Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Lipsi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-08-02, 12:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Boende på Lipsi

Jag ska eventuellt åka till Lipsi i höst, och hade som vanligt tänkt bo på Galini Studios, men det var fullbokat. Fick förslag från Anna om hennes dotters nya pensionat - Kallisti Studios. Är det någon som känner till det?

Tips på andra bra boende till en som aldrig har bott någon annanstans än Galini och Panorama.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-08-02, 14:20
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 425
Standard Sv: Boende på Lipsi

Kallisti var lige færdigbygget, da jeg var på Lipsi for et par år siden. Jeg tænkte, at der kunne jeg godt tænke mig at bo! Det ligger rundt om hjørnet ud af byen fra Galini, så I vil naturligvis få en fantastisk havudsigt. Udsigten mod byen og livet i byen, vil I derimod gå glip af. Den store fordel ved at bo på Kallisti, som jeg ser det, er at I slipper for den direkte støj fra bådene, der kommer ind og går på ubekvemme tider af døgnet.

Til lykke med, at I endelig igen har mulighed for at rejse til vores alle sammens elskede Grækenland - og ikke mindst til Lipsi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-08-02, 14:57
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Boende på Lipsi

Förra sommaren bodde jag på Mina studios några dagar. Jättefint, bra inrett, och underbar utsikt. Ligger "uppe i stan". Tror at det är samma ägare som på hotellet nere vid hamnen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-08-02, 15:53
soleanti soleanti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Göteborg/Tjörn
Inlägg: 115
Standard Sv: Boende på Lipsi

vi tycker Reenas room är fint. Ligger ovanför stranden ,
Det är Reenas man som har den trevliga båtutflykten.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-08-03, 10:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Udsigten mod byen og livet i byen, vil I derimod gå glip af. Den store fordel ved at bo på Kallisti, som jeg ser det, er at I slipper for den direkte støj fra bådene, der kommer ind og går på ubekvemme tider af døgnet.
Jag vill gärna ha utsikt mot byn och gärna över hamnen, jag tycker mycket om att se - och höra - båtarna.

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
Förra sommaren bodde jag på Mina studios några dagar. Jättefint, bra inrett, och underbar utsikt. Ligger "uppe i stan".
Tack för tips!

Citat:
Ursprungligen postat av soleanti Visa inlägg
vi tycker Reenas room är fint. Ligger ovanför stranden , Det är Reenas man som har den trevliga båtutflykten.
Det känner jag till. Träffade Reena första gången vi var på Lipsi någon gång i slutet av 1990-talet. Mycket trevlig.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-08-03, 11:39
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Boende på Lipsi

Från Poseidon ser du både hamnen och byn.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-08-03, 11:48
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Lipsi

Ja, hvis Poseidon har ledige rom er det et veldg godt alternativ,
fine leiligheter og utsikt😊
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-08-03, 12:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Lipsi

På Lipsi har vi bodd på «hjørnet» i øverste etasje på Hotell Kalypso med flott utsikt mot byen og havet, på Poseidon med stort fint rom og flott utsikt, og sist, enkelt og billig, på Miramare med SJARM, i «et hav» av bougainvilla og med en trivelig «miniStella» til vertinne😊
VI velger nok Miramare igjen neste gang og, selv om vi helst vil ha privat balkong/terrasse. Det har ikke rommene med uteplass mot byen.
Dvs et rom har en mini( nærmest fransk) balkong i tillegg til bordet på fellesterrassen.

Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-08-03, 12:50
core core är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Boende på Lipsi

Vi trivdes mycket bra på Calypso.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-08-04, 14:16
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Boende på Lipsi

Om du/ni har någon fundering på även en annan ö har jag ett bra förslag på boende!
Ni kommer inte att ångra er
God mat, fantastiskt bröd, trevliga ägare som gör allt och ATT BARA VARA.

Birgitta.



Svara med citat
  #11  
Gammal 2018-08-05, 14:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Lipsi

Tack för alla tips!

Synd att Glaros inte ligger på Lipsi.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2018-08-05, 16:30
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Sv: Boende på Lipsi

Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2018-08-06, 15:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av evamaggan Visa inlägg
Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.
Nu blev det inte lättare. Lät inte så bra att det luktade mögel på rummen. Får fundera lite till. Akrogiali ligger ju väldigt bra. Eller gör jag som man gjorde förr: kommer obokad.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2018-08-06, 18:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av evamaggan Visa inlägg
Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.
Vi bodde i et stort og fint rom nede på Poseidon i mai 2014👍
Ingen mugglukt der.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2018-08-07, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Vi bodde i et stort og fint rom nede på Poseidon i mai 2014👍 Ingen mugglukt der.
Ok. Tack!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2018-08-07, 15:38
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ok. Tack!
Som Du vet Janne har jag varit på Lipsi de senaste åtta åren. De senaste fem har vi bott på Poseidon. Aldrig upplevt någon mögellukt. Rummen där nere ligger alldeles vid vägen, och kan vara störda av detta.
Angela är ju helt nytt (bredvid Poseidon), men har inte tak över alla balkonger. Vilket kan vara jobbigt med eftermiddagssolen. Läger fin fint.
Akrogiali ligger intill Yannis Taverna nere vid hamnpromenaden. Mitt i smeten och kanske lite ostört.

Det nya på udden är, som andra skriver, fint men ligger mot inloppet och
har ingen utsikt över den fina marinan.

Galypsos studios uppe vid katedralen är bra (har bott där 2ggr), men om det är lit vindigt så drar det ordentligt där uppe. Fin utsikt.
Ostria har vi bott på, bra studios, men enbart parasoller på de stora altanerna. Lite jobbigt att flytta runt om behov uppstod. Vindkänsligt.

OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2018-08-07, 17:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Som Du vet Janne har jag varit på Lipsi de senaste åtta åren. De senaste fem har vi bott på Poseidon. Aldrig upplevt någon mögellukt. Rummen där nere ligger alldeles vid vägen, och kan vara störda av detta.
Angela är ju helt nytt (bredvid Poseidon), men har inte tak över alla balkonger. Vilket kan vara jobbigt med eftermiddagssolen. Läger fin fint.
Akrogiali ligger intill Yannis Taverna nere vid hamnpromenaden. Mitt i smeten och kanske lite ostört.

Det nya på udden är, som andra skriver, fint men ligger mot inloppet och
har ingen utsikt över den fina marinan.

Galypsos studios uppe vid katedralen är bra (har bott där 2ggr), men om det är lit vindigt så drar det ordentligt där uppe. Fin utsikt.
Ostria har vi bott på, bra studios, men enbart parasoller på de stora altanerna. Lite jobbigt att flytta runt om behov uppstod. Vindkänsligt.

OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.
Vi var ikke forstyrret av trafikk da vi bodde nede på Poseidon.
Grunnen til at jeg/vi ønsker å bo der igjen, bodde på MiraMare i høst er en annen.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2018-08-07, 19:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Vi var ikke forstyrret av trafikk da vi bodde nede på Poseidon.
Grunnen til at jeg/vi ønsker å bo der igjen, bodde på MiraMare i høst er en annen.
IKKE ønsker å bo der, skulle det stå..., oppdaget det for sent til å redigere..!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2018-08-08, 10:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Lipsi

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
.OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.
Tack!

Om jag åker blir det troligen i mitten av september.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2018-08-09, 09:58
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Boende på Lipsi

Välkommen. Kanske ses vi på Ouzerian "på hörnet". Svart "Kalimera" på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT