Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-07, 21:58
Alexo Alexo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 19
Standard Vart ska resan gå? Hjälp.

Fast i ö djungeln så att säga hade tänkt oss en semester på 1-2 veckor i September/Oktober (om vädret är bra då? bäst i augusti?)

Sist vi var i Grekland vart vi väldigt besvikna då inget levde upp till förväntningarna, vi var då på Thassos.

Så ni som kan Grekland vart ska vi resa och bo med en två årig dotter som det är otroligt vackert på alla sätt, grym mat och sevärdheter som man inte måste åka runt halva ön för att se?

Viktigt är också att det inte är för kallt så lägg gärna in en notis om era erfarenheter om det också är ni snäll, vill så gärna tillbaka till Grekland vet att landet har så mycket mer att erbjuda.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-07, 23:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Vart ska resan gå? Hjälp.

Jag väljer att svara på de i mitt tycke lättaste frågorna i din skriva. Det är de om vädret. Augusti är nog utan tvekan den absolut varmaste månaden i Grekland med tidvis mycket höga temperaturer. Själv är jag ganska mycket sol/värme/bad-nörd och har ibland valt och gillat augusti. Men min generella uppfattning och mitt förstaval vad gäller väder-månad är september. Fortfarande mycket bra med värme, som då är behagligare, men dock kan bli svagare om man låter det dra in i oktober, och badvattnet har hunnit bli rejält varmt. Jag skulle definitivt tveka att resa med små barn till Medelhavet i augusti.

När det gäller ö-valet överlåter jag till andra att svara. Det tips som jag vill ge är .... när surfandet här på forumet och tips från övriga kalimera-vänner resulterat i ett par tre idéer om tänkbara öar, så slå till och beställ e-guider om ställena ni väljer bland. Där får ni för små pengar bra beskrivningar som kan hjälpa till att välja rätt. Det är ju trots allt inte småpengar man investerar i en resa så det kan vara värt lite att hamna rätt. Dessutom får ni en del intressant läsning.

Trevlig resa!
Masse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-08, 06:29
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Vart ska resan gå? Hjälp.

Hei.
Når det gjelder varmen: Har erfart at Rhodos-Karpathos-Kreta er øyer med god temperatur. Vi har vært på Karpathos til slutten av september, og det var vel da et par regnskyll, men det går jo fort over.
For det meste er det Kreta på høsten for oss, men har ikke vært lenger enn til siste uke i september. Blir ikke være stort sett mer ustabilt når oktober kommer?
August er for varmt for så små barn, det har vi erfart som bestsforeldre.
For meg er Karpathos øya over alle øyer, men Kreta er jammen en sterk konkurrent. Her kan jeg jo anbefale Golden Sand i Agii Apostoli som står i Vings program. Meget barnevennlig og rett ved stranden. Nært til Chania by der det jo fins masser av ting å se på. Buss går stadig.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT