Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-09-24, 13:42
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Jeg er på vei ut og har ikke tid til et fyldig svar, men vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg prøver bare å vise at det er feil å si at "Grekerne har seg selv å skylde". NOEN grekere ja, langt fra alle er skyld i disse lemfeldighetene.

Og hvem er det "vi" som skal betale? Redningspakkene til Hellas - som er lån som skal betales tilbake - er blant annet gitt for at rike, ikke-greske investorer/spekulanter (kall dem hva du vil) ikke skal tape pengene sine (en risk man bør ta når man investerer), samt at det er viktig for EU (og andre markeder) at Eurosonen skal bestå.
Mange dyktige økonomer mener det er bedre for Hellas å gå tibake til Drachmer for dermed å kunne devaluere, et middel de ikke har mulighet til å bruke nå.

Mht til tyskerne så framstiller du det altfor enkelt. Her er en sak som forteller om tyske skylder: http://www.time.com/time/world/artic...093990,00.html
Som du ser er det mer enn tapte menneskeliv det er snakk om (selv om pluss/minus en halv million menneskeliv jo er ille nok).

Det er for øvrig ikke nødvendigvis snakk om å ta Hellas i forsvar, det er snakk om å ikke dømme enhver greker ut fra det noen grekere har gjort, og å vise medfølelse med en stor gruppe grekere som har det veldig tøft nå. Medmenneskelighet kalles det.

Og om jeg hadde en god løsning å foreslå, hadde jeg sittet i Brüssel eller på Syntagmatos nå, ikke her.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-09-24, 15:52
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Jag håller fullständigt med Admirala!

Om det här är sant och man läser det också (översätt med Google) så är det förj..gt att vissa verkar slippa undan helt, ändå ingår inte alla skyldiga här heller:

‎1. Μηνιαίος μισθός 6.100 ευρώ. 2. Σύνταξη μετά από 4 χρόνια βουλευτικής θητείας. Ποσό σύνταξης μηνιαίως 4.880 ευρώ. 3. Για συμμετοχή σε επιτροπές, 250 ευρώ την ώρα... 4. Οι βουλευτές της επαρχίας παίρνουν το μήνα 1.000 ευρώ για ενοίκιο. 5. Όλοι οι βουλευτές παίρνουν άπαξ 1.500 ευρώ για οργάνωση γραφείου και 1.000 ευρώ τις γιορτές λόγω αυξημένης επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους τους. Το Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας είναι ξεχωριστά. ... ... 6. Δικαιούνται 104 αεροπορικά εισιτήρια ετησίως δωρεάν και απεριόριστες μετακινήσεις με ΟΣΕ και ΚΤΕΛ. 7. Πολυτελές αυτοκίνητο, δωρεάν καύσιμα με επίδομα 600 ευρώ το μήνα, ένα χωροφύλακα για φρουρό, 4 κινητά τηλέφωνα τελευταίας τεχνολογίας και ένα στο σπίτι, σταθερό, όλα δωρεάν. 8. Απολαμβάνουν πλήρους ασυλίας για όποιο αδίκημα διαπράξουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους ως βουλευτές. 9. Δεν πληρώνουν φόρο για ένα μέρος του μισθού ή της συντάξεως. 10. Δικαιούνται γραμματειακή υποστήριξη για 4 υπαλλήλους και 1 επιστημονικό συνεργάτη. Όλους αυτούς τους πληρώνει το Δημόσιο. 11. Δικαιούνται άτοκα δάνεια ως βουλευτές και ως επαγγελματίες. 12. Δωρεάν γυμναστήριο, σάουνα, νηπιαγωγείο για τα παιδιά τους. 13. Τηλεφωνική ατέλεια. 14. Δωρεάν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και καλλιτεχνικούς χώρους. 15. Δωρεάν διόδια. 16. Δωρεάν εισιτήρια, ξενοδοχεία, γεύματα όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό ως μέλη επιτροπών κλπ.....ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΟΥΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ...ΜΕΤΑΔΩΣΤΕ ΤΟ!!!

Senast redigerad av Yanna den 2011-09-24 klockan 16:02.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-09-24, 16:35
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Men herrejavl....
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-09-24, 18:46
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag håller fullständigt med Admirala!

Om det här är sant och man läser det också (översätt med Google) så är det förj..gt att vissa verkar slippa undan helt, ändå ingår inte alla skyldiga här heller:

Har ikke oversatt dette, men regner med at det her listes opp alle grupper som skylder skatt og regner med at listen består av greske individer og/eller firmaer så det er vel fortsatt grekere og Grekenland som primært har skyld i sin egen håpløse situasjon?

Hvis noen her tar opp et lån de vet, eller burde vite, at de ikke kan
betale tilbake har de ikke da selv også en betydelig del av ansvaret?

Har oversatt det nå og ser at det her listes opp lønnsbetingelser for politikere, men alvorlig talt; hvor mye utgjør dette i året totalt sett og er dette årsaken til at Hellas skylder tre ganger mere enn den årlige samlede produksjon av varer og tjenester?
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-09-24, 19:26
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Hej Mouche på en annan avd .skriver du att de som arbetar på ditt hus .inte hört talas om strejker. Är du säker på att de är Greker , många som jobbar på byggen är underbetalda Albaner osv .Man kan se dem på morgonen runt torget 1866 i Chania en köttmarknad som i förnedring inte står efter den mer omskrivna kvinnliga.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-09-24, 19:40
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Har oversatt det nå og ser at det her listes opp lønnsbetingelser for politikere, men alvorlig talt; hvor mye utgjør dette i året totalt sett og er dette årsaken til at Hellas skylder tre ganger mere enn den årlige samlede produksjon av varer og tjenester?
Listan är ju bara lite skrap på ytan om hur det går till i toppen bland styrande och pampar. Det ÄR politikerna som haft makten (och förtroendet) att styra Grekland och dom har ju gått före med gott exempel tydligen. Nu ska notan betalas och politiker och pampar slipper att vara med att betala notan, det handlar om ansvar och moral och att betala SIN del av notan även av de som drar åt svångremmen, något annat är INTE rättvist. Inte undra på att grekerna tokstrejkar!

Yanna
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-09-24, 20:53
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Hej Mouche på en annan avd .skriver du att de som arbetar på ditt hus .inte hört talas om strejker. Är du säker på att de är Greker , många som jobbar på byggen är underbetalda Albaner osv .Man kan se dem på morgonen runt torget 1866 i Chania en köttmarknad som i förnedring inte står efter den mer omskrivna kvinnliga.
Det var åtte stykker som jobbet på huset i dag. To malere som er grekere. Tre som drev med forskaling/støping alle grekere. To som drev med stenarbeid, en greker og en tunisier. Og til slutt en formann som er gresk. I går var det en fra Marokko som jobbet med opprydding.

Det er litt interessant at det er så enormt mange fremmedarbeidere på Kreta, og samtidig arbeidsledighet blant grekerne - tilfeldig?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-09-24, 20:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Listan är ju bara lite skrap på ytan om hur det går till i toppen bland styrande och pampar. Det ÄR politikerna som haft makten (och förtroendet) att styra Grekland och dom har ju gått före med gott exempel tydligen. Nu ska notan betalas och politiker och pampar slipper att vara med att betala notan, det handlar om ansvar och moral och att betala SIN del av notan även av de som drar åt svångremmen, något annat är INTE rättvist. Inte undra på att grekerna tokstrejkar!

Yanna
Har du en tilsvarende oversikt over hvordan det står til med f.eks norske og svenske parlamentarikere hva angår lønn og andre goder?
Listen er sikkert riktig som sådan, men det er allerede bestemt en del endringer på denne bl.a når det gjelder bilholdet, og mere kommer sikkert.

Hvor mye utgjør dette overforbruket på greske parlamentariker av det totale greske overforbruket? Er det mer enn en promille? Enig i prinsippet mht å gå foran med et godt eksempel, men det blir feil å forklare den greske gjelden med parlamentarikernes lønninger. Dessuten mener jeg at å være parlamentariker er et så spesielt "yrke" at de trenger gode lønninger/sikkerhet, men ikke populært å si slikt i tidser hvor det å hate en politiker er det "riktige". Helt feil i mine øyne for vi trenger dyktige politikere og de må gjerne få gode lønninger for meg!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-09-24, 21:29
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Har du en tilsvarende oversikt over hvordan det står til med f.eks norske og svenske parlamentarikere hva angår lønn og andre goder?
Varför ska vi jämföra med Norge och Sverige?
Jag har inte en susning om politiker i Sverige o Norge har samma förmåner som i listan jag förfasade mig över, men om det är så kan man ju undra varför dom ska ha en skyhög lön också om allt redan med råge är betalat med förmånerna.

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Listen er sikkert riktig som sådan, men det er allerede bestemt en del endringer på denne bl.a når det gjelder bilholdet, og mere kommer sikkert.
Jaha? Hur insatt är du...vet du mer?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Hvor mye utgjør dette overforbruket på greske parlamentariker av det totale greske overforbruket? Er det mer enn en promille? Enig i prinsippet mht å gå foran med et godt eksempel, men det blir feil å forklare den greske gjelden med parlamentarikernes lønninger. Dessuten mener jeg at å være parlamentariker er et så spesielt "yrke" at de trenger gode lønninger/sikkerhet, men ikke populært å si slikt i tidser hvor det å hate en politiker er det "riktige". Helt feil i mine øyne for vi trenger dyktige politikere og de må gjerne få gode lønninger for meg!
Visst ska dom ha bra betalt för ett jobb dom gjort bra, men nu har dom ju bevisligen inte gjort det och ska svångremmen dras åt ska det gälla för ALLA! För den delen så är väl inte politikerna ensamma om att göra ett bra jobb, likväl får alla andra sänkta löner, betala mer skatt, osv..

Hmmm...eg. är det här ämnet outtömligt men vi har kapat huvudfrågan som handlade om "Huspriser i Grekland"
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-09-25, 07:18
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Hei Yanna!

Når jeg mener at noe er bra, eller dårlig, for bra eller for dårlig, så sammenligner jeg med noe, og for meg er det da naturlig å se hva parlamentarikere i andre land har sammenlignet med betingelsene de samme har i Hellas.
Lønnen de får i Hellas er ikke så veldig imponerende/høy i mine øyne tatt i betraktning den jobb de skal gjøre, det fokuset som er på dem (og stakkars familie) samt helt ukjent hvor lenge de har denne jobben.
Listen over hva de ellers får dekket tror jeg faktisk er ganske vanlig i denne yrkesgruppen, men uvanlig for de fleste av oss andre, enig i det.

Neida, har ikke noe annet innsyn her enn det vi alle har nemlig leser på nettet, blader, aviser og radio og TV. Der har det kommet frem informasjon om bl.a. bilordningen som i dag er leasete biler til de alle, men nå skal standarden på disse senkes, definert som maks cylindervolum for de som bor i Athen/omegn osv

At parlamentarikerne ikke har gjort jobben sin er en påstand, en påstand som vel kanskje først og fremst bør gå på tidligere regjeringer og ikke minst den finansminister som rett og slutt lurte resten av Europa til å tro, mot bedre vitende (!), at Hellas hadde en økonomi som var i henhold til søknaden om opptak i EU. Det er hevet over enhver tvil at så ikke var tilfelle, og resultatet kjenner vi nu (mer eller mindre), dessverre.

Hva dette har med huspriser å gjøre? Godt spørsmål, men at det har betydning er jeg ikke i tvil om. Idag har det vel først og fremst gått utover omsetning av hus, i noen grad også prisene, men mange velger å heller bli sittende med sitt hus enn å selge til hva markedet vil betale. En fornuftig holdning tror jeg hvis man har råd til det.
Siden vi nettop har kjøpt har vi jo et visst forhold til dette, og vi hadde aldri kjøpt om det ikke var for at vi fikk et fantastisk tilbud og betalte 40% under "gårsdagens" pris.Dette er ikke bare en påstand, men et faktum, og blir bekreftet av alle våre naboer rundt omkring som kjøpte "i går".

Jeg pleier å si at ting blir sjelden så bra som man håper, eller så ille som man frykter, men i dag er det frykten som råd i stort stt alle markeder og da skal man enten sitte stille og gjøre ingenting eller vurdere gode kjøp hvis man har pengene til det. Alle som har blitt rike har gått mot strømmen, ikke med!
Nå mener ikke jeg med det at jeg har blitt rik, men vi har fått et flott hus på Kreta til en pris vi hadde anledning til å betale og uten å ta opp gjeld. Huset er tenkt å gå videre til neste generasjon, våre to gutter, men håper jo at det blir mange år til!

Og nå sitter jeg på rommet på det lille familiehotellet i Plaka (ved Almyrida/Kalyves) og ser utover Souda-bukten og koser meg!

Og vi kommer oss nok til Rhetymnon en dag også, så bare pass deg!

Hvis noen vil se hva norske parlamentarikere har i lønn og øvrige tillegg/goder så finnes listen her:

http://www.stortinget.no/no/Storting...e-rettigheter/

Senast redigerad av mouche den 2011-09-25 klockan 07:43.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-09-25, 09:08
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

För er som vill läsa mer om ekonomi och politikerarvoden finns det en artikel i Elefterotypia 24/9 som menar att riksdagsfolket fått 40% nedskärning av sina löner och ersättningar.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-09-25, 09:41
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
SÅ til dere som tar Hellas i forsvar; hva er løsningen? Veldig få snakker om det og man velger heller å snakke om at det er på tide at tyskerne betaler med henvisning til at det ble drept 400' eller var det 600' grekere under krigen, den holder ikke lenger.
Som sagt er det ikke drepte grekere som er hovedsaken når det gjelder Tyskland, men penger Tyskland tvangslånte av Hellas og ikke betalte tilbake - nå verd 500 milliarder kroner. Siden du ikke har kommentert den engelskspråklige linken om dette jeg la ut tidligere, her en en på norsk: http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7806925
Svara med citat
  #33  
Gammal 2011-09-25, 10:11
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Som sagt er det ikke drepte grekere som er hovedsaken når det gjelder Tyskland, men penger Tyskland tvangslånte av Hellas og ikke betalte tilbake - nå verd 500 milliarder kroner. Siden du ikke har kommentert den engelskspråklige linken om dette jeg la ut tidligere, her en en på norsk: http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7806925
Joda, har lest den for lengst, og ser at det "kun" er Polen, Sovjetunionen og Jugoslavia (hvis jeg husker riktig i farten) som hadde større kostnader enn Hellas med tanke på WWII, men mener du at Tyskland også skal betale de landene på samme vis?
Og hva de mange andre landene som led store tap? Hvor mye kostet nedbrenningen av Finmark?
Jeg minner om at krigserstatningene som seierherrene påla Tyskland å betale etter WWI av mange, de aller fleste, anses som den klart viktigste årsaken til hva som ledet opp til WWII.

På et eller annet tidspunkt må man sette et punktum for oppgjøret etter WWII, og i mine øyne er det tidspunktet et godt stykke bak oss i tid.

Hvis Tyskland sier ja, hvilket ikke kommer til å skje, men det er en annen sak, gikk "med på" å betale ut 500.000.000.000 kroner til Hellas hva vil så restgjelden være, og kan de betjene den med solide underskudd på budsjetter og handelsbalanser
Nå har vi i allefall fått et utspill/svar på hvoirdan krisen i Hellas skal løses; send regningen til Hitlers barnebarn.

Er det 1. riktig/rimelig og 2. fornuftig?

Jeg mener klart nei.

Senast redigerad av mouche den 2011-09-25 klockan 10:28.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2011-09-25, 10:42
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Mouche, jeg la ut artikkelen fordi du påsto at grekerne mente at Tyskland skulle betale, med "henvisning til at det ble drept 400' eller var det 600' grekere under krigen".
Din påstand er altså feil.

Jeg vet, som sagt, ikke hvordan den økonomiske krisen skal løses. Det jeg reagerer på, og som er årsaken til at jeg deltar i denne diskusjonen, er at du stadig påstår ting a la: "så det er vel fortsatt grekere og Grekenland som primært har skyld i sin egen håpløse situasjon", mens jeg prøver å vise at din bruk av "grekerne" her er feil - dette gjelder NOEN grekere, men på langt nær alle.

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Nå har vi i allefall fått et utspill/svar på hvoirdan krisen i Hellas skal løses; send regningen til Hitlers barnebarn.
Barn burde slippe å betale sine foreldre/besteforeldres gjeld (eller fetters gjeld, for den saks skyld), det er jeg absolutt enig i. Men mange grekere, og ikke minst grekernes barn og barnebarn, er heller ikke skyld i denne krisen, det er likevel de som må ta regningen. Hva er egentlig forskjellen?
Svara med citat
  #35  
Gammal 2011-09-25, 15:14
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Mouche, jeg la ut artikkelen fordi du påsto at grekerne mente at Tyskland skulle betale, med "henvisning til at det ble drept 400' eller var det 600' grekere under krigen".
Din påstand er altså feil.

Jeg vet, som sagt, ikke hvordan den økonomiske krisen skal løses. Det jeg reagerer på, og som er årsaken til at jeg deltar i denne diskusjonen, er at du stadig påstår ting a la: "så det er vel fortsatt grekere og Grekenland som primært har skyld i sin egen håpløse situasjon", mens jeg prøver å vise at din bruk av "grekerne" her er feil - dette gjelder NOEN grekere, men på langt nær alle.



Barn burde slippe å betale sine foreldre/besteforeldres gjeld (eller fetters gjeld, for den saks skyld), det er jeg absolutt enig i. Men mange grekere, og ikke minst grekernes barn og barnebarn, er heller ikke skyld i denne krisen, det er likevel de som må ta regningen. Hva er egentlig forskjellen?
Det er grekere selv som bruker antall drepte i Hellas under krigen som forklaring på hvorfor de mener at Tyskland har et ansvar for å rydde opp i krisen, ikke jeg. Dette har stått skrevet diverse steder ,vært uttalt av en rekke personer i forskjellige fora og jeg har hørt det nevnt/hevdet selv her på Kreta mange ganger. Med andre ord er det ikke noe jeg finner på, men noe som en dl, ikke alle, sikkert langt derifra, som mener/sier/hevder og/eller synes - ok?

Selvfølgelig er det Hellas og grekerne selv som har skyld i sin egen misære, hvem andre? Japanere og indianerstammer i Amazonas?

Har du noen kommentarer om hva jeg ellers skrev mht hvilket ansvar dagens Tyskland skal ta i forhold til andre land?

Jeg er så gammeldags opdratt at jeg mener at hvis jeg selv av egen fri vilje og som en nogenlunde oppegående person har pådratt meg en gjeld jeg har problemer med så er det problemet primært mitt heller enn at jeg skal trekke frem gamle historier og/eller finne noen (andre) å skylde på. Hellas som nasjon og med fungerende regjering og statsapparat er etter min mening en høyst profesjonell aktør og må selv bære ansvaret for sine handlinger. Synd for befolkningen javel, og ja og amen, men ikke sleng skylden og gjelden i trynet på alle andre og toe sine egne hender, etter mitt syn.

Noterer at andre er av en annen oppfatning og det er lov, men jeg er uenig i det!
Svara med citat
  #36  
Gammal 2011-09-25, 17:10
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Dette har jeg allerdede svart på/sagt min mening om i denne tråden, noe av det opp til flere ganger
Svara med citat
  #37  
Gammal 2011-09-25, 18:25
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Har följt er diskussion om Greklands ekonomi, vi fortsätter spana och drömma om eget hus i Grekland. För vi trivs SÅ himla bra där!

nickelena
Svara med citat
  #38  
Gammal 2011-09-25, 19:23
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Hei Yanna!
Og vi kommer oss nok til Rhetymnon en dag også, så bare pass deg!
Jaha?! Vad exakt är det jag ska passa mig för????

Yanna
Svara med citat
  #39  
Gammal 2011-09-25, 20:05
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av nickelena Visa inlägg
Har följt er diskussion om Greklands ekonomi, vi fortsätter spana och drömma om eget hus i Grekland. För vi trivs SÅ himla bra där!

nickelena
Lette etter den avisartikkelen MonicaP refererte til, og kom da over denne siden http://www.greekpropertyexchange.com/news.php ang. bolig/boligpriser/nedgang i priser etc. Noe overraskende også en artikkel om illegalt oppførte boliger i Hellas - og konsekvenser for eieren i fremtiden. Straff i form av bot, avhengig av boligens verdi og alder osv.

Hvem tenker vel i de baner i jakten på sitt greske drømmested? At boliger er ulovlig oppført..fremmed tanke.
Svara med citat
  #40  
Gammal 2011-09-26, 07:17
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jaha?! Vad exakt är det jag ska passa mig för????

Yanna
At jeg er en hyggelig fyr som du vil ha glede av å møte?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT