Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-12-29, 13:45
Dorbin Dorbin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Inlägg: 26
Standard Amorgos och Koufinissi

Hej!

Det är ett tag sen jag luffade runt i kyckladerna, närmare betsämt 5 år sedan. Undrar om det är någon som kan ge mig en prisguide i runda slängar på boende? Jag söker rum för 2 pers med fläkt, rent och snyggt på Amorgos eller Koufinissi. Ungefär hur mycket måste jag punga upp med?
Hälsningar Dorbin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-12-29, 15:47
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Beror en del på när hög,låg eller mellan säsong. Min erfarehet är att man får ett bra boende, Amorgos Katapola, för 30-35E och det är för 3 pers.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-12-29, 16:36
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 180
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Vi betalade i somras (i juni) 25 euro för mycket bra boenden både i Katapola och Egiali - men vi prutade rätt hårt. Men mer än 30 euro ska du nog inte behöva betala. På Koufounissi var vi sommaren innan, 2005 - där betalade vi 30 euro. (Någon fläkt däremot fanns inte på något av de rummen)

Lycka till!

- Cecilia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-12-29, 19:02
Dorbin Dorbin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Inlägg: 26
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Hej igen!
Tack för era svar Kanske borde tillägga att vi reser 27 juni och stannar två veckor. Början på högsesong kan jag tänka.
Har en fråga till. Vi reser med en 1 1/2 åring, ska vi välja Koufinissi eller Schinoussa?
Tjoho Dorbin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-12-29, 20:36
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

vi betalade 20-25€ mellan 7-26 juni. skapliga rum , allting fanns. inget att klaga på. koufinissi låter mer barnvänligt för er....
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-12-29, 20:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Citat:
Ursprungligen postat av Dorbin Visa inlägg
Har en fråga till. Vi reser med en 1 1/2 åring, ska vi välja Koufinissi eller Schinoussa?
Stränderna är på mycket närmre håll på Koufonissi. På Schinoussa får man gå rätt långt för att bada. På Kouf kan du bada mitt i byn - eller bo på Finikas vid den första av sandstränderna som ligger på rad längs ön.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-12-30, 11:53
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Har inte varit på Schinoussa, men rekommenderar verkligen Koufonissi som resmål för småbarnsfamiljer. Lätt att ta sig till flera bra stränder, gångavstånd till allt. Vi betalade i slutet på juni 35 euro för två personer per natt. Då bodde vi fint med havsutsikt och hade dessutom bokat i förväg. Träffade ett par som bodde en bit upp i byn, de gav endast 25 euro.

Carina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-01-02, 17:10
Soldyrkarens avatar
Soldyrkaren Soldyrkaren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 146
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Både Koufonissi och Schinoussa är mycket trevliga öar, men som de andra säger är Koufonissi bättre för en barnfamilj.

Den tiden ni åker är man ju inte van vid att förboka boende, men det är ändå att rekommendera att ni gör det just på Koufonissi (enda ön vi någonsin blivit lite olroliga för att inte hitta boende, även om det löste sig till slut).

Gör gärna en dagsutflykt till grannön Kato Koufonissi det också finns fina stränder men är betydligt mindre folk.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-01-03, 19:33
Dorbin Dorbin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Inlägg: 26
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Hej och tack alla som kommit med svar och bra råd!!!!!!
Kan någon rekomomendera ett bra place på Koufinissi att bo på och dess telnr?
Tjoho Dorbin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-01-04, 18:40
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Hotel Poseidoni, Christofurus mail och tel nr, ska jag leta rätt på sen....
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-01-06, 16:24
phoebe phoebe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Torna Hällestad
Inlägg: 15
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Finikas på Koufonissi är definitivt att rekommendera för små barn. Var där sommaren 06 med familjen, minstingen var då 2 år. Vi blev väl omhändertagna och barnen kunde lätt hitta nya vänner att leka med, vilket betydde att vi kunde sitta ner i lung och ro på kvällen och prata och dricka vin. Superbäst! Vi åker definitivt tillbaka!!!

Jag har dock själv en fråga... Vi bodde i rum nr 1 och tyckte att rummet kunde varit bättre. har hört att det finns en nyare och en äldre del av "hotellet", är det någon som vet om det finns bättre rum än rum nr 1, eller fick vi ett av de bättre rummen?

/Phoebe
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-04-22, 13:39
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Hej,
jag är också nyfiken på samma sak som du Phoebe. Även vi tillbringade några härliga dagar på Finikas förra sommaren och kan tänka oss att åka tillbaka igen i sommar.

Vi var dock ganska besvikna på rummet (4 bäddar) men främst på städningen (som gjordes mycket, mycket sparsamt och endast varannan dag). Vet inte vilket rumsnummer vi hade men vi bodde på bottenvåningen längst till vänster (om man står på stranden och tittar upp mot byggnaderna).

Finns det bättre rum och brukar det ingå städning varje dag (vi kanske hade otur??) eller är det vi upplevde vad man måste aceptera för att bo där?
*Nicki*
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-26, 01:06
grika grika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Amorgos och Koufinissi

Jag bodde hos den gamla damen som driver butiken framför stranden som du ser till höger när du kommer in med båten. Det fanns ingen fläkt, men dusch och balkon. Vi betalade 15 euro för ett dubbelrum.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-07-26 klockan 09:39. Anledning: Egenreklam
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT