Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-05, 16:19
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Rethymnon

Är det någon som har bott på "Aqua Marina"? Eller vet något om hotellet, läge osv. Ska dit med bästisen nästa sommar.Grekland är ju underbart .Längtar redan.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-07, 16:57
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Rethymnon

Hej!
Gå in på internet,Rethymnon så får du all information om hotellet. Verkar inte vara någon höjdare.
Trevlig semester önskar
aake
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-11-09, 22:31
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Rethymnon

Undrade mest om det var någon som kunde tala om hur "Aqua Marina" låg till? Nära någon störande Pub, restaurang eller liknande. Huvudsaken är ju att hotellet är rent och att man har någonstans att sova och koppla av. Har man hunnit bli 40 och med 4 barn och man så duger nästan vad som helst, bara det är lugnt och skönt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-25, 00:29
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Nu börjar det närma sig! Bara 5 o en halv månad kvar sen bär det av till härliga Kreta Yeah!! Den 14 augusti bär det äntligen iväg 2 veckor med bästisen. Har kollat på så mycket bilder jag bara kan på Kreta och Rethymnon, det är ju bara sååååå härligt. Jag önskar att någon kan hjälpa mig och tala om läget lite på hotellet bara (Aqua Marina),vet inget mer än det som står på fritidsresors sidor. Finns det någon som kan hjälpa mig så vore jag tacksam ......Är det långt till någon INKA affär t ex?
Finns det någon som vet någon BRA inhemsk restuarang, lite bakom allt annat? Vill inte ha den där typiska turistmaten. (den duger väl ibland)
Ni får gärna komma med namn och förslag. Jag längtar

Kalinichta sas (från en som bott på Cypern i 6 år och kan lite grekiska)
Rose-Marie
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-27, 09:01
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Rethymnon

Gör ett besök på Taverna Fanari och ät grekisk meze! Underbar utsikt och god mat, fler greker än turister på det stället. Ligger på utsidan av fortet ovanför lilla hamnen, med utsikt över havet. Fråga er fram eller ta en taxi och se till att ta in ett antal rätter att dela på!
Kali opexi!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-29, 17:56
ida_p_81 ida_p_81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Rethymnon

hej!

ja,där bodde jag och mina kompisar faktist förra året och sen det var nya ägare så var det så att när man ska åka hem om man åker sent på kvällen får man ju lämna rummet kl 12 då har man ingenstans att ta vägen för dom har inget utrymme för det!det va mycket litet.men det va annars ett bra ställe.med bra läge precis vid stranden.men dock mycket väsen utanför då rethymnon populäraste gyros ställe ligger brevid neranför där det är öppet till 4 om nätterna/morgnarna och därför hör man mycket mopeder körandes.men ett enkelt hotell som duger för yngre människor utan barn och inte för äldre människor som prioriterar lite sömn.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-01, 00:46
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Tack ska ni ha för svar! Vi kommer att åka hem på natten, så vi måste lämna hotellet kl.12:00. Menar du att man inte kan lämna resväskorna någonstans under uppsikt? En dusch kan väl kvitta sista dagen.Vad skönt att höra att hotellet är OK, men litet. Det gör inget, ska jag vara ärlig så lägger jag hellre pengarna på annat än boende, där är man ju inte så mycket ändå. Kan någon rekommendera några bra affärer? där lokalbefolkningen handlar.
Tackar på förhand!
Geia sas paidia!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-01, 08:48
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Rethymnon

Kalimera!
Du behöver bara gå ett húndratal meter från strandpromenaden upp mot stan, så kan du handla allt vad du behöver och dessutom är det mycket,mycket billigare,

aake
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-03-01, 11:32
ida_p_81 ida_p_81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Rethymnon

hej!

jo,man kan ställa väskorna där nere och utedörren är låst.men det finns ingen som vaktar väskorna så dom andra som bor på hotellet kan ju komma åt väskorna.och det finns ingen toa el nåt att använda under hela dan.så vi hyrde ett annat hotellrum resten av dan för vad ska man annars göra hela dan liksom.men hotellet har perfekt läge alltså!
trevlig resa!åh,jag vill oxå åka!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-03-02, 21:59
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Geia sas xana!
Du skulle inte kunna tala om vad det var för hotellrum ni hyrde och hur mycket ni gav för rummet. Det kan vara bra att veta när man ska lägga upp sin budget, om du förstår vad jag menar. Tänkte jag skulle forska lite om det går att ställa resväskorna på något närliggande hotell som fritidsresor har. Det verkar ju inte klokt att det inte finns något säkert ställe att förvara de på .
Yeah Kriti here I come. Längtar såååååå.

Kalinichta sas.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-02, 22:21
ida_p_81 ida_p_81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Rethymnon

hej igen!

nej,det va inte klokt!vi fick inte reda på det förrän vi va på plats så vi blev jättearga men fritidsresor sa att dom inte hade nåt med det att göra utan att det va ägaren till hotellet.det enda va att man kunde få hyra ett rum på samma hotell om det fanns nåt kvar och det gjorde det ju inte!
så vi gick en bit bort och frågade på steris hotel.det kostade ca 500 kr!
men det finns många olika hotell och rent rooms man kan fråga på så nåt hittar ni.det e ju bara det att det känns så dumt att man ska behöva betala det extra.

kramiz
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-07, 09:28
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Jippieeeeeee!!!!! Nu är det bara 99 dgr. kvar tills vi åker. På torsdag ska en bekant åka till Rethymnon.Ibiscos garden 1 vecka/2 pers. för 5 500 kr (tror jag att det var) Jag blir så avis. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Finns det verkligen ingen som kan berätta något mer om Aqua Marina och dess omgivning?
Geia sas

Senast redigerad av Rose-Marie den 2008-05-07 klockan 09:31.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-06-22, 23:30
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

fel

Senast redigerad av Rose-Marie den 2008-06-22 klockan 23:39. Anledning: dubbelt
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-06-22, 23:37
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Yeah!!! Nu är det bara 53 dagar kvar tills planet lyfter. Tiden går så himla fort bara. Tyvärr går den fort även när man kommer ner Ska bli så skönt att komma bort ett tag. Gubben blir kvar hemma med 2 tonårsbarn o ett tvillingpar på snart 9. Jag längtar sååååååååå.
Geia sas!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-06-23, 14:39
jamen jamen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 38
Standard Sv: Rethymnon

Kan tyvärr inte svara på din fråga men vill bara ge lite medhåll: Fritidsresor är ju URKASSA på att visa ordentligt var hotellen ligger. Helt värdelöst. Finns en liten töntig (närapå blind-)karta där allt ser ut att ligga jättenära till allt....

Har fått i princip all info om Kreta på den här sidan istället

Ska också till Rethymnon och ska bo på det hotell där din bekant boddde i maj -har du hört om de tyckte det var bra?

Lycka till med de återstående 53 dagarna!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-06-23, 22:43
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Hej! De tyckte det var helt underbart på Ibiscos garden. Hon har varit där tidigare och reagerade på att det har blivit MYCKET dyrare.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-06-24, 09:26
Hans995 Hans995 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 25
Standard Sv: Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Rose-Marie Visa inlägg
Hej! De tyckte det var helt underbart på Ibiscos garden. Hon har varit där tidigare och reagerade på att det har blivit MYCKET dyrare.
Japp det har blivit dyrare fast hur mycket beror ju på när man jämför med. Den stora höjningen kom väl i samband med att man införde Euro för ett tiotal år sedan.

//Hans
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-07-17, 12:58
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Yeah!! Då var det "bara" 4 veckor kvar. Kan inte fatta vart tiden har tagit vägen. Nu är det massor som händer runt omkring, tiden kommer att springa iväg. Helt plötsligt så är det dags att börja packa o vips så bär det av, vad HÄRLIGT det ska bli. Jag kommer att utnyttja tiden till max, sova kan man göra på stranden samtidigt som man får färg på kroppen. Yeah Kriti "narto se ligo" /Rose-Marie
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-07-17, 20:03
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Hans995 Visa inlägg
Japp det har blivit dyrare fast hur mycket beror ju på när man jämför med. Den stora höjningen kom väl i samband med att man införde Euro för ett tiotal år sedan.

//Hans
Införde man inte Euro 1999 som elektronisk valuta och som hårdvaluta 1/1 2002?
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-08-09, 19:55
Rose-Marie Rose-Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Fristad
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon

Yeah! Då var det snart dags, på torsdag bär det av.Har fått reda på att det löser sig med vart man kan göra av resväskorna när man ska åka hem. På Ipirion beach hotell kan man få förvara de i väntan på att bussen ska komma. Planet går ju inte hem förrän 01:20.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT