Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-01, 22:59
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Lagana 5 Juni-07


Gia sas!! Ska till Zakynthos 5 juni med mina barn 7 o 9 år, min mamma ska oxå med. Vi ska bo i Lagana som vanligt...blir åttonde gången!
Någon som reser med eller utan barn dit den veckan??
Vi har massor med smultronställen att varmt rekommendera
Alltid kul o träffa o lära känna nya människor på resor! mvh/ Mia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-02, 15:45
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej Mia

Jag och min kompis ska nog ned till Zante den 5 juni, men har inte bokat ännu. Väntar på att priserna skall gå ned. Kanske syns vi där nere !
Har bott i både argassi och tsilivi och nu är det dags för laganas tror vi.

mvh
Daniel
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-02, 18:18
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

halloj! kul! Laganas e riktigt bra tycker jag trots mkt kritik....det e ju bargatan nattetid som är invaderad av fulla engelskmän ( fast tjejerna e värst) Känner ju många greker där o dom tycker lika
det e inte så hög standard på hotellen...men, man har ju den fina stranden hyfsat nära var man än bor. Och många bra restauranger!! vi kanske råkas då
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-03, 08:19
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej igen

Vilket hotell ska ni bo på ? Vi har tittat lite på Sunshine som ser bra ut !

/Daniel
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-03, 15:53
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej! Sunshine är bra! bodde där förra året i juni! Kan rekommendera det. Andra bra hotell är poseidon beach och drossos. bott på drossos många gånger, då jag känner damen som äger det o min kille jobbar på restaurangen precis nedanför! Vi ska bo på Aktypis den här gången, precis på stranden, enkelt o billigt, va nåt spec erbjudande! Huvudsaken det finns en säng o en dusch!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-04, 14:46
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej igen

Drossos verkar också bra, men har ingen pool. Finns det någon pool i närheten som man kan nyttja om man bor på Drossos ? Åker ni från Göteborg den 5:e ? Hoppas att priserna går ned bara, dem brukar ju gå ned lite. Just nu är det inte billigt att åka den 5:e.
Ha de

Daniel
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-04, 17:30
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej, nej vi åker från sthlm, bor här! Det ska finnas en pool lite längre upp på gatan som man kan plaska i (tror jag). Vilen/ vilka reser du med?
vi är jag, 32, kille-tjej, 7 o 9, o mamsen 52.
Priserna kanske går ner...men men det gäller att ha is i magen.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-08, 14:53
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej där

Det är jag och min kompis Christer som åker. vi brukar åka vid denna tiden, det blir 7:e året i rad. Om det blir Zante så blir det tredje året i rad för min del. Vi kommer att ha is i magen in i det sista. Vi ses säkert därnere.

/Daniel
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-08, 19:45
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

kul! jag va där samma vecka förra året också! härligt väder! va också där i augusti o höll på att smälta....men sista vändan i slutet av september va överlägset bäst!! o knappt några turister.. ta leme // maria
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-05-09, 17:19
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Ser att ni åker från Arlanda den 5 juni, precis som vi! Åker ni på morgonen eller eftermiddagen? Vi åker på eftermiddagen, jag och min man och våra barn som är födda -01 och -96. Det är andra gången vi kommer till Zakhyntos och Laganas, förra gången var sista veckan i maj förra året. Sedan dess har vi längtat tillbaka...:-)
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-05-09, 19:44
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej! Va kul!! Då är era barn 11 o 6 då? Mina barn är 9 o 7!
Ja, visst e det härligt på Zakynthos! Jag har varit där 8 ggr, min dotter 4ggr, min son 3ggr och min mamma är väl inne på 13:de vändan dit nu
Det e som vårt andra hem!! Vi åker på det senare flyget på eftermiddagen 15:50 tror jag bestämt att det va. Vi ska bo på Aktypis som ligger på stranden, vi har alltid bokade solstolar utanför Giannis taverna, känner alla där o hör väl snart till inredningen där! var ska ni bo?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-05-09, 20:38
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej! Då kommer vi att åka med samma plan, då! Vi ska bo på Poseidon Beach, samma som förra gången, de hade bra barnrabatter och vi trivdes, så vi tog en favorit i repris! Våra barn fyller på hösten, så sonen är fortfarande 5 och dottern 10 när vi åker. Kul att dina var så jämnåriga! Åh, det ska bli så underbart skönt att få två långa lata veckor vid havet! Plocka snäckor, spana på sköldpaddor, simma och sola...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-05-09, 21:23
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Roligt! Vi har oxå bott på poseidon, riktigt bra. Andra gånger har jag bott privat med min kille där, men det e både dyrt o svårt att få tag på boende, apollo har ju bra hotell! Vi e bara där en vecka tyvärr.....men hinner nog en vända till framåt hösten
Har ni pluggat nån grekiska då? mina barn e rätt duktiga, o jag gör mig förstådd, lite svårt men kul o lära sig. mina barn e oxå flicka äldst o pojke yngst. bor ni i sthlm? vi bor i kista.
// Maria.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-05-10, 18:24
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Nej, någon grekiska kan vi inte...barnen har väl snappat upp några enstaka ord, men jag glömmer lika fort som jag hör dom...kanske något fastnar nu när vi blir där i två veckor, det blir väl en glad överraskning isåfall! Vi bor inte alls i stockholm utan i dalarna, så vi får åka några timmar tidigare hemifrån på avresedagen.../en annan Maria!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-05-10, 23:50
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

heja dalarna, jag e inflyttad dalkulla faktiskt. från ludvika, men har bott här i 11 år! Mina föräldrar bor där, så mamma kommer hit dagen innan troligtvis. Skönt att flyget går så sent på dagen då
vi kanske hörs nåt mer här innan resan då, ha det gott / Mia.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-05-14, 08:29
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Hej Mia

Vet du om den nya flygplatsen är klar till säsongen i år ? Den gamla är ju inget vidare. Förra året fick vi väskorna när vi landat på den nya flygplatsen, men incheckning på den gamla när vi skulle åka hem.

mvh
Danne
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-05-14, 18:38
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Jag ska ringa o fråga, min vän bor i Kalamaki precis vid flygplatsen.
När jag va där i oktober va den inte klar än, men som jag förstod skulle den vara klar till i år, men men , man vet aldrig med grekland
eller vad tycker vi om avgångshallen när det e 40 grader varmt o alla plan e försenade... Har du kollat vädret? det börjar ju bli riktigt varmt!
kram / mia
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-05-20, 19:20
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Nu hittade jag tråden igen! Hade inte ens märkt att den var borta...;-) Ja nu är det inte sååå långt kvar tills vi får åka! Det ska bli så underbart skönt! Vi kommer nog också att tillbringa en hel del tid på stranden, så vi ses säkert! Dessutom åker vi ju med samma plan ner, så vi ses kanske redan då! Vi får väl hålla lite utkik efter varandra! Det är kul att åka tillbaka någonstans där man redan varit, man längtar nästan ännu mer! För man ska få se och uppleva de där underbara sakerna en gång till! och så slipper man gå vilse när man letar efter bankomaten ;-) Det ska verkligen bli helt underbart! Längtar efter att välja restaurang på kvällen, att vakna och plocka snäckor på stranden före frukost, att spana efter sköldpaddor i havet och så plötsligt simmar den där alldeles intill båten...Åh, jag längtar!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-05-20, 19:54
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

hej! ja det ska bli kul, o jag håller med, man längtar mer när man varit där förut. För mig blir det kärt återseende med vänner o bekanta, o får se hur kärt det blir med exkillen, haha, fast vi e iaf superbra vänner...men allt kan hända i värmen där nere, o efter några karaffer vin vi kanske går ut en helkväll tilsammans? mina barn e vana att antingen hålla sig vakna eller somna på två ihopställda stolar frampå "natta". det e ju så härligt att ha barn med sig i grekland, inge konstigt att gammal eller ung är med o festar o har kul! barnen lääängtar nu! vi ses säkert på arlanda. Mina barn heter Carolina och Oliver! ha dé // Mia.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-05-20, 20:06
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

ha,ha, jag är så kvällstrött så jag somnar gärna när jag nattar barnen! Men de får hålla sig vakna några timmar extra så man hinner njuta av en god middag någonstans! Jag ser fram emot att ta med några kapitelböcker och ligga och läsa för barnen inna de ska sova...att hinna vara tillsammans utan alla måsten som finns hemma. Jag är kanske den tråkiga typen;-) Våra godingar heter Olivia och David!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT