Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-05-06, 11:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 651
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Ser ni någon Kelimeran, eller någon som ni tror är kalemiran så kan ni knyta högerhanden hårt och dunka den på vänstra bröstet över hjärtat som en hälsning! Är detta då en kalimeran så kommer denne då att besvara hälsningen på samma sätt!?
Och om personen inte är kalimerian? Han kommer ju tro att man är fullständigt galen. Tänk om denne också uppfattar gesten som något annat... Kanske man åker på stryk bara för att man försökte hälsa!

/Netwolf - hälsar som vanligt tror jag.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-05-06, 13:03
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: 2 nya ansikten

Har träffat några från Kalimera,både här hemma i Sverige och planerade möten på Kos och Kreta...Alltid trevligt ...Och skulle det vara några härifrån som är nere i Rethymno från 29 maj och 3 veckor framåt så hör gärna av på pm..behöver inte vara Rethymno,vi planerar att hyra bil och åka runt lite,vart vet vi inte än..

Senast redigerad av Athanasia den 2008-05-06 klockan 13:10. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-05-06, 15:53
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Sv: 2 nya ansikten

Flera gånger har vi dykt på kalimeror. Egentligen ganska naturligt för det har varit på Argo, Kini, Honeymoon, Santorini. Där bor det alltid någon som har anknytning till forumet. Även på Gorgona, Naxos har det skymtats skribenter på forumet.
Ingen av dem har haft Kalimeratröjor på sig. Hade inte Paris på Honeymoon presenterat forumisten som satt vid datorn kanske vi inte hade träffats, vad vet jag. Däremot vet jag att tröjorna skapar kontakt med grekerna. De är uppskattade och alla hälsar så glatt. Jag bär den någon gång under en resa.
Gunnar
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-05-06, 22:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Hur är det med er andra? Träffar ni på andra kalimerianer på öarna?/Netwolf
Jag har träffat fler än jag kan räkna till, nästan alltid utan att ha bestämt det i förväg. Däremot går jag aldrig på Kalimeraträffarna, så här hemma ser jag inte många Kalimerianer.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-05-07, 07:58
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: 2 nya ansikten

Kul att min tråd fick så många inlägg... nu är det ju så att jag bestämde i förväg med Gunilla att vi skulle träffas .

Tycker att vi borde avsluta denna tråd och börja en ny : Kalimeraträffar i Grekland eller hur träffar man kalimeror?

/Nico
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-05-07, 08:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Däremot går jag aldrig på Kalimeraträffarna, så här hemma ser jag inte många Kalimerianer.
Nä, det förstår vi att ni inte kan vara med på, då fick ni vara på resande fot ofta..

..fast den i Lund senast hade Du gillat

Lissi - part i målet
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-05-07, 09:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 2 nya ansikten

Festen vi hade här i Umeå för ett par år sedan med den fantastiska grekiska musiken och all den hemlagade grekiska maten hade du defintivt gillat Janne. Visserligen inte så många kalimeror men dessto fler greker. Tänk att killarna spelade grekisk musik halva natten helt gratis.

Eva
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-05-07, 09:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 2 nya ansikten

Det som är trevligt med de lokala träffarna är att man fått så många trevliga bekanta som man har kontakt med även mellan festerna och när sedan några dessutom blivit riktigt goda vänner som man träffar ytterligare så är man väldigt tacksam för Kalimera!!

Jag tror att flera av de lokala träffarna blivit en mycket trevlig tradition för många av oss.

Jag/vi har däremot aldrig sett Kalimeratröjor/linnen någonstans där vi varit utom på oss själva.

Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-05-07, 20:21
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: 2 nya ansikten

Men kom igen då!??
Nog måste det väl finnas fler än mig som sett kalimeror på flygplatser (flera gånger)?

Jag vet med mig att jag sett kalimeror på Sturup, Kastrup och någon av flygplatserna på Kreta!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-05-07, 20:31
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Ser ni någon Kelimeran, eller någon som ni tror är kalemiran så kan ni knyta högerhanden hårt och dunka den på vänstra bröstet över hjärtat som en hälsning! Är detta då en kalimeran så kommer denne då att besvara hälsningen på samma sätt!?

Varför inte sätta sig ned, tända en cigarett och röka den jättefort och tända en till, prata i mobilen samtidigt med bordsgrannen och sen skrika ELLA ELLA!!!!
Vore inte det en hälsningsceremoni som hette duga? OBS....endast i Hellas!!!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-05-07, 20:42
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Däremot går jag aldrig på Kalimeraträffarna, så här hemma ser jag inte många Kalimerianer.

Bilder från Kalimeraträffen i Lund
Här kommer ett gäng bilder som Lissi skickat. Nästa gång ska även vi försöka vara med.

SÅ? Då ses vi i den fenomenala staden Lund 15:e Nov? Ser fram mot att se dig och C igen! Om vi inte ses innan. HA! Icke bråka med mitt minne... Dessutom var du på en träff i Sthlm...

Jag har inte heller träffat många Kalimerianer i Grekland. Några dock. På Amo -04 kom Mikke från Pite strosandes förbi iförd Kalimeratröja... Med fru och dotter. Vi hjälptes åt att hjälpa en stackars Tysk lägga till i hamnen...

Peter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT