal 2013-10-12, 14:13
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avsked

EN Greklandsresa att drömma sig bort till, det var då blygsamt. Jag planerar 2x3 veckor nästa år och båda är återvändarresor, skulle gärna se någon ny ö också men jag ska ju även till Thailand i vinter Det där är minimum av vad jag behöver för att hålla nerverna under kontroll.

Det år jag var i Grekland 9+2 veckor - då började det likna nåt

Men sedan, hur man värderar det gentemot semestertid i Sverige, där finns ju inget rätt eller fel. Det handlar helt och hållet om värderingar.

Gissade att du bokat via t ex booking, ja. Men med tanke på att du har så lång tid på dig att boka av så är det ju riskfritt. Och ger dig dessutom bra förhandlingsläge på Koralli.

Jag har använt både booking och hotels.com när jag bokat i Pireus. Funkat klockrent varje gång. Ibland har jag dessutom sett att priset varit lägre på bokningssajterna än på hotellens egna sajter. Vilket visserligen inte säger något om vilket pris man skulle få om man mailat hotellet.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2013-10-12, 15:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Vilken lyckans ost du är Inkfish....som kan resa sååå mycket...men det handlar ju mycket om tid och vilken ekonomi man har..visst kan jag drömma och planera om fler greklandsresor, men jag är ju nöjd om jag nu kommer iväg på en 4-veckors i Maj 2014 och sen om ekonomin tillåter kanske även en höstresa på iaf 2 veckor det skulle vara underbart!..
Svara med citat
  #39  
Gammal 2013-10-12, 15:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Avsked

Ja, det är ett verkligt privilegium, jag inser det... Lika mycket resande blir det dock inte året därpå, så många semesterveckor har jag ju inte. Att jag kan klämma iväg så många veckor nästa år beror på att jag sparade två veckor när jag ställde in en Thailandsresa senaste januari.

Det som skulle kunna lägga hinder i vägen nästa år är egen och anhörigas sjukdom, vi är skröpliga lite till mans. Men det hoppas jag ju inte inträffar.
Svara med citat
  #40  
Gammal 2013-10-12, 15:57
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Ja, precis vad som helst kan ju hända i livet! Det är ju inte en självklarhet att få vara frisk.. Får hålla tummarna på att vi alla får vara det så vi kommer iväg på våra planerade resor.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT