Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-05, 19:58
anders t anders t är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 1
Standard Färjeförbindelser osv

Hej, jag och min sambo ska till Amorgos i mitten av september, anländer till Santorini vid lunchtid. Hur tar vi oss enklast till amorgos? Färja till Naxos och sen ny båt till Amorgos eller ....? Har ni några andra förslag?
Har svårt att hitta tider och priser på de olika färjorna.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-06, 14:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Färjeförbindelser osv

Det är bökigare i år än förra året. Då fanns en liten direktkatamaran som var ny för året, den går en annan rutt i år

Nu vet jag inte vilken dag ni kommer till Santo men jag kommer dit en lördag i september. Alternativen jag har är:

* Blue star till Naxos, sedan byte till ny Blue star sent på kvällen, anländer till Egiali 01 på natten.

* Ta första natten på Santo eller Amo, därefter en sen Blue star från Naxos till Amorgos som är framme i Katapola 03 på natten.

* Ta första natten på Santo eller Naxos, andra på Naxos, därefter Skopelitis måndag eftermiddag till Amorgos.

(* OM jag har tur I: snabbåten Santo-Amo som just nu ska sluta att gå på måndagar i slutet av augusti förlängs in i september. I så fall får jag två första nätterna på Santo och kommer sen direkt till Amo.

* OM jag har tur II: Skopelitis slutar just nu gå på söndagar mellan Naxos och Amo i slutet av augusti. Har jag tur förlängs den in i september. I så fall får jag första natten på Naxos och kommer sen iväg med Skopan till Amo på söndagen).

Alla de här båtarna finns på gtp, länk dit finns under båttidtabeller på Kalimeras förstasida. Hoppas du hittat dit
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-01, 12:54
Toranda Toranda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Båstad
Inlägg: 5
Standard Sv: Färjeförbindelser osv

Hej Ander, jag skall själv göra samma resa, men en v senare. Jag hittade bara Sea Jet som går 10.45 från Santorini. Framme 12.15 på Amorgos. Hittar ingenstanns om biljettpris, har du hittat något? Jag kommer själv ned på lördagen men får vänta till söndagen. Det går tydligen ingen båt på lördagen. Jag har själv sänt ut en fråga igår om detta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-01, 13:51
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Färjeförbindelser osv

greekferries.gr kan du söka priser för båtarna, men just den avgången vi pratar om hittar jag inte där...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-12, 11:49
Lilleannes avatar
Lilleanne Lilleanne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Ort: Tønsberg
Inlägg: 8
Standard Sv: Färjeförbindelser osv

Og på greekferries fant jeg denne linken som kanskje kan hjelpe de som skal til Amorgos i fremtiden:

http://www.greece-ferries.com/cyclades/amorgos.asp
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT