Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-11-22, 14:21
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Aeolos och Ionia

Hej?
Funderar och funderar vart vi ska åka till sommaren. Ett av våra alternativ är att återvända till Skopelos. OM det blir så väljer vi på Aeolos och Ionia. Vi vet vart båda ligger men undrar hur hotellen är? Någon som bott där? Stenhårda sängar som på alla andra hotell? På Aeolos kan man välja halvutsikt som tillval. På Ionia finns det balkonger i alla riktningar vad vi såg när vi gick förbi där. Sist bodde vi på Dimitrios men vill inte bo på samma ställe, men vi var jättenöjda där.
Mvh
ElisabethK (som även funderar på Tilos och Samos)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-11-22, 20:20
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Aeolos och Ionia

Vi bodde på Aeolos i höstas och vi tyckte det var ett helt ok hotell. Rent och fräscht och faktiskt riktigt sköna sängar, inte alls speciellt hårda. Frukosten var jättebra, fanns mycket gott att äta. Ni ska absolut välja till havsutsikt tycker jag, det är en av fördelarna med att bo "där ute". Jättefin utsikt på kvällen in mot stan. Väljer man inte havsutsikt hamnar man i en annan byggnad bakom själva huvudbyggnaden med utsikt mot en innergård. Inte så kul!

Vi hade faktiskt först bokat Ionia, men blev tvungna att boka om eftersom de skulle stänga tidigare för säsongen, så då valde vi Aeolos och bokade till havsutsikt. När vi checkade in blev vi visade ett rum på baksidan utan utsikt och vi ifrågasatte varför, eftersom vi hade bokat med utsikt. Men de sa att det var fullbokat, vi skulle få byta till ett annat rum efter tre dagar. Vi stod på oss och sa att vi inte accepterade det så då fick vi prata med hotellansvarige och då erbjöd hon oss en svit istället de tre första dagarna, så det gick vi ju naturligtvis med på. Så då blev vi nöjda till slut, men trist kändes det att behöva strida först.

Vi gick förbi Ionia för att se var det låg och vi tyckte det såg fint ut också, så jag skulle nog tro att vi skulle välja det i stället nästa gång. Trevligt att bo inne bland gränderna, även om det inte tog så många minuter att gå in till stan från Aeolos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-11-25, 14:31
Sandra_Pettersson Sandra_Pettersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 18
Standard Sv: Aeolos och Ionia

Vi bodde på Ionia en vecka 2011, och vi var supernöjda! Vi gillade att alla rum hade en egen ingång utifrån och rummet var precis lagom stort för oss två, vi hade även turen att få en balkong med utsikt över havet och mycket träd och blommor nedanför oss. Det är en mamma och hennes dotter som driver hotellet och dom var mycket hjälpsamma och ville hjälpa en att hitta till olika stränder & sevärdheter. Sängarna var väll ganska hårda, men det känns som att det är ganska standard på dom flesta hotell?
Sedan är det ju ett stort PLUS att det ligger så bra till, med gångavstånd ner till hamnen med alla tavernor och småbutiker. Hotellet har även en ganska stor pool och en bar precis ovanför. Kan rekommendera detta hotell!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-12-21, 11:38
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Aeolos och Ionia

Jag har bott på båda hotellen, 2 ggr på Aeolos och en gång på Ionia. Det finns för- och nackdelar med båda. Aeolos har mkt bättre frukost och bättre sängar. Men Ionia har trevligare poolområde och mkt hjälpsam och trevlig personal. Om jag ska tillbaks till Skopelos, vilket jag tror, blir det nog Aeolos nästa gång.

MVH
Gun
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-08, 22:07
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Aeolos och Ionia

Jag har nu bokat mig en resa till Skopelos och kommer då bo på hotell Aeolos med balkong med havsutsikt.

Kul att läsa några inlägg om det hotellet. Dock vart jag lite orolig det där med att inte få det rum man har bokat. Hoppas jag får ett rum med havsutsikt och slipper tjaffsa.

Ser fram emot resan i alla fall. Skönt att få komma bort ett tag.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT