Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-04, 14:46
Peep Peep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 40
Standard Bad i stan?

Jag läste att man kan bada i hamnen eller liknande i Skopelos stad? Vet någon något om detta? Är det att rekommendera och funkar det med barn?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-04, 15:55
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Sv: Bad i stan?

Man kan bada inne i stan ja. Längst in i viken, efter hamnen, vet inte om jag lyckas uttrycka mig klart För två år sedan såg stranden inte mycket ut för världen, det kändes inte som en strand. Men förra året hade den genomgått en ansiktslyftning med ny sand (?), solstolar och parasoll. Mer likt en strand ja men inte värsta superläget. Där var dock en del folk om dagarna och jag skulle tippa på att barnvänligheten är helt ok. Dock finns det en väg nära men den har man i ryggen när man ligger på stranden. Det som gör att jag skulle dra mig för att bada där är utsläppen från båtarna men det kanske inte är ett problem?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-04, 16:37
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bad i stan?

Jasså har de fixat till "stranden". Det var ju bra. Vet du om de har gjort något åt bottnen också? Vi tog ett dopp där för två år sedan, det var verkligen inte trevligt på stranden, men det var ändå ingenting mot för hur hemsk bottnen var, med stora, vassa och kleggiga stenar. Dessutom var vattnet långt ifrån rent. Fast när man väl kommit ut en bit så man kunde simma obehindrat var det förståss ändå helt okej.

Alldeles vid hamnen finns det ju också en slags strand. Jag såg folk gå i där också, och där är det nog lättare att ta sig i vattnet. Fast där skulle jag aldrig bada, för i jämförelse var vattnet längre inne i viken förhållandevis rent...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-04, 18:18
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Sv: Bad i stan?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jasså har de fixat till "stranden". Det var ju bra. Vet du om de har gjort något åt bottnen också? Vi tog ett dopp där för två år sedan, det var verkligen inte trevligt på stranden, men det var ändå ingenting mot för hur hemsk bottnen var, med stora, vassa och kleggiga stenar. Dessutom var vattnet långt ifrån rent. Fast när man väl kommit ut en bit så man kunde simma obehindrat var det förståss ändå helt okej.

Alldeles vid hamnen finns det ju också en slags strand. Jag såg folk gå i där också, och där är det nog lättare att ta sig i vattnet. Fast där skulle jag aldrig bada, för i jämförelse var vattnet längre inne i viken förhållandevis rent...
Vet inget om botten.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-04, 18:44
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Bad i stan?

Jeg ved, at et rensningsanlæg er lige på trapperne. Når det er færdigt og virker, sige de (Skopelitterne), at det er muligt at bade i rent vand på bystranden. Vi får se ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-04, 22:22
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard Sv: Bad i stan?

Jag hade aldrig valt att bada där ....annars har Skopelos bland de finaste stränder jag vet
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-04, 23:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bad i stan?

Jag läste en gång någonstans att det är okej att bada där om man har tagit sina vacciner som man ska
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-06, 21:46
Peep Peep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 40
Standard Sv: Bad i stan?

Vaccinationer? Det är väl ingen som vaccinerar sig för att åka till Grekland? Det har i alla fall jag aldrig gjort, och jag har varit där kring 25-30 gånger!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-06, 22:25
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bad i stan?

Citat:
Ursprungligen postat av Peep Visa inlägg
Vaccinationer? Det är väl ingen som vaccinerar sig för att åka till Grekland? Det har i alla fall jag aldrig gjort, och jag har varit där kring 25-30 gånger!
Nej det är helt onödigt att vaccinera sig om man har det så kallade grundskyddet.

Informationen där det stod var inte på svenska eller riktad till skandinaver. Jag tyckte bara det var lite komiskt. Men å andra sidan vet jag inget om vilket grundskydd som ges i Grekland och andra Medelhavsländer och inte heller vet jag hur vanligt det är att människor där i allmänhet har tagit "sina vaccinationer" så informationen kanske var befogad. Jag har ingen aning, kunde bara inte låta bli att småle åt den.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-07-13, 22:20
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Bad i stan?

Slänger in en fråga igen om bad i stan. Blev nyfiken på den stranden, någon som varit dit nu och kan berätta hur den var? Vore ju toppen om dom fixat till den, då vi var på Skopelos för nåt år sen såg den absolut inte inbjudande ut, inte ens tänkbar.

Har annars tyckt det var enda nackdelen med ön, att baden låg flera km bort.

Någon som kan ge en färsk rapport?


Mvh Lena*.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-07-14, 09:02
anston anston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 17
Standard Sv: Bad i stan?

Hej! Jo, vi har nyss kommit hem ifrån bl a Skopelos och jag blir förvånad när ni skriver om hur hemskt det var att bada i stan! Vi badade där när vi först kom fram till ön och var i stort behov av ett dopp. Det var kanske inte den stranden man vill ligga vid i flera dagar men den var helt ok att ta ett dopp i! Det fanns solstolar och parasoll och botten var det absolut inget fel på upplevde vi. Det är sant att den ligger nära hamnen men den kändes inte synligt smutsig. Skoplos är alla gånger värt en semester och jag skulle rekommendera att hyra bil för att smidigt ta sej runt till de OTROLIGT fina baden runt om hela ön!!! Vill också rek. Captains hotel som ligger i en gata rätt upp från hamnen sett. Centralt men lugnt och trevligt! Längtar redan tillbaka......ska gå och se "Mamma Mia" ikväll för att återse stränderna från Skoplos bl a! Hoppas ni fick svar på något av det ni undrade över!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-07-14, 09:33
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Bad i stan?

Hej Anston och tack för rapport! Vad kul att dom tycks ha fixat till stranden och tom botten.

Du har ingen bild därifrån som du kan slänga in? Skulle vara kul att se!

//Lena*.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-17, 08:35
anston anston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 17
Standard Sv: Bad i stan?

Tyvärr, tyvärr Lena......M V H Anston
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT