Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-09-10, 20:16
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Appropå bagagevikt

Har en liten anekdot från tidigare i somras.

När vi skulle flyga hem från Karpathos var det en väldigt nitisk kvinna vid incheckning som noga kontrollerade vikten på bagaget, några fick packa om och fördela vikten mellan sina väskor, kön rörde sig knappt, folk var irriterade och säkert också smått oroliga för den egna vikten.

Den tillåtna bagagevikten jag lagt till och betalat för var 20 kg incheckat bagage (ja, det är ju nya tillval alla charterflyg börjat med från i år).
Hm, började känna mig lite illa till mods, skulle det bli övervikt? Min incheckade resväska har ALDRIG vägt under 20 kg, tvärtom har den nästan alltid fått en orange lapp där det står HEAVY på så för att vara på den säkra sidan brukar jag alltid betala för 5 kg extra MEN inte den här gången alltså...

Alla i kön följde intresserat varje resväska som ställdes på vågen, vägde den för mycket så skulle ju kön stå stilla ytterligare ett tag...

Det blev min tur, spänningen var olidlig när jag ställde resväskan på vågen, iddes inte titta på siffrorna men hörde att det gick en susning genom kön och någon brast imponerad ut: "Kolla, hennes väger 19,9 kg!" Jag tittade på vågen och baske mig, siffrorna pendlade fram och tillbaka mellan 19,9 och 20 kg! Jäklar så exakt jag packat denna gång och utan någon som helst tillgång till en våg
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT