Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-21, 12:58
uhlrog uhlrog är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 2
Standard Vandrarhem YHA i Aten

Hej, är det någon som har erfarenhet av YHA ställena Athens International Youth Hostel och The Student & Travellers Inn.

Det är de 2 YHA ställena jag har hittat i Aten. Någon som bott där?
Vi är en famlij med 3 barn som är vana att bo enkelt bara det är ok rent och säkert.

Senast redigerad av uhlrog den 2008-05-21 klockan 13:02.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-21, 16:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vandrarhem YHA i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av uhlrog Visa inlägg
Hej, är det någon som har erfarenhet av YHA ställena Athens International Youth Hostel och The Student & Travellers Inn.
Jag har inte bott på The Student & Travellers Inn, bara gått förbi många gånger, det ligger väldigt bra, man kan knappast bo mer centralt. En kompis till mig har bott där och han var supernöjd! Han delade rum med en annan gäst, men jag tror att det finns "privata" rum också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-21, 16:26
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Vandrarhem YHA i Aten

Jag tror det var The Student & Travellers Inn jag bodde på när jag var 20 år. Det var ett roligt ställe då, men nu skulle jag inte bo där, om det är som det var då, med enbart stora sovsalar och våningssängar.

En trebarnsfamilj som jag träffade i höstas på båten till Aten hade bott på AIYH på utresan. De tyckte det var ett mycket bra och prisvärt boende.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-21, 20:54
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Vandrarhem YHA i Aten

Vi bodde en natt på "The Student & Travellers Inn" i juni 2006, veldig enkelt, men rent og som Janne også sier, beliggenheten er p e r f e k t

Vi hadde et familierom med 4 senger, privat bad ( dusjforheng var det også) og betalte 88 euro (22 euro pr person/seng)
De har også 4 sengsrom uten privat bad og dobbeltrom med og uten privat bad, noen rom har balkong - og naturligvis er det sovesaler.

Vi kom hjem fra Athen for 3 dager siden, og var innom "The Student & Travellers Inn" fordi vår datter med familie vil bo der en natt i høst.
De har også 3 barn, jeg fikk bekreftet at de kunne sette inn en ekstraseng på familierommene.

Kari
- som lengter tilbake til Astypalea, Amorgos og Athen

Senast redigerad av kari den 2008-05-21 klockan 20:57.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-22, 16:59
uhlrog uhlrog är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Vandrarhem YHA i Aten

Hej, tack för alla svar.
Vi har bestämt oss för AIYH. Har bott där för många år sedan, då var det rejält sunkigt vilket gjorde mig tveksam nu, därav frågan till er.

Priset blev avgörande, ett enkelt 4-bäddsrum med extra bädd 72,50 toa & dusch finns på rummet, kassan brukar alltid vara ansträngd på vägen hem så nu får vi 2 nätter till priset av en jämfört med något normalt budget hotell. Inte bästa kvarteren kanske men, men du kan inte få allt.

Webadress

http://athens-international.com/index.html
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT