Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Serifos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-03-07, 18:31
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
När jag åkt till och från Sifnos har jag varit inne på Serifos varje gång - och jag har åkt från och till Piraeus.
Ja, jeg tror ikke det fines båter til Sifnos som ikke også anløper Serifos.
Fra og til Syros / Paros var det også båtforbindelse et par ggr i uka tidligere, kanskje fortsatt?

Er enig i at serifos og Sifnos utfyller hverandre veldig godt, anbefales

Første gang vi besøkte øyene var i 1997, da fløy vi t/r Santorini og kombinerte Paros, Serifos og Sifnos
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-03-07, 19:31
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Serifos

http://www.coralli.gr/en/
Ett mycket bra boende på stranden.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-03-07, 20:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
http://www.coralli.gr/en/
Ett mycket bra boende på stranden.
Tack för tips!
Ska kolla upp det!..

Det var nog lite för lyxigt för mig.. 60-70 euro natten.. klarar inte min budget, ska vara länge i Grekland.
Har haft boende i Grekland för mindre än hälften av det priset och lika fint dessutom, vet att det finns!
Får leta vidare, finns säkert roomsare i hamnen också!

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-03-07 klockan 20:25.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-03-07, 21:09
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Du fick tydligen inga svar här, kom igen nu ni som varit på SERIFOS är det en ö som är värd ett besök, berätta lite... har ni några tips.. tex om boende m.m..

Sunny, som starkt funderar på att åka dit!.

Hur kan det komma sig att det skrivs så lite om denna vackra ö...
Ja, visst är det konstigt att det skrivs så lite om Serifos? Det verkar som att de som skriver om Serifos är lyriska över ön, men likafullt skrivs det inte så mycket. Sifnos verkar få mycket mer uppmärksamhet och det är väl inte bökigare att ta sig till Serifos än Sifnos?

Vi har också varit väldigt sugna på Serifos i kombo med Milos. När vi skulle boka höstens resa velade vi länge fram och tillbaka vart vi skulle åka, ena dagen hade vi bestämt oss för Milos/Serifos och nästa ändrade vi oss och beslutade Naxos/Amorgos. Nu blev det till slut Naxos/Amorgos som vann, det ser jag fram emot, men tror nog att Serifos står på tur som nästa "nya" resmål sedan (har några återvändarställen också ). Så Sunny, jag ser fram emot att du åker till Serifos och berättar lite mer om ön

Maria
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-03-07, 21:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Hej, Maria!

Oja, jag ska berätta, det kan jag nog inte låta bli!..

Är säker på att ni kommer att trivas på Naxos och Amorgos!
Ska bli kul att höra om det också!

Sunny
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-03-07, 21:20
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Serifos

jo men som så ofta Sunny, det är inte priset på plats. Vi betalade inte så mycket när vi var där. Det är inte lyxigt, men väldigt bra. När vi kom med båten fanns det en roomsare på plats, ingen annan. Han tog oss till Coralli, gav oss garanti redan i bilen ej nöjda jag kör er någon annanstans, allt han sa o mer därtill stämde.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-03-07, 21:27
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Ramses, när var ni på Serifos?

Jag kommer nog inte att boka något i förväg, har googlat lite och hittade en sida om Serifos med tips om boende, ringer upp någon dag innan jag ska dit och hör om priser, tror det kan löna sig!..
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-03-07, 21:27
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
jo men som så ofta Sunny, det är inte priset på plats. Vi betalade inte så mycket när vi var där. Det är inte lyxigt, men väldigt bra. När vi kom med båten fanns det en roomsare på plats, ingen annan. Han tog oss till Coralli, gav oss garanti redan i bilen ej nöjda jag kör er någon annanstans, allt han sa o mer därtill stämde.
Men visst ligger Coralli på "andra sidan", alltså i Livadaki? Har lite svårt att se var det är bäst att bo. Hur långt är det från Livadaki och till Livadi? Som jag förstått är det väldigt vacker utsikt mot Chora på kvällen om man bor i Livadaki. Men är där nåt "centrum" eller är det Livadi som gäller för middag och sånt?

Maria
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-03-07, 22:35
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Serifos

Mellan Livadi o Lividaki är det väl ca. 10 minuter o gå, antingen längst stranden eller längst vägen. Detta är ju ingen stad, det är ett samhälle med många restauranger, affärer etc. Men inget riktigt centrum, med ett torg om du förstår vad jag menar. Det finns restauranger i "centum" Livadi, men också tevernor längst med stranden mot Lividaki. Detta är inte den charmigaste orten vi varit på, men uppvägdes av det mycket fina o prisvärda boendet. Choran var väldigt speciell, den var genuin, inte så väldigt renoverad. lätt att känna tiden där. Mycket kuperad, åkte buss upp och gick ner. Fantastisk utsikt.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-03-07, 23:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Coralli ser väldigt trevligt ut, får kolla på det när jag kommer dit.. beroende på pris så kanske jag väljer det iaf.

Frågan är vad som är bäst att bo i Livadi eller i Livadakia?
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-03-08, 10:37
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Serifos

Det som är med Serifos är att det är en blåsig ö. Det märkte vi, gick tyvärr inte att vara på stranden några dagar, blev helt blästrade. Då är faktiskt Corallis mycket fina, stora o välskötta pool en pärla. Finns en strand att vandra till, från Coralli ca. 10-15 minuter, över ett litet krön o ner till en vik. Då kommer man i en annan vinkel. Ja var man bor, Livadi eller Lividaki spelar nog inte så stor roll, själva samhället är ganska charmlöst, tyckte vi. Men den gamla choran är häftig. Längst med stranden mot Coralli fanns en restaurang med sååå god mat, man sitter inne i trädgården.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-03-08, 11:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Hej, Ramses!

Ja, blåsiga öar är jag van vid nu.. som Amorgos och Tinos tex men det kan ju vara helt vindstilla perioder också!

Kanske jag inte lägger så många dagar på Serifos, blir nog att jag börjar på Sifnos och sen på hemvägen stannar några dagar på Serifos... måste ju bara se den fina choran!..
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-03-08, 11:35
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Men visst är SERIFOS helt makalöst vackert...
https://www.google.se/search?q=serif...w=1280&bih=800
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-03-08, 15:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
Det som är med Serifos är att det är en blåsig ö. Det märkte vi, gick tyvärr inte att vara på stranden några dagar, blev helt
Märkligt, det kommer jag inte ihåg. Men det kanske var vindstilla, under den korta tid jag var där

/NW
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-03-08, 15:36
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Märkligt, det kommer jag inte ihåg. Men det kanske var vindstilla, under den korta tid jag var där
/NW
Da vi var på Serifos første gangen blåste det enormt hardt en av dagene, faktisk har vi ikke opplevd sterkere vind i Hellas verken før det, eller senere ...
- og vi har vært både på Andros, Tinos, flere ggr på Amorgos, og på Astypalea dessuten
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-03-08, 15:44
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Da vi var på Serifos første gangen blåste det enormt hardt en av dagene, faktisk har vi ikke opplevd sterkere vind i Hellas verken før det, eller senere ...
- og vi har vært både på Andros, Tinos, flere ggr på Amorgos, og på Astypalea dessuten

Det hindrar mig inte från att åka dit... blåser gör de på de flesta öar från och till!..
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-03-08, 15:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Men visst är SERIFOS helt makalöst vackert...
Vacker och karg. Sifnos är en mycket finare ö tycker jag. Men för den skull ogillar jag inte Serifos. Sifnos och Serifos är en perfekt kombination.

Här är några bilder från Serifos på Kalimera.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2015-03-08, 15:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vacker och karg. Sifnos är en mycket finare ö tycker jag. Men för den skull ogillar jag inte Serifos. Sifnos och Serifos är en perfekt kombination.

Här är några bilder från Serifos på Kalimera.
Fina bilder.. ...jag tar Sifnos först och sen några dagar på Serifos innan hemgång, det blir bra tror jag!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2015-03-08, 16:08
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Det hindrar mig inte från att åka dit... blåser gör de på de flesta öar från och till!..
- nei, selvfølgelig, hvorfor skulle det hindre deg
Det hindret ikke meg i å reise tilbake

Du har kanskje sett, tidligere i tråden, at jeg har anbefalt både Sifnos og Serifos/ kombinasjonen

Jeg reiser gjerne til begge øyene igjen, men om jeg skulle velge e n av dem, er jeg enig med Janne og ville velge Sifnos
Svara med citat
  #40  
Gammal 2015-03-08, 16:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Serifos

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
-



Jeg reiser gjerne til begge øyene igjen, men om jeg skulle velge e n av dem, er jeg enig med Janne og ville velge Sifnos
Ja, Sifnos får det bli först.. nu funderar jag på att skippa Poros helt och åka till Sifnos direkt.. är jag galen.. eller?..
(är väldigt vandringssugen).. POROS.. är ju inte direkt en vandringsö..kanske en höstresa dit är bättre?!

Sunny, som fortsätter och velar..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT