Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-28, 08:59
ansikte ansikte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 1
Standard (Lågbudget)boende Lefkas?

Vi är ett par som skall åka till Lefkas i mitten/slutet av Juni, vilket blir vår debut i den Joniska ö-världen. Med en begränsad budget undrar vi om det är möjligt att boka rum (på t.ex. pensionat) för rimliga priser då vi kommer dit? Vi är främst intresserade av boende i Agios Nikitas - hur ser det ut med rum där? Har sett att det finns en begränsad upplaga boenden representerade på internet men undrar huruvida det finns fler på plats. Hur ser prisläget ut?

Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-28, 10:51
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: (Lågbudget)boende Lefkas?

Vi var i Agios Nikitas sista veckan i juni förra året. Jag mailade flera av hotellen och fick samma pris från alla, €40 per natt (trots att dom hade annat pris på sina hemsidor ). Det blev Kalypso till sist p.g.a. att där ingick frukost.

Agios Nikitas är ju ganska litet men det finns en del boende. Jag vet inte hur det är att boka på plats men det var en stor skillnad på antal turister i början av veckan och mot slutet (när vi närmade oss juli). Så om ni åker i mitten av juni borde det vara lättare.

Vi bodde en vecka i Vassiliki också (första i juli). När vi kom dit var det inte mycket folk på stället vi bodde på. Många kom med bil och stannade och tittade på rummen och i slutet av veckan var det fullt. Vi betalade €40 här för ett rum med denna utsikten (min favoritutsikt i Grekland än så länge)



Det är Dimitris Studios. Han har även rum utan utsikt (de mot baksidan är ganska tråkiga), och rum nere i hamnen, från €25 tror jag. I Vassiliki finns mycket boende till rimliga priser p.g.a alla surfare.

Trevlig resa

Senast redigerad av liselotti den 2008-05-28 klockan 10:53.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-29, 00:16
Surfdudes avatar
Surfdude Surfdude är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 43
Standard Sv: (Lågbudget)boende Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av liselotti Visa inlägg
I Vassiliki finns mycket boende till rimliga priser p.g.a alla surfare.

Exakt!

Ett annat tips är att ta in på den fina campingen som ligger mellan stranden och vägen som går mellan Vassiliki och Ponti. Riktigt trevliga omgivningar och nära till stranden och restauranger mm.

Precis utanför campingen finns det också en jättefin modern matbutik som heter EuroMarket - billig och väl värd ett besök eller två!

Följ denna länk så hittar Du telefonnummer mm: http://www.istc.org/sisp/index.htm?f...id=D0027000285
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT