![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Norwegian flyger på Korfu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Korfu är underbart och vackert! Stränderna på västkusten är fantastiska. Maten är suverän. Två lokala specialiteter är sofrito och pastitsado, båda väl värda att pröva. Den lokala kumquatlikören är också spännande.
![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Karin, det låter härligt! Har du tips om boende, vilken strand? Vi kommer att avboka St Nicholas så det blir ngt annat, men var?
|
|
|||
|
|||
![]()
Generellt finns de bästa stränderna i väst, men det mesta folklivet och de flesta destinationerna på ostkusten.
Tror att ni skulle trivas i Agios Gordis på västkusten. Förvisso en semesterby, men behagligt lågmäld och vackert belägen vid en mycket fin strand. Byn ligger strax söder om Pelekas och Glyfada. Flera har trivts på Hotel/Pension Irene. Det finns buss in till stan därifrån och jag rekommenderar verkligen hyrbil för upptäcktsfärder norrut på ön. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag säger också Aghios Gordios. Massor av små vägar där man kan gå vilse bland odlingarna. Många bra tavernor. Jättefin sandstrand. Och så solnedgångarna...
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen! Nu har vi nog "hittat hem" även på Korfu!
![]() ![]() Vad gjorde man utan er på Kalimera! ![]() //Lena*. |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir nog jättebra Lena! Helt underbar strand där!
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Wow, vilket målande resebrev! Känner ännu mer att vi valt rätt ö och framför allt rätt by! Tack för härlig läsning!
//Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Så kul!
Ni kommer säkert att trivas väldigt väl. Och ta chansen att se ön! Hyggliga vägar och många härliga stränder och byar att besöka. Trevlig resa, /Magnus |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ska absolut hyra bil.
![]() ![]() ![]() Lena* |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här är en balkongbild. Balkongutsikten var även fin i dimma. På tavernorna fanns det spelemän. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Stämningsfulla mysiga bilder! Längtar!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vackra Kassiopi i den norra delen utav Korfu rekommenderar jag.Mvh Frank
|
|
||||
|
||||
![]()
Och jag kan tipsa om Mirtiotissa Bech som ligger nedanför byn Pelekas. En fantastisk strand där du kan bada både med och utan kläder.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Noterat era tips! 🤗😎👍🏼
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|