Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-08, 23:35
mimmi61 mimmi61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 6
Standard Båtluffa Joniska &Saroniska öarna

Hej alla Kalimerare,

Fantastisk site det här!
har någon båtluffat runt bland dessa öar- vad rekommenderas på två veckor i slutet av Juni? är det möjligt att flyga till Aten och ta sig hit? Tar man buss och sedan båt , eller?

Vilka öar rekommenderar ni ? Vi är 2 vuxna 3 barn 6, 9, 11 år.


Såå tacksam för alla goda råd
tack på förhand!
Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-09, 08:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Båtluffa Joniska &Saroniska öarna

Vi öluffade i de joniska och saroniska öarna förra året. Fungerade hur bra som helst. Välj en av ögrupperna om du ”bara” har två veckor på dig. Väljer du saroniska öarna flyger du till Aten, väljer du joniska öarna är det bästa att flyga till Zakynthos eller Preveza nära Lefkas.

Vi flög till Preveza, tog taxi till Lefkas. Från Lefkas åkte vi till Ithaka, därifrån till Kefalonia och avslutade på Zakynthos. Favoriter av de här öarna blev Lefkas och Ithaka.

I saroniska började vi med Agistri (utgick från Pireus/Aten), sedan till Egina, vidare till Hydra, därefter till Spetses och avlutade på Poros. Smidigast är dock att börja med Egina eller Spetses, om ni ska se alla öarna. Favoriter av de här öarna blev Hydra och Poros.

Hör av dig igen om du har fler frågor.

Välkommen till Kalimera!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-09, 10:38
mimmi61 mimmi61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Båtluffa Joniska &Saroniska öarna

Tack för svar!

Flygbiljetter till Aten är bokade i juni så nu är det bara att börja planera, nästan lika bra som själva resan!

Tack för en fantastisk site, här finns allt man behöver veta!
Maria
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-09, 11:14
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Båtluffa Joniska &Saroniska öarna

Jag tyckte att vår luff i joniska övärlden var fantastisk. Men det är inte så lätt ( det krävs mer planering och mindre spontanitet och fler resor) som i många andra ögrupper. Det var inte lika lätt att hitta boende och det finns flera hamnar på öarna vilket gör att det inte är lika lätt att ta sig fram. Det blir en del taxiåkande. Med tre barn skulle jag nog ändå rekommendera att välja något annat. Efter ditt senaste inlägg om att ni hamnar i Aten så skulle jag definitivt välja det andra alternativet du gav - saroniska öarna.
Jag har inte varit där men vi har tänkt på det till sommaren och efter inlägg här på forumet tror jag att det passar barnfamiljer bättre.
Lycka till!
/Ofelia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT