Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-31, 16:08
caroooolines avatar
carooooline carooooline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Trelleborg
Inlägg: 39
Standard Agio Nikitas vs Perigiali vs Nidri? Hjälp!

Vi har äntligen beslutat oss för Lefkas när Lefkas och Thassos varit på tapeten.

Nu är vi väldigt förvirrade över var vi ska välja att bo på ön.
Det talas mycket om att den västra sidan är den vackraste och därför blir man lite kluven. Kluven blir man för att vi bara hittar två charter-hotell i Agio Nikitas som verkar ganska så tråkiga. Ingen pool och inte så bra läge?

Hotellen ser desstu finare ut och verkar ligga bättre till med havsutsikt på andra sidan, dvs i Perigiali och Nidri. Men här skriver alla att det inte är någon höjdare att bo under sin vistelse på Lefkas.

Pool är inte så viktigt egentligen men en ljuvlig havsutsikt från balkongen på hotellet känner jag nästan är ett måste

Så vad gör vi, tycker ni som besökt ön?

Vi vill ha fina vyer i närheten, mysiga tavernor att blicka ut över havet med en god middag på kvällen, och möjligheter till utflykter. Och såklart fina badstränder.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-01, 10:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Agio Nikitas vs Perigiali vs Nidri? Hjälp!

Citat:
Vi vill ha fina vyer i närheten, mysiga tavernor att blicka ut över havet med en god middag på kvällen, och möjligheter till utflykter. Och såklart fina badstränder.
Allt det där finns i Nidri, utom en fin sandstrand. Perigiali är väldigt liten, och stranden är bättre i Nidri än i Perigiali. Jag gillar Nidri, mycket för de vackra omgivningarna. De bästa stränderna finns mycket riktigt på västkusten, dit kan ni åka med badbåt.

Agio Nikitas är jättefint, mycket finare än Nidri, och mycket lugnare. Nästa gång jag åker till Lefkas tänker jag bo där. Men, som sagt, jag gillar Nidri också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-03, 19:45
caroooolines avatar
carooooline carooooline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Trelleborg
Inlägg: 39
Standard Sv: Agio Nikitas vs Perigiali vs Nidri? Hjälp!

Tack för ditt svar!

Efter mycket kliande i huvudet bokade vi igår en resa till Perigiali och hoppas att vi ska kunna ta oss runt ön en del för hitta smultronställena.
Perigiali blev det för att vi ville ha ett hotell med havsutsikt. Hade hotellutbudet med Apollo och Ving varit bättre i Agio Nikitas hade vi nog hamnat där men ibland får man kompromissa

Är det svårt, tar det lång tid att ta sig till pärlorna på västkusten från Perigiali tro?

Ha en trevlig helg!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT