Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-08-04, 08:06
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Tack för alla grattis

För att strö lite salt i såren så var det väldigt nära att jag fick et ”Etta med jordvärme” för 14 dagar sedan, men mirakel har inträffat tidigare och gjorde det i det här fallet som en bonus. Jag låg för döden på IVA i Sunderbyn och familjen var samlad för att ta farväl av mig. Då inträffar miraklet! Min kropp startar om och gör sig av med alla gifter (urinsyra) som har gått ut i blodet och skapat blodförgiftning. Naturligtvis så är jag tacksam som fick livet åter i present. men det förändrar inte den person jag är!
Mitt resande i framtiden är avhängigt om jag har en assistent eller inte. Jag får inte resa själv längre! Nu går jag ett steg längre i sådant man inte får skriva om! Jag har efter en liten miss i operationen förra året blivit blöjbarn igen. Det är inget trevligt att leva med kateter och en kropp som inte säger till utan bara gör. Men jag är en vanlig människa och jag bor hemma och tar hand om mig själv. Däremot så nu vet jag att många säger usch och fy… samt slutar läsa här. Varför då? Är jag så annorlunda? Sätt inte morgokaffet i fel strupe nu! Jag är inte som alla andra, jag är mig själv!



De stora svårigheterna i inställer sig är att fara hemifrån då allt annat har helt pöltsligt blivit mycket otryggt. Jo visst så kan jag åka till Gran Canaria och Teneriffa där min organisation NHR har semester och rekreationsställen. Men jag är fortfarande inget får i en fårskock som ska vallas runt och titta på sevärdheter! Någon missade detta med att jag är en individ som tänker själv och vill göra egna saker, och på egen hand!
/Ulf
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT