Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-19, 11:03
marbjo marbjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Standard Georgiopolis

Vi åker i juni till Georgiopolis. Femte gången till Kreta men det här är ett nytt ställe för oss. Vi ska bo på Kokala resort. Jag har läst i forumet om både Geo och Kokala. Övervägande positivt. Men det är ju ändå en chansning och vi vill vara väl förberedda. Vore bra med lite tips, ngt vi bör tänka på, bra restauranger m.m. Tror att det finns ngn med bilder men jag vet inte hur jag hittar dom.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-19, 12:30
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Georgiopolis

Välkommen till vårt andra hem - Georgioupoli!
Kokalas resort känner jag mycket väl till. Vår dotter med man och två barn bor där i maj sedan flera år tillbaka! De har fått toppbetyg på Tripadvisor och ägarna är mycket måna om att deras gäster ska ha det bra!

Det finns många restauranger i byn - och smaken är ju som baken.....
Men Arolitos, Valentinos och Rodaria är våra favoriter. Vi har varit i Geo sedan 1997 oräkneliga gånger - det är som att resa bort och ändå komma hem! Vi har så många vänner bland greker och även turister som vi mött under årens lopp.

Den långa stranden, nära en mil till höger om byn är underbar både för de som gillar att sola och bada och de som vill motionera längs stranden.

Jag har bilder, några stycken, i ett av mina album här på Kalimera.

Ni kommer säkert att få en härligt semester!

Hälsningar

Lena
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-19, 22:51
meltemi meltemi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Örebro
Inlägg: 129
Standard Re: Georgiopolis

Jag har varit två gånger i Georgioupolis, och faktiskt alltid fått god mat där i alla restauranger.
Trevlig liten by, och nära till Rethymnon och Chania.
Och nakenbad finns, om man nu gillar det, ca 3km mot öster.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-21, 14:25
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Georgiopolis

Hej!

Ja, kokolas bodde vi på för två år sedan. Jättetrevligt hotell, ägarna var superbra att ha att göra med och bra mat i den lilla restaurangen. Då hade de fri wifi i allmänna utrymmen och poolen var precis lagom. Inte mkt folk vid poolen, fanns alltid solstolar lediga. Stranden är en liten promenad bort, finns en liten affär runt hörnet också.

Geo är väldigt lugnt, inte mkt trafik, torget är jättemysigt att sitta vid på kvällarna. Men bäst med Geo är ju ändå stranden. Fantastiskt fin och inte trångt. Vi åker tillbaka i juni i år igen.

Ha en härlig semester!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT