Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-20, 18:57
PP PP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 1
Standard Nidri i Augusti

Hej på er alla globetrotters !
Vi är en familj som ska åka till Nidri i augusti. Vi bokade ett hotell som heter Alex men har inte hittat detta på "nätet". Är det någon som varit där som kan berätta lite mer om det. Tar gärna emot lite tips om restauranger och aktiviteter också. Hälsn. PP
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-21, 10:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Nidri i Augusti

Citat:
Ursprungligen postat av PP Visa inlägg
Tar gärna emot lite tips om restauranger och aktiviteter också. Hälsn. PP
Jag känner tyvärr inte till hotellet. När det gäller aktiviteter så tycker jag att ni ska hyra en bil och utforska resten av ön, Lefkas är otroligt vackert och det finns många intressanta kustbyar. Ett besök i Lefkas stad är också intressant. Har ni tid och lust kan ni köra till Parga över dagen. Missa inte heller stränderna på västkusten.

Något ni absolut inte får missa är en båtutflykt till den lilla skärgården utanför Nidri. Det finns många olika uthyrare. Själv gillar jag segelbåten Christina bäst. I båtturen ingår flera öar (bl.a. Kalamos och Kastos), stopp för lunch och stopp för bad på olika ställe.



En båtutflykt är ett måste.

Ni kan på egen hand åka över till grannön Meganisti, det går färjor dit från Nidri. Resan över går fort och ni hinner se hela ön under en dag.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT