Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-10-30, 16:14
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Blue Waves - Agios Isidoros

Vi har lite svårt att enas om vart vi skall åka nästa år, men ett som lockar är Lesbos. Vi har tittat på Blue Waves i Agios Isidoros och undrar om någon här på Kalimera har bott där? Hur tar man sig till Plomari? Taxi? Finns det bageri eller affär i närheten? Finss det tavernor i Agios Isidoros eller måste man in till Plomari för att äta?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-10-30, 16:32
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Blue Waves - Agios Isidoros

Har inte bott på just Blue Waves, men väl i Agios Isidoros. Det är promenadavstånd mellan AI och Plomari (nån kilometer), taxi kostar väl runt femtilappen. Färskt bröd och minimarkets finns i AI. Liksom ett antal tavernor.
/Thomas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-10-30, 16:37
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Blue Waves - Agios Isidoros

Vi har ikke bodd på Blue Waves, men syklet forbi flere ganger. Det ser koselig ut, men ligger nok så isolert. Som dere ser er det to km. til sentrum av A.I. Vi har spist på taverna i nærheten, veldig god mat. Det finnes flere tavernaer i A. Is. Det er ingen baker, da må dere inn til Plomari. Det er små supermarkeder hvor man får kjøpt det mest nødvendige. Inne i Plomari er det en stor dagligvarebutikk. Om jeg skulle bodd der, ville jeg har leidd sykkel eller moped. Det kan fort bli dyrt om dere skal bruke taxi. Det går ingen busser.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-10-31, 08:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Blue Waves - Agios Isidoros

Någon som skrev här på forumet inför sin resa i år skulle till det hotellet. Kanske de kan svara dig. Det verkar ligga i Varvara eller kanske byn heter Varvera. Formellt är det nog Agia Varvara som är det riktiga namnet. När vi var där första halvan av sept 2007 så var allt stängt och mörkt där ute vid den vackra promenadvägen som följde havet. Jag som är förtjust i vägar med lite trafik tyckte om att gå vid havet. Tror att det under sommaren är betydligt mer liv där ute. Turistsäsongen är kort här. Stenhusen var mycket vackra och speciella i mina ögon. En del är mycket stora och lite spektakulära. Rika greker som pratade perfekt engelska mötte vi här. Kanske bor de inte där under vinterhalvåret. Vill ni ha lugn och ro är det inte något fel på läget.

Tavernorna i Agios Isidoros var ganska få och höll inte riktigt den standard jag förväntar mig på grekisk mat. Nu hade jag året innan varit på Folegandros och var aningen bortskämd. Visst åt jag några goda middagar men utbudet var inte vad vi förväntade oss. Dottern som är vegetarian och bott i Grekland saknade också många rätter. Jag skulle inte våga cykla mellan Agios Isidoros och Plomari på kvällstid. Vägen är för smal och kurvig och det var mycket buskörning i området. Däremot är det enkelt att cykla eller gå från Varvara in till Agios Isidoros. Till Plomari gick vi bara i dagsljus och det är inte sträckan som är problemet.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2009-10-31 klockan 08:26. Anledning: Stavfel
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-11-01, 18:53
akca1 akca1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Gäddede
Inlägg: 5
Standard Sv: Blue Waves - Agios Isidoros

vi bodde på detta hotell i våras (slutet på maj)
och hotellet var mycket bra , trevlig personal.
Det ligger lite på sidan men det är inga problem att gå in till AI.
Det finns ett par tavernor i detta området alldeles i närheten av hotellet,
den som ligger närmast drivs av en svenska och hade bra mat.
I Ai finns det några tavernor och det var bra klass på dessa och väldigt prisvärda. Så vi kan rekommendera detta resmål.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-11-16, 18:30
litsa litsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: Blue Waves - Agios Isidoros

Hej!

Blue Waves är ett litet men mycket fint hotell, ligger lite i utkanten, så bra om man vill vara ifred. Alla lägeheter har en underbar havsutsikt.
Kan verkligen rekommendera detta hotell.
En nackdel dock att det ligger lite utanför, men ändå nära till den fina stranden som nästan var folktom när vi var där i slutet av augusti i år.

Det tar cirka 15-20 min att gå från hotellet till Ag Isidoros som är en trevlig liten by, det finns ett flertal bra tavernor i området, och ett par mataffärer, sk minimarkets, tror de hade färskt bröd också.

Vill man ha ett större utbud så är det Plomari som gäller.
Där fanns ganska många tavernor och ett större utbud av affärer.
Att tänka på; det finns endast bankomater i Plomari och det är cirka 2 km från Ag Isidoros, mycket trafikerad smal väg, det går buss, men mycket sällan.

Jag rekommenderar verkligen Lesbos och Ag Isidoros, jättefint ställe.
Vi åker dit nästa år igen, fast då i två veckor.

Ha en trevlig semester.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT