Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-06-06, 17:56
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Karpathos direkt

Finns det någon gräns för hur mycket man kan längta till Grekland?????

Bilden som var helt underbar med utsikten och de nygrillade kycklingspätten fick längtan till Grekland att stiga ytterligare något.....


Martinifk med 43 "svåra" dagar kvar
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-06-06, 18:31
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Karpathos direkt

Där kommer vi och sitta under trädet och gotta oss om 5 veckor
Börjar snart och fatta att vi skall till KARPATHOS

Riitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-06-06, 19:55
SommarSara SommarSara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Njurunda
Inlägg: 19
Standard Sv: Karpathos direkt

Guuud så gott! MUMS!
Läääängtar med 10 lååånga dagar kvar!
/Sara
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-06-07, 08:09
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Naestan fraekt att skicka hem en saadan bild. Man blir ju totaltokig av laengtan .... !
Men det ser onekligen mycket underbart ut, och Ink ha det hur haerligt som helst daer nere!

Chris
...som aer groen av avund

Senast redigerad av Kalimera den 2006-06-09 klockan 14:22. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-06-07, 10:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av rolle
Det beklagliga dödsfallet hos Haziandonios har förorsakat en hel del huvudbry hos kunderna på Tis Erasmias, men mej veterligen är de 3 bröder av vilka 2 har gatuköket och den tredje som ej deltagit där förolyckats ?
Ja, precis. Han som rakade ut for olyckan jobbade inte dar.

Har snackas vilt om orsaker, dock tar jag det mesta som rykten. Ryktesspridningen pa smastallen kan vara otrolig...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-06-07, 10:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Hej igen!

Ja, jag hade en sagolik dag i gar. Inte bara vid Under the trees med den underbara maten. Pa vag dit korde jag ner till Finiki och det var ju alltsa det ljuvligaste lilla stalle jag hittills sett pa Karpathos.

Ett litet fiskelage, bara 3-4 tavernor, pensionat, det ar allt. Tavernorna stoltserar med god fisk - folk pa on lar aka dit pa kvallarna for att ata fisk i solnedgangen. Fiskebatarna i hamnen hade samma namn som respektive taverna, tavernaagarna fiskar alltsa sjalva.

Dar satt jag och laste med en frappe i stillheten, lyssnade till vagbruset (strand som sag badbar ut utan att vara sensationell) och till gamla zeibekika med Mitropanos som spelades fran en av batarna i den lilla hamnen dar fiskarna satt pa sina batar och donade med naten.

Helt fenomenalt stalle, alltsa. 1.10 med moped fran Pigadia i makliga 25 km/tim.

Och sen vidare till Under the trees, alltsa. Det ar ofattbart hur nagot kan vara sa sprodfriterat som derass zucchinisticks. Latt, latt friterade och kryddade med generost med oregano. Overkligt gott. Ett stort fat kostar 2 (!) E. Deras fantastiskt STORA fina grekiska sallad pa egenodlade gronsaker kostar 3 E. Otroligt. Darefter sloade jag nan timme pa en solstol nedanfor tavernan innan jag korde hemat igen.

I dag stod Olymbos pa programmet, men migranvarnaren stod pa red alert nar jag vaknade sa det var bara att ta medicin och ga tillbaka till sangen.

Nu hasar jag runt i Pigadia i stallet, har fikat pa stranden. Det blir inte mycket badat men det ar anda blasigt och smakallt sa det gor inte sa mycket.

Kan for ovrigt rekommendera Kafe Galileo i stallet for Pot Pourri om man ska surfa. Battre och snabbare datorer, 1 E per 20 minuter.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-06-07, 22:07
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish

Och sen vidare till Under the trees, alltsa. Det ar ofattbart hur nagot kan vara sa sprodfriterat som derass zucchinisticks. Latt, latt friterade och kryddade med generost med oregano. Overkligt gott. Ett stort fat kostar 2 (!) E. Deras fantastiskt STORA fina grekiska sallad pa egenodlade gronsaker kostar 3 E. Otroligt. Darefter sloade jag nan timme pa en solstol nedanfor tavernan innan jag korde hemat igen.
Laater fantastiskt gott! Och till humana priser dessutom!

Apropaa priser, vad ligger rumspriserna paa ungefaer? Det raeknas vael som foersaesong nu i boerjan av juni.

Vilken otur att faa migraen. Hoppas det gaar oever. I annat fall krya paa dig.

Chris
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-06-08, 20:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Hos Elias kostar lagenheterna 28 for en person, 35 for tva. Rummen 20 for en person och jag TROR 25 for tva. Karpathos har billigare boenden an manga andra oar man jamfor med, tycker jag.

----

Efter en omtumlande dag i Olymbos har jag atit ovanligt tidigt och just landat en mycket god pizza pa Bella Karpathos, rekommenderas.

Ar sa full av intryck efter den har dagen att jag nog tar bussen till Ammopi i morgon och bara slappar pa stranden, det kan vara dags for en san dag.

Det blaser kallt dar jag sitter pa Kafe Galileo och musiken (bowiecovers???) ar pa maxvolym
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-06-08, 20:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Citat:
Det blaser kallt dar jag sitter pa Kafe Galileo och musiken (bowiecovers???) ar pa maxvolym [
Jag skulle gärna byta med dig! Vilken underbar dag du måste haft! Du får smälta allt du upplevt (inkl bowiecovers) på Amopi i morn.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-06-08, 20:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Bowiecovers kommer jag att dromma mardrommar om

Har till slut utvecklat en smak for Metaxa. Det trodde jag aldrig. Men haromkvallen avslutade jag kvallen med grekiskt kaffe och Metaxa - och jaklar vad jag dromde. T ex lyckades jag stoppa traffickingen i Sverige!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-06-08, 20:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Citat:
T ex lyckades jag stoppa traffickingen i Sverige!
Blanda den med retsina och du ser till att Sverige vinner fotbolls-VM.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2006-06-08, 20:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Visst ja! De spelar pa lordag? Mot vem och vilken tid? Borde forsoka sitta kafe och se det.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2006-06-08, 20:57
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Nu tar det har Bowielarmet strax knacken pa mig. Dessutom sitter en tysk bredvid mig och roker cigarr. Av allt illaluktande skit.

Sa jag drar mig hemat och laser nagra sidor Stieg Larsson i stallet. Evt tar jag en metaxa pa vagen sa kanske jag loser Mellanosternkonflikten under natten.

Hej pa er
Svara med citat
  #34  
Gammal 2006-06-08, 21:52
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Visst ja! De spelar pa lordag? Mot vem och vilken tid? Borde forsoka sitta kafe och se det.
kl 19 grekisk tid mot Trinidad/Tobago.

Ha en fortsatt härlig ledighet!

Camilla
Svara med citat
  #35  
Gammal 2006-06-09, 00:35
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nu tar det har Bowielarmet strax knacken pa mig. Dessutom sitter en tysk bredvid mig och roker cigarr. Av allt illaluktande skit.

Sa jag drar mig hemat och laser nagra sidor Stieg Larsson i stallet. Evt tar jag en metaxa pa vagen sa kanske jag loser Mellanosternkonflikten under natten.

Hej pa er
..jahaja...vavarejasa om öronproppar på Gallileo...
Svara med citat
  #36  
Gammal 2006-06-09, 09:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Karpathos direkt - bild från Amopi

inkfish skickade precis denna avundsjuka direktbild från Amopi.

Texten lyder så här:

Den som vet något som låter mer än en badande grekisk förskoleklass har vunnit en badboll.


Senast redigerad av Kalimera den 2006-06-09 klockan 09:27. Anledning: La till text också
Svara med citat
  #37  
Gammal 2006-06-09, 14:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Karpathos direkt - bild från Amopi

Ännu lite mer från inkfish:

Min stilla dag på stranden...Sista skoldagen, därför utflykt med bad och lunch, barn rusar runtoch bara skriker, föräldrar ryter, lärare blåser i pipor osv. Gissa ljudnivån på Golden Beach Taverna där jag tänkte mig en stilla lunch med min bok.

/inkfish
Svara med citat
  #38  
Gammal 2006-06-09, 17:57
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Karpathos direkt - bild från Amopi

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Ännu lite mer från inkfish:

Min stilla dag på stranden...Sista skoldagen, därför utflykt med bad och lunch, barn rusar runtoch bara skriker, föräldrar ryter, lärare blåser i pipor osv. Gissa ljudnivån på Golden Beach Taverna där jag tänkte mig en stilla lunch med min bok.

/inkfish
He,he! Upplevde något liknande i stadsparken i Chania söndagen före grekisk påsk (utan lärare med visselpipor dock). Tror nog att närapå alla familjer från Chania hade parkerat sig i den cafén, där jag hade tänkt mig en stilla frappé Nåja, till slut var det faktiskt riktigt underhållande...

Ivi
-som också har haft skolavslutning i dag...utan visselpipa
Svara med citat
  #39  
Gammal 2006-06-09, 18:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Karpathos direkt - bild från Amopi

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
-som också har haft skolavslutning i dag...utan visselpipa
Lyckliga du! Jag får inte sluta förrän på tisdag!!!
Svara med citat
  #40  
Gammal 2006-06-09, 18:25
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

[quote=inkfish]Har till slut utvecklat en smak for Metaxa. Det trodde jag aldrig. Men haromkvallen avslutade jag kvallen med grekiskt kaffe och Metaxa.../quote]
Nämen... det trodde jag väl heller inte!
Först slutar du röka, och sen börjar du dricka metaxa - vad ska det sluta med?
Ha en fortsatt SKÖN semester på en fin ö! Och tack för HÄRLIGA bilder!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT