Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2021-01-13, 14:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Sugen på nytt jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Louisa Visa inlägg
JFörutom det så är jag inte alls gjord för att jobba på callcenter....
Jag vill bara understryka att jag inte alls har något emot callgirls...

#jaghittarutsjälv
Svara med citat
  #22  
Gammal 2021-01-14, 08:06
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Sugen på nytt jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag vill bara understryka att jag inte alls har något emot callgirls...

#jaghittarutsjälv
Haha Du är rolig du!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2021-01-14, 08:16
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Sugen på nytt jobb?

Jag börjar också bli till åren kommen och har av både livs- och jobberfarenheterna sett vad det är jag värderar vad gäller arbetsplatser, yrken, miljöer, arbetsuppgifter mm. mm. Jag har INGEN inblick i hur det skulle kunna vara att jobba på ett callcenter, tror dessutom att det finns VÄLDIGT MÅNGA varianter på det vi andra tror, finns där.

Men generellt sett, jag är den typen som ALDRIG NÅGONSIN skulle "gå på" och köpa någonting (sak, pryl, produkt, tjänst, abonnemang.......you name it) bara för att någon ringer mig för att försöka förklara dess förträfflighet. Fel har jag nog, men jag kallar det bondfångeri, lurendrejeri, MANIPULERING, det är MIN syn på det hela och som sagt så har jag antagligen fel men jag väljer mina sätt att konsumera helt på egen hand.

Sen vilka villkor mm. som ungdomarna (om det är den gruppen som är mest representerad?) på dessa arbetsplatser har, det vet nog faktiskt bara de som jobbar där nu eller de som har jobbat där. De är antagligen långt mer mottagliga för villkoren, vilka de än må vara, förhållandena de möter där, kontra det "driv" de antagligen har för att faktiskt prestera bra.

Det finns bra och dåligt på alla arbetsplatser, vad jag jobbar med nu är irrelevant men jag har väldigt många "yngre" omkring mig, människor i karriären som nog är lättmanipulerade och ibland kan ha anledning att ifrågasätta villkor mm. Även den tekniska utveckling som ständigt pågår, och den som numera handlar om digitalisering, övergång till mer och mer mobil kommunikation istället för stationär, är jobbig. DET har inte mycket att göra med ämnestråden men just telekommunikation som jag gissar att callcenters och dylikt sysslar med, den innehåller mängde av sidospår som kan vara nog så jobbiga i många avseenden.


/ Hasse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT