Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-01-11, 00:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Nu har det hänt igen!

-Nej, nej..varför kollade ni inte med oss först?!
Åter igen har vänner till oss bokat en familje o barnbarnresa till Kreta utan att ha koll på läget!
Jag bannade min väninna som inte hade pratat med mig innan.
Nu hamnar dom mitt ut i intet i Kolymbari. Stenstrand, 3,5 mil till Chania och med gräsliga omdömen på Trip.
En resort som nedsläppt mitt i ödemarken!
Allinc med 4 samma rätter varje kväll och vattniga drinkar i plastglas! Även ölen var utspädda.
Jag har läst många recensioner om detta.
MEN det fanns vattenland och flera pooler!!
Kanske det var viktiast.
Hade varit jättemycket billigare att besöka
Skara Sommarland om det ens existerar..men ni förstår säkert vad jag menar..
MEN..hade jag vetat så hade jag försökt få dem att beställa nåt i Gerani..närmare till altet och fin strand. Ja så kan det gå när man inte kollar upp destinationen. Fast de kanske stortrivs..vad vet jag?
Phuuu..en liten reaktion bara...
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2024-01-11 klockan 00:23.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-01-11, 16:11
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 467
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Hej Kajja
Jeg havde en kollega, som gjorde det samme for et par år siden. Jeg tækte: Åh nej!!! Det bliver ikke det bedste indtryk, som de vil få af Grækenland. Men jeg har ingen børn og har aldrig prøvet AI, så egentlig kunne jeg ikke tillade mig, at dømme! Godt jeg holdt min mund! De stortrivedet i Kolymbari og havde haft deres livs ferie. Jeg håber, det samme vil blive gældende for dine venner. God ferie til dem
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-01-11, 20:42
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Alltid svårt det där, VAD vill vi (och andra) ha/uppleva när vi reser på semester????
Har som du, Kajja, tänkt många gånger: men snälla inte där! Fast när vännen väl kom hem hade de haft det superbra...... (möjligen har det hänt att det kanske inte var toppen men det är svårt att erkänna, då har man ju valt "fel" ).....
Vi vill ju så gärna hjälpa till att "de andra" ska få en så bra bild och upplevelse av Grekland som bara möjligt är!! Det är jättebra och snällt! Men ibland får man kanske hejda sig lite även om det är i all välmening, jag måste det i alla fall!! Har en kompis som reste till Kreta och bodde på ett stort AI-hotell mitt ute i "obygden", visst, pooler "en masse" och egen strand. Men det tog ett par år innan det "kröp fram" att visst var det fint men blev så långtråkigt och dessutom enahanda mat......
Skulle själv "förtvina" i en sådan omgivning!!!
Catlady, som aldrig skulle boka ett AI-hotell.........

Senast redigerad av Catlady den 2024-01-11 klockan 20:49.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-01-12, 09:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
...hade de haft det superbra...... (möjligen har det hänt att det kanske inte var toppen men det är svårt att erkänna, då har man ju valt "fel"
Ja, så fungerar människan. Man försvarar sina köp och beslut. Kanske för att man vill rädda ansiktet och inte erkänna att man gjort bort sig.
Det är samma med prylar. Nån har köpt en bil, som de är jättenöjda med när nån frågar, fast innerst inne.. Den nya TV:n som kanske inte var den där hi-tech-modellen "Den duger åt mig", fast eg ångrar man sig.

Man är likadan själv. Det här med att blotta sig och släppa garden, är inte helt lätt. Jag är iofs inte den som blir bortkollrad så lätt, utan jag är ofta påläst på det som jag ska spendera mina surt förvärvade på. Men, en gg hände det rejält.

Jag hade sett ut en videokamera på skattefria Gran Canaria, så jag hittade den sen till bra pris i en elektronikaffär där. De var så himla trevliga och bjöd på kaffe etc, medan jag fingrade på min utsedda v-kamera.

Det var två man som "bearbetade" mig och till slut var affären klar. Jag hade dock en olustig känsla i magen, när jag lämnade. Den Panasonic kamera jag skulle inhandlat, blev istället en Sony Steady cam. Fråga mig inte HUR det gick till, men de var oerhört skickliga och förtroendeingivande. Jag skulle bestämt ha Pansonic, men kom ut med Sony "för det var ju ett riktigt klipp".

"Är den bra den där?" frågade sen min hustru och jag försvarade mitt köp med att det var en toppkamera. Det var den inte. Vid närmare granskning, så såg att det INTE var en Sony, utan nåt billigt kinesiskt skit. Jag var grundlurad, men det kunde jag ju inte erkänna för hustrun...

Hemma i Sverige, så lyckades jag då kränga av den på blocket och jag fick nästan alla pengar tillbaka. Men. Jag känner fortfarande ett stygn av dåligt samvete, för honom jag sålde den till. Jag kan själv vara ganska "säljande"

Än idag har jag svårt att kännas vid händelsen, så bara att skriva detta inlägg, känns som rena terapin.

Flåt att jag kapade tråden lite, men det bara vällde ut just nu...

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-01-12, 10:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Det är bara att lägga sig på britsen och låta det välla ut, Wolfen Kalimera är som terapi för själen
Jag har väldigt lätt att berätta om mina misstag och mina missköp. Självironin är lite som att erkänna att man inte är felfri och kan skratta åt sig själv. Det är åxå förlösande...och kan vara väldigt underhållande för lyssnaren.
Kul trådgren!
/ Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-01-12, 11:59
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Precis, Kajja! Alla gör vi tokigheter och misstag, det viktiga är ju att lära sig av dem!!
Om man sen kan skratta åt dem också, desto bättre 😀
"Även solen har fläckar".......
Catlady, som gör bort sig titt som tätt...... Många skratt blir det.......
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-01-24, 22:01
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Känner igen detta. Har kollegor på jobbet som berättar vad dom betalat för diverse resor och jag bara biter mig i läppen. Själv har jag bokat en resa till Santorini för 5995 kr för 2 vuxna och 1 barn tur och retur
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-01-24, 22:12
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Grattis, Theresa, bra pris!!
Catlady
Svara med citat
  #9  
Gammal 2024-01-27, 19:10
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Det här får mig att gå igång och börja reflektera: felköp, misstag, glömt bort, knasigheter i största allmänhet. Varför inte starta en ny tråd, en som kan få oss att dra på smilbanden en småtrist januaridag som denna - snart februari. (Måste inte bara handla om Grekland). Vad tror ni …
Svara med citat
  #10  
Gammal 2024-01-27, 19:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Nu har det hänt igen!

Katching
Det tycker jag verkligen, Sjöborren!!
Masses senaste, under mellotråden, gav mig en igenkänningsfaktor och ett gott skratt
Börjar du, Sjöborren?
/ Kajja
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT