Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-05-31, 11:37
mamatt mamatt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 1
Standard Måste man boka boende Koufonissi under högsäsong?

Vi är en familj på fem som ska ö-luffa i slutet på juli och början på augusti. Inte idealiskt - jag vet- men det var de veckor som passade. Vågar man chansa på att hitta rum på Koufonissi då? Alla rumsuthyrare som jag har hittat epostadresser till är redan fullbokade men alla som hyr ut har ju inte epost o hemsidor tänker jag. Samtidigt vore det ganska jobbigt att komma dit och inte hitta boende. Någon som har erfarenhet?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-05-31, 13:14
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Måste man boka boende Koufonissi under högsäsong?

Citat:
Ursprungligen postat av mamatt Visa inlägg
Vi är en familj på fem som ska ö-luffa i slutet på juli och början på augusti. Inte idealiskt - jag vet- men det var de veckor som passade. Vågar man chansa på att hitta rum på Koufonissi då? Alla rumsuthyrare som jag har hittat epostadresser till är redan fullbokade men alla som hyr ut har ju inte epost o hemsidor tänker jag. Samtidigt vore det ganska jobbigt att komma dit och inte hitta boende. Någon som har erfarenhet?
Det finns 1000 rum att hyra på ön, så visst finns det en l i t e n chans att hitta lediga rum på Koufonissi denna period, men antagligen tvåbäddsrum som kanske inte ligger på samma ställe och som kanske bara är lediga enstaka nätter. Att besöka ön denna tid på sommaren betyder också att mötas av överfulla stränder och tavernor med kö, stressad personal överallt och en hel del ganska högljudda och burdusa turister. Ni får helt enkelt se Koufonissi från dess sämsta sida...

Om det är en liten ö ni vill besöka på er ö-luff är det trevligare att besöka någon av de andra småöarna, Schinoussa eller Iraklia. Dit åker också turister som bor på Koufonissi (över dagen med Skopelitis) för att bada då de helt krasst inte ryms på Koufonissis stränder.

Tänk också på att boka båtbiljetter för längre sträckor i god tid då biljetterna snabbt tar slut.
Lycka till med ö-luffarplaneringen!
Våga
(med snart 25 somrars erfarenhet från Koufonissi)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT