Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-12-09, 12:26
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard En liten reflektion så här inför julen ...

Jag tänker på hur det var när våra barn var små och skrev önskelistor som sen skickades till jultomten. Idag skickas önskelistorna från barnbarnen digitalt, utan inblandning av tomten, direkt till mormor/farmor.
Tidigt igår morse plingade det till i mobilen. Något yrvaken kunde jag läsa ordet ÖNSKELISTA sen krävdes det glasögon: NG builder clearing gel 250g, Lily Nails Camouflage Gel Coldplay 30 ml, NG sculpting white 30g, NG UV/LED primer gel. Läste en andra och en tredje gång.
Samma kväll kom nästa pling, den här gången från hennes storebror som bara hade en enda önskning. - Jag vill att du mormor målar ett porträtt av dig och morfar. Samt ett ❤️. Glad och lite rörd över hans önskan svarade jag att jag inte målade längre, kanske någon gång i framtiden ...
Något senare ringde jag vårt tredje och yngsta barnbarn (sexton år) och frågade vad han önskade sig. Efter att ha tänkt en kort stund svarade han:
- Farmor jag önskar mig ingenting, jag har allt jag behöver.

När jag nu en dag senare sitter och tänker på barnbarnens önskningar hör jag mig själv sjunga: 🎶ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få 🎶

Senast redigerad av sjöborren den 2020-12-09 klockan 12:34.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-12-09, 12:33
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Undrar varför mina indragningar i texten, när det gäller nya stycken, inte fungerar?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-12-09, 14:37
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 740
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Sjöborren, vilken underbar önskning..ett målat porträtt!
Då står man högt i kurs Ska du inte ta tag i penseln i alla fall?
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-12-10, 23:20
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Kajja! Önskar att det vore så lätt - tror både färgtuber och penslar torkat ihop - dukar finns. Och tiden det tar för oljefärger att torka ...kanske i stället ska rama in fotografiet han tyckte jag skulle måla av.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-12-11, 16:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Vilken härlig reflektion! Tack för att du delar med dig
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-12-11, 16:45
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Tack Netwolf! Gillar att skriva. Det var kanske inte bättre förr, men många gånger enklare - sådana funderingar går jag igång på, och skriver gärna om.

Senast redigerad av sjöborren den 2020-12-11 klockan 16:58.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-12-13, 13:56
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Jag tänker på hur det var när våra barn var små och skrev önskelistor som sen skickades till jultomten. Idag skickas önskelistorna från barnbarnen digitalt, utan inblandning av tomten, direkt till mormor/farmor.
Tidigt igår morse plingade det till i mobilen. Något yrvaken kunde jag läsa ordet ÖNSKELISTA sen krävdes det glasögon: NG builder clearing gel 250g, Lily Nails Camouflage Gel Coldplay 30 ml, NG sculpting white 30g, NG UV/LED primer gel. Läste en andra och en tredje gång.
Samma kväll kom nästa pling, den här gången från hennes storebror som bara hade en enda önskning. - Jag vill att du mormor målar ett porträtt av dig och morfar. Samt ett ❤️. Glad och lite rörd över hans önskan svarade jag att jag inte målade längre, kanske någon gång i framtiden ...
Något senare ringde jag vårt tredje och yngsta barnbarn (sexton år) och frågade vad han önskade sig. Efter att ha tänkt en kort stund svarade han:
- Farmor jag önskar mig ingenting, jag har allt jag behöver.

När jag nu en dag senare sitter och tänker på barnbarnens önskningar hör jag mig själv sjunga: 🎶ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få 🎶
Jeg skrev et langt svar til deg, som bare forsvant. Derfor kort nå.

Tankene og refleksjonene dine gjør inntrykk og berører. - Tenk å få høre en 16 åring si at han ikke ønsker seg noe, at han har alt han behøver. Det gjør meg virkelig rørt. Kan godt forstå at du stemmer i en sang.

Du har åpenbart et nært forhold til den yngre garde. Antakelig fordi du er - tror jeg- en som skaper gode relasjoner.

Senast redigerad av malou den 2020-12-13 klockan 14:03.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2020-12-14, 11:03
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: En liten reflektion så här inför julen ...

Tack Malou!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT