Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-05, 14:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Karpathos direkt

Vad i... Janne, flytta inte pa forumen sa dar, jag hittade ju inte var jag skulle skriva det har

Hej alla!

* Svalare i gar och i dag efter nagra inledande riktigt heta dagar. I dag blaser det hart - sa hart att jag fick vanda hem igen med moppen, ar ovan som forare och kastvindarna var lite svarbemastrade for en harig ink. Det fick bli stranden har hemma i stallet.

* Karp ar annorlunda sa har tidigt i juni! Mkt lite folk. En del stallen har inte ens oppnat an. Var i Ammopi i gar och fick ett mycket battre intryck an i september. Dar var lite folk, skon avslappnad stamning och mkt vackert. At god lunch pa Golden beach taverna *vinkar till Nora *

* Smaratterna pa Orea Karpathos ar basta maten hittills.

* Pelagos ar sig likt. Underbar musik och god mat (samma kock som forra aret).

* Har aven atit god lunch pa Romios *vinkar till karinafp*

*Gyros ar aven i ar oovertraffad pa Tis Erasmias vid taxistationen. Har dock bara fatt en. Dagen efter jag kom intraffade en tragedi - ena sonen i familjen korde av vagen, bilen fattade eld och han brandes till dods. Begravningen var i Othos i gar, anslaget om den har suttit uppe overallt, bl a pa det hastigt stangda gyrosstallet. Nar jag korde ut moppen fran uthyraren igar holl jag pa att hamna mitt i begravningstaget

Jag far bryta har, har fler stallen pa natet att kolla och tiden ar strax ute. Ska kopa mer tid...

Men har ar underbart - forstas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-05, 14:37
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Karpathos direkt

[INDENT][INDENT]Tack Ink för rapporten.!! Det kändes som jag var där !!
[/INDENT][/INDENT]
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-05, 14:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Hej Cia! Jag gick forbi Mertonas haromdan, det pagar ett ratt ljudligt nybygge mittemot sa du hade det sakert tystare nar du var dar.

Ett fortydligande bara: det jag skrev om begravningstaget nyss riskerar misstolkas. Att jag kopplade ihop det med min moppehyra beror pa att jag funderat i nagra dagar pa om jag skulle ge mig pa moppeprojektet, jag ar ju inte van. Och att da hamna i slutandan av ett begravningstag efter en trafikolycka kandes lite - kusligt. Men naturligtvis overtraffar den tragiska olyckan mina sma funderingar med ett par ljusar...

Annars kan jag rapportera att vattnet vid Vrondistranden var svinkallt i dag. Vinden har nog vant for haromdan var det fantastiskt. Men idag var det - friskt

Greenpeace hor till stallena som inte oppnat for sasongen an, sa tyvarr kan man inte fa en god lunch dar efter badet. I dag akte jag i stallet in till stan och at lunch pa To feggari, ingen markvardig mat men underbart lage pa Pigadias stokigaste grekgata
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-05, 14:57
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Karpathos direkt

Så du längtar inte hem då???

Äh, vet inte vad jag ska skriva, ville bara säga att det är kul att höra av dig!

Njut å må gott!!


När ska du hälsa på min farbror förresten? Och min tant från fototävlingen för ett par år sedan, om du minns henne. Hon bor runt hörnet!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-06-05, 15:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Inte direkt, nej...

Jag vet inte heller vad jag ska skriva, sitter bara och stirrar stressat pa nedrakningen pa datorn. Kopte forst en halvtimme vid datorn, sen en till - men nar den ar slut far det vara nog.

Frappen har pa Pot pourri ar inte den basta jag fatt, ska nog forsoka klamma en till nan annanstans innan jag gar hem och tar siesta... Nej, jag kan inte saga att jag langtar hem
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-06-05, 15:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet

När ska du hälsa på min farbror förresten? Och min tant från fototävlingen för ett par år sedan, om du minns henne. Hon bor runt hörnet!
Visst ja, hon som gar kladd i en gron dorr. Henne kanner jag sakert ocksa igen.

Har moppen aven i morgon, sen blir det bade olymbos och agios minas endera dan.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-06-05, 15:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Har moppen aven i morgon, sen blir det bade olymbos och agios minas endera dan.
SKA DU KÖRA MOPPE DIT?????????????
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-06-05, 15:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Javisst. Vardagsedge, greek style.

Nej det ar klart jag inte ska ! Har moppen i morgon och darfor ska jag inte pa batutflykterna forran jag lamnat tillbaka den!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-06-05, 15:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nej det ar klart jag inte ska ! Har moppen i morgon och darfor ska jag inte pa batutflykterna forran jag lamnat tillbaka den!
Såg sen att jag hade läst fel.

Fortsätt å ha det så bra nu. Själv måste jag ut i kylan! Kram.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-06-05, 16:13
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Karpathos direkt

Nu börjar det pirra på riktigt i restarmen när man läser om dina upplevelser på Karpathos
Inte det tragiska förstås
Har du sett skymten av Vasilis.eller hört vart han håller hus

Ha det så jättebra i fortsättningen också

Riitta
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-06-05, 18:27
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Karpathos direkt

Mycket trevligt med direktrapport, tackar så mycket!
Det har tydligen byggts en del i Pigadias centrum (var jag nu har läst om det, kanske på en av Karpathos-sidorna på nätet?). Vad säger du om det, Ink?
Lätt att hitta fortfarande, antar jag...

Längtar efter smårätterna på Orea Karpathos Där åt vi en god fisksoppa ett år sedan!

Ivi
-endast två veckor kvar
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-06-05, 18:28
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Karpathos direkt

Sukk, jeg får nesten litt tårer i øynene når jeg leser sånn her direkte fra Karpathos! Så kult at du passet på å spise på Golden beach! Kan nesten ikke vente med å komme ned dit selv. Om 13 dager er jeg der igjen.
Fikk du det litt blåsigt? Det er nok ikke til å komme bort fra at det er endel vind på Karpathos. Men man lar seg jo ikke stoppe av det!
Håper du får en fortsatt strålende semester!
Ps! Hvis du tilfeldigvis skulle gå forbi Kafeneion (som ligger ved siden av Acropolis), kunne du hilse Yannis og Stavros der fra Margrethe og Kjersti, og si at vi snart er på plass!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-06-05, 19:41
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
* Smaratterna pa Orea Karpathos ar basta maten hittills.
* Pelagos ar sig likt. Underbar musik och god mat (samma kock som forra aret).
* Har aven atit god lunch pa Romios *vinkar till karinafp*
Det låter betryggande. Då är några middagar räddade.

Hörde till min stora fasa att vännen Giannis har sålt Land and Sea och börjat fiska i stället , så vi hoppas ju innerligt att kocken stannat kvar... Giannis själv får vi träffa på andra ställen.

Karin
30 dagar kvar...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-06-05, 20:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos direkt

Tillbaka vid datorn som gud glomde - weblasaren behagade spontant starta om datorn alldeles pa egen hand och efter diverse hjalpforsok av personalen sitter jag nu sa vitt jag forstar med personalens privata inloggning, anvander firefox och surfar utan kortet for varje gang det stoppades i datorn skar systemet ihop. Vad forvanad man blir

Ska svara lite snabbt, gick hit for att gora annat an kalimera egentligen:

* Karin: Land and sea vet jag inte vad det ar men forstar att jag missat nat... Jag laser om restauranger har pa Kalimera men sen nar jag val ar pa plats blandar jag ihop allt jag ser.

* Nora: har aldrig suttit ner pa Kafeneion men ska se vad jag kan gora.

* Riitta: Vassilis pa Pelagos? Ja, honom pratade jag med for en halvtimma sen. Vi var runt och letade efter Markos, den lilla ljuvliga roda kattungen fran i hostas som Vassilis lyckats halla liv i hela vintern och som formodligen vuxit upp till kvarterets slagskampe. Vassilis kom tillbaka fran Rodos for nagra dagar sen och har inte borjat jobba pa Pelagos an, dar ar lite folk och lugnt. Hes som satan ar han redan, det ar tydligen ett stamband som behover operation. Men Xronis sjunger lika vackert som nagonsin, det blev fin stamning i lordags nar hans bror Mimis ocksa dok upp.

* Ivi: vad som ar byggt ar jag inte ratt person att avgora... Jag kanner i alla fall igen mig valdigt val. Har ar stokigt, allt annat an pittoreskt, skrapigt - och ganska underbart

Snabbis var det ju... Nu ska jag strax ga och ata en bit, funderar pa att prova Mikes for forsta gangen. Var pa vag dit igar men det kom en regnskur och de har ingen markis, darfor fortsatte jag till Orea Karpathos i stallet. De hade spenatpaj nylagad for dagen och pa egenodlad spenat - sa jag var helt nojd anda, den var makalost god.

Tydligen ska det vara kallt och blasigt nagra dagar, jag far kura pa tavernor med mina bocker. Samre kan man ha det

Hej alla
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-06-05, 20:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
* Karin: Land and sea vet jag inte vad det ar men forstar att jag missat nat...
Om du går trappan ner från torget där du sitter... ner till hamnpromenaden, förbi Giorgos som står utanför La Mirage... så ligger Land and Sea alldeles till vänster där trappan slutar. En absolut fantastisk restaurang.... var det förut, i alla fall... med en helt gudomlig giovetsi!

Om du tar dig bort till Kafeneion, kan du ta en titt på Acropolis alldeles bredvid också, och se om Nikos finns kvar där. Hälsa honom i så fall och säg att jag kommer ner i mitten av Juli... Du, han är ungkarl, förresten....

Karin
som LÄNGTAR!!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-06-05, 22:01
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Karpathos direkt

Åh det er såååå herlig å lese det du skriver, Ink . Jeg gleder meg så utrolig til å dra dit selv nå. Får håpe at det kjølige været og vinden gir seg med det første. Hvis ikke, er det jo nok annet å finne på.
Ser fram til at du fortsetter skrivingen

Ingrid
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-06-05, 22:09
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Karpathos direkt

Tack Inkfish Hälsa dom på Pelagos så gott från oss och att vi längtar och kommer snart Hälsa Vasilis lite extra från Matilda

Riitta
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-06-05, 22:14
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
förbi Giorgos som står utanför La Mirage...
Karin
som LÄNGTAR!!!
Det er umulig å GÅ FORBI George på La Mirage!!! Det klarer ihvertfall ikke den jenta her. Men det gjør ikke noe, for La Mirage er et av de bedre stedene å innta middagen og x antall glass rødvin. (Nest beste rødvinen på Karp. )
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-06-06, 07:40
rolle rolle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 69
Standard Sv: Karpathos direkt

Det beklagliga dödsfallet hos Haziandonios har förorsakat en hel del huvudbry hos kunderna på Tis Erasmias, men mej veterligen är de 3 bröder av vilka 2 har gatuköket och den tredje som ej deltagit där förolyckats ?
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-06-06, 17:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Karpathos direkt - bild

Jag fick idag denna avundsjuka bild från Inkfish när hon satt och åt lunch på Taverna Under the Trees norr om Finiki.




Friterade zucchinisticks, två nygrillade kycklingspett och en liten Amstel. Pris: 7.30 €. Mer vällagat går det inte att få. /Inkfish.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT