Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-12-25, 18:40
marbjo marbjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Standard Almyrida

Jag har bokat ett hotell i Almyrida som heter Gianna apartments. Vi är min man och jag, två vuxna söner, en svärdotter och två barnbarn som är 6 år och 4 år. Jag och min man åkte igenom byn förra året och tyckte att det såg trevligt ut från bussen som vi satt i. Det känns viktigt att barnen kommer att trivas. Att det är barnvänligt. Är det ngn här i forumet som har varit på orten eller hotellet och har ngt att tycka till om så vore jag tacksam. // Marie //
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-12-26, 10:48
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Almyrida

Hej! Vi var i Almyrida över dan i september. Visst är det en liten mysig och lugn by.
Vill man ha det småskaligt och barnvänligt så är det säkert jättebra. Även grannbyn Kalives är fin. Något mindre "centrum" men mitt i den grekiska lunken och vardagen.
Barnbarnen skulle säkert trivas på den finkorniga stranden med en spännande liten bro att springa på. Och att titta på de stora fiskarna som simmar i ån mitt i byn
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-12-27, 08:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Almyrida

Vi har bott i Almyrida och jag tror att det kommer passa er bra. Där finns allt man behöver. Fint restaurangutbud och sköna sandstränder.

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-12-29, 12:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Almyrida

Citat:
Ursprungligen postat av marbjo Visa inlägg
Det känns viktigt att barnen kommer att trivas. Att det är barnvänligt. Är det ngn här i forumet som har varit på orten eller hotellet och har ngt att tycka till om så vore jag tacksam.
Jag har inte bott i Almyrida, men har varit där många gånger. Det är en mycket barnvänlig och trevlig liten turistort.

Jag har skrivit om Almyrida på Kalimera, du kan läsa det här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT