Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-06, 17:19
Birgitta Birgitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2
Standard Flyg till Milos

JAg och min familj planerar att besöka Milos Sifnos och ev Amorgos i slutet av juni och början av juli. Vi kommer till Aten en söndag em och då går det tydligen inga båtar till Milos. Men jag har hört att det går att flyga inrikes till Milos. Är det ngn som har erfarenhet av detta eller ngn som vet hur ofta dessa plan går eller var jag kan söka mer info om flygningarna??

hälsningar
Birgitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-06, 18:26
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Flyg till Milos

Själva har vi börjat använda Olympic Airlines, har köpt t.o.r till Kithira pris 725Dkr, samt Milos - Aten a 273Dkr ( ca:35euro,samma som Katamaranen) Kontoret finns i Köpenhamn, har mycket god service,bl.a svensk personal. Till Milos åker dom 1 gång om dan www.olympicairlines.com Hälsningar Tom
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-06, 18:32
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Flyg till Milos

Var just inne på Olympic Airlines hemsida, dom flyger 2ggr om dan. Glömde säga att dom levererar biljetterna på 2-3dagar. Snabba puckar. / Tom
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-06, 18:32
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Flyg till Milos

Jodå!!! Det finnes inrikesflyg till Milos från Athens.

Trafikeras med endera De Havilland Dash-8 eller ATR-43. Mindre propellerplan med turboprop!!

Landningsbanan på Milos är dock att jämföra med eftersmaken på Coteau De Langedoc!!! Alltså väldigt kort och distinkt samt med en ton av brända bromsskivor!!

From Departing To Arriving Flight Aircraft
Athens 15 Jun 05 - 09:25
Milos 15 Jun 05 - 10:05
OA040
DH8 (De Havilland Dash -8)

FARE ANALYSIS:
Passenger Type Conditions No of passengers Fare Taxes Total
Adult info fare 1 34 5.80 39.80
GRAND TOTAL EUR 39.80

CONTINUE >>

Alltså 39 € per person enkel resa. Milos är dock en ö väl värd att besöka. Ligga som sagt lite udda till och vid sidan av allfartsvägarna.
Dock klokt att i förväg boka via Olympic Airways eftersom det är trångt om platser!!!

Olympic Airways länk http://www.olympicairlines.com/

Arne

Packandes i och för avfärd till Stockholm under morgonen därpå att sammanträffa med Hustrun på Arlanda inför weekendresan till Helsingfors med utresa torsdag eftermiddag 16.00...

Tom hann före med svar medan jag skrev mitt inlägg!!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-16, 08:36
anderss anderss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Flyg till Milos

Hejsan,

bokade precis biljetter (enkelresa Athen-Milos) för 5 personer den 15 september till ett pris av 1495DKK, ca 1800SEK. Gjorde det via deras Online bokning och med utgångspunkt att vi bodde i DK. Tyvärr kan man inte ändra Land utan det blir DK, men det löser sig säkert vid utskick av biljetterna. Hem blir det färja med stopp på Sifnos eller Serifos.

/anders
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-16, 09:16
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Flyg till Milos

Det här med flyg verkar intressant! Vi kommer att landa på Athens flygplats den 17 juni kl. 13.30. Båten till Milos går från Pireus kl. 16.00, vilket vi tycker verkar snävt för oss att hinna med. Kanske flyget är ett alternativ för oss? Ser på Olympic airways hemsida att det går ett plan till Milos kl. 14.45, alltså en timme och en kvart efter att vi landat. Vågar man boka detta plan? Hur långt före avgång måste man checka in sitt bagage?


Carina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-16, 15:45
MJOH MJOH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Flyg till Milos

Hej

Vi bokade biljett Athen-Milos 5/6 via internet. fungerade jättebra.
Biljetterna landade i brevlådan efter ett par dagar. 1475kr för 4 personer.

Hälsningar

Mats i Lund

Senast redigerad av Kalimera den 2005-04-18 klockan 13:10.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-16, 18:12
anderss anderss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Flyg till Milos

Det verkar att vara ungefär samma förutsättningar för både flyg och båt. Landar flyget på tidtabell så hinner du med färjan eller båt, blir det försenat så är risken att du missar. Kan inte Olympics regler för incheckningstider, men har fått för mig att du måste vara på plats tidigare än vad t.ex. SAS kräver.
Är det någon som har koll på vilka regler som gäller för Olympics inrikesturer?
/anders
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-04-20, 12:27
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Flyg till Milos BRÅDSKANDE

[QUOTE=anderss]Hejsan,

bokade precis biljetter (enkelresa Athen-Milos) för 5 personer den 15 september till ett pris av 1495DKK, ca 1800SEK. Gjorde det via deras Online bokning och med utgångspunkt att vi bodde i DK. Tyvärr kan man inte ändra Land utan det blir DK, men det löser sig säkert vid utskick av biljetterna. Hem blir det färja med stopp på Sifnos eller Serifos.

Jag upptäckte också det här med förval: Danmark. Jag vågade mig inte på att boka. Hur har det gått, har du fått biljetterna?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-04-20, 12:28
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Flyg till Milos BRÅDSKANDE

[QUOTE=anderss]Hejsan,

bokade precis biljetter (enkelresa Athen-Milos) för 5 personer den 15 september till ett pris av 1495DKK, ca 1800SEK. Gjorde det via deras Online bokning och med utgångspunkt att vi bodde i DK. Tyvärr kan man inte ändra Land utan det blir DK, men det löser sig säkert vid utskick av biljetterna. Hem blir det färja med stopp på Sifnos eller Serifos.

Jag tänkte också boka, men blev osäker när det inte går att klicka bort Danmark.
Därför undrar jag om det gick bra för dig, har du fått biljetterna. Skrev du in Sverige ngn annanstans?
Anita
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-04-20, 13:50
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Flyg till Milos BRÅDSKANDE

Hej! Du behöver inte bry dig att det står Danmark, du får biljetterna till din adress i Sverige.Du kan ej heller skriva Å,Ä,Ö. Mvh Tom
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-04-21, 08:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Flyg till Milos BRÅDSKANDE

[QUOTE

Jag tänkte också boka, men blev osäker när det inte går att klicka bort Danmark.
Därför undrar jag om det gick bra för dig, har du fått biljetterna. Skrev du in Sverige ngn annanstans?
Anita[/QUOTE]

Jeg kan også berolige deg med at billettene kom et par dager etter booking hit til meg i Norge. jeg måtte også bruke DK som hjemland. Norge skrev jeg ikke, men de forstår hvilket LAND vi tilhører, bl.a fordi telefonnummer skal oppgis.

Prisen er jo også virkelig konkurransedyktig, 208 DKK, 25 euro pr person inkl skatt/avgifter Karpathos - Rhodos! Athen - Milos er jo en litt lenger strekning
derfor noen kroner dyrere.

Lykke til! - og God Tur/ Kalo Taxidi

Kari
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-04-21, 19:59
anderss anderss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Flyg till Milos

Hej igen,

precis som flera redan konstaterat fungerar det alldeles utmärkt. Fick ett telefonsamtal från Köpenhamnskontoret för komplettering av information och idag torsdag låg det 5 biljetter i postlådan till ett pris av 299 DKR/st.

/anders
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT