Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-14, 16:09
JuSeLo JuSeLo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 13
Standard Boende på Koufonissi i juli

Hej !

Vi skall iväg med våra tre barn, 12,9 och 7 år gamla, till Koufonissi första veckan i juli. Jag och min fru har varit ute och båtluffat i Grekland ett antal gånger på egen hand men det var ett tag sedan sist, närmare bestämt 1989...

Efter att ha läst ett flertal inspirerande inlägg på ert fantastiskt fina forum kunde jag inte hålla mig ifrån att registrera mig och posta ett första inlägg.

Eftersom vi är fem i familjen är det inte alltid lätt att hitta bra boende till rimligt pris. Jag har på era rekommendationer precis ringt både till Finikas och till Maria Prassinou och jag måste säga att priserna var klart högre än jag kunnat tro. Trots att vi vill boka 6 nätter skulle det kosta 80 € per natt på Finikas (för ett 4 bäddsrum m extrasäng) och 90 € hos Maria.

Någon som var där i juli/augusti förra året eller som har bokat samma period i år som kan säga om det verkligen är så här dyrt under högsäsong. Också tacksam för tips om andra boende på ön som kanske har lägre priser.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-14, 17:03
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

Finikas är ett populärt hotell på Kalimera, så 80 € första veckan i juli är nog inte särskilt dyrt, med tanke på efterfrågan. Däremot går det säkert att hitta billigare på plats. Men så mycket tror jag inte att det skiljer, dock blir det ju en hög om man är borta länge. Om det är riskfyllt att leta rum på plats på Koufonissi i juli vet jag inte, men ön ska ha ökat i popularitet de senaste åren.

Vi är 3 pers. och åker i juni/juli (dock inte till Koufonissi) Vi räknar med 40-50 €/natt.

Förra året var vi på Naxos andra veckan i juni. Vi betalade då 25€/natt (2 pers.) för en fin studio. Vi stannade precis som ni 6 nätter. Det är inte alltid man får rabbat för att man stannar fler nätter. Dock brydde vi oss inte här, tyckte boendet var prisvärt ändå, men på Santorini frågade de noga hur många nätter vi skulle stanna.

Lycka till!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-14, 21:14
ck5023 ck5023 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

vi har bestillt på finikkas 6 netter fra 19 juni 50 euro pr natt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-14, 21:24
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

Jag tror att Atlantida har rum som är stora nog till hela familjen och jag vet att flera har varit nöjda med att bo här.
Vi har inte själv bott på Atlantida men skulle gärna göra det en annan gång - det ligger bra.
Hör gärna på Atlantida om ni kan få ett bättre pris.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-15, 15:05
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

Citat:
Ursprungligen postat av JuSeLo Visa inlägg
Eftersom vi är fem i familjen är det inte alltid lätt att hitta bra boende till rimligt pris. Jag har på era rekommendationer precis ringt både till Finikas och till Maria Prassinou och jag måste säga att priserna var klart högre än jag kunnat tro. Trots att vi vill boka 6 nätter skulle det kosta 80 € per natt på Finikas (för ett 4 bäddsrum m extrasäng) och 90 € hos Maria.
Citat:
Ursprungligen postat av ck5023 Visa inlägg
vi har bestillt på finikkas 6 netter fra 19 juni 50 euro pr natt.
Förutsatt att även ck5023s pris gäller för fem personer, då verkar ert pris för juli-augusti var rimligt, tom billigt tycker jag.
Att resa fem personer den perioden är inte billigt, men vad gör man?, man kan ju inte låte en stanna hemma
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-15, 15:35
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

Citat:
Ursprungligen postat av JuSeLo Visa inlägg
Någon som var där i juli/augusti förra året eller som har bokat samma period i år som kan säga om det verkligen är så här dyrt under högsäsong. Också tacksam för tips om andra boende på ön som kanske har lägre priser.
hotel poseidoni, vi var där mitten av juni i o f s, betalade 25€ per natt. En bit att gå till finaste stränderna, hamnstranden är även fin, för de som inte hinner gå i väg! prova poseidoni!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-17, 11:11
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
hotel poseidoni, vi var där mitten av juni i o f s, betalade 25€ per natt.
Är det priset för ett tvåbäddsrum?
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-17, 12:31
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Boende på Koufonissi i juli

ja då var det 25€ för 2 bäddar...frächt ställe och helt okej avstånd att gå till stränderna!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT